چگونه همزمان با پخش آهنگ با گوشی فیلمبرداری کنیم؟+ فیلم آموزشی

  جمعه، 30 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه همزمان با پخش آهنگ با گوشی فیلمبرداری کنیم؟+ فیلم آموزشی
هر زمان که در یک سفر جاده‌ای هستیم، هوس می‌کنیم موسیقی متن جالبی را پخش کنیم و از مناظر زیبا فیلم بگیرم تا یک ویدیوی نفس گیر داشته باشیم. اما همانطور که همه ما می‌دانیم به محض اینکه دکمه ضبط را روی برنامه دوربین گوشی هوشمند خود فشار دهید موسیقی خودکار متوقف می‌شود. اما نگران نباشید در ادامه ساعدنیوز به چگونگی فیلمبرداری و پخش موزیک خواهد پرداخت.

ایده ضبط ویدیو همراه با موسیقی به ویژه در میان تولید کنندگان محتوا طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر برنامه های ادیت ویدیو زیادی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها موزیک را به راحتی به ویدیوهای ضبط شده اضافه کنید. اما انجام این کار زمان زیادی از شما می گیرد، در حالی که فیلم برداری همزمان با موسیقی فرآیند بسیار سریع تری است. پس چرا برای راحتی کار، موسیقی را هم زمان با ضبط ویدیو پخش نکنیم؟ احتمالا متوجه شده اید که به محض اینکه می خواهید فیلم برداری کنید، تلفن همراه شما به طور خودکار پخش موسیقی را متوقف می کند. اما نگران نباشید، این موضوع به این معنا نیست که ضبط ویدیو به هنگام پخش موزیک کاملا غیر ممکن است. ما در این مقاله چندین راه حل ساده و مفید برای ضبط ویدیو و پخش هم زمان موسیقی در تلفن همراه (گوشی های اندروید و آیفون) را آموزش می دهیم. پس این راهنما کاربردی را تا انتها مطالعه کنید.

چگونه هم زمان با پخش موزیک در گوشی های آیفون فیلمبرداری کنیم؟

برای اینکه ترفند ضبط ویدیو و پخش موزیک در گوشی های آیفون کار کند، شما به برنامه خاصی نیاز ندارید تنها کافیست فیلمبرداری را کمی متفاوت شروع کنید. (این ترفند در همه نسخه‌های iOS 14 به بعد کار می‌کند). دستورالعمل ساده زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • مرحله 1: موزیکی که می خواهید در حین ضبط ویدیو پخش شود را اجرا کنید.

  • مرحله 2: برنامه دوربین را باز کنید و در حالت عکس بمانید.

  • مرحله 3: دکمه شاتر عکسبرداری را نگه دارید یا به سمت راست بکشید تا در حالت فیلمبرداری قرار گیرد و در وضعیت ضبط ویدیو قفل شود.

  • مرحله 4: پس از اینکه فیلمبرداری تمام شد دکمه توقف را فشار دهید.

ویدیوی شما به طور معمول در Camera Roll ذخیره می شود و هنگام پخش آن، موسیقی را در پس زمینه می شنوید. برای اینکه نتیجه بهتری کسب کنید، باید مطمئن شوید که صدای بلندگوی گوشی آیفون شما بالا است و همچنین از هدفون به هنگام ضبط استفاده نکنید.

پخش موزیک در گوشی های آیفون و فیلمبرداری

نحوه فیلمبرداری با گوشی اندروید بدون قطع موسیقی

بطور کلی پخش موزیک به هنگام ضبط ویدیو به دلیل نقض قوانین کپی رایت در گوشی های اندروید و آیفون ممنوع است اما برای اندروید هم ترفندهای وجود دارد که می توانید از آن های برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. در گوشی های اندورید 4 مرحله زیر را به ترتیب اجرا کنید تا به راحتی همزمان با پخش موسیقی، فیلمبرداری کنید:

  • مرحله 1: موسیقی را از هر کدام از برنامه های پخش موزیک اجرا کنید.

  • مرحله 2: وارد برنامه دوربین شوید و دکمه ضبط فیلم را بزنید. (در این حالت موزیک قطع می شود.)

  • مرحله 3: روی صفحه گوشی تان از بالا به پایین بکشید و دکمه پلی موزیک را بزنید.

  • مرحله 4: در این حالت همزمان با پخش موسیقی دکمه شاتر ضبط ویدیو را انتخاب کنید و بدون قطع موزیک فیلم بگیرید.

با قطع فیلم همچنان موزیک روی گوشی شما پخش می شود.

اپلیکیشن های پخش آهنگ هنگام فیلمبرداری در گوشی آیفون و اندروید

علاوه بر ترفندهای بیان شده اپلیکیشن های مختلفی برای سیستم عامل iOS و اندروید وجود دارد که می توانید از آن ها برای برای فیلمبرداری همزمان با پخش موسیقی استفاده کنید. چند نمونه اپلیکیشن مناسب آیفون

  • اپلیکیشن Media

  • اپلیکیشن WhileYouRec

  • اپلیکیشن Filmic Pro

چند نمونه اپلیکیشن مناسب اندروید

  • اپلیکیشن V camera

  • اپلیکیشن SoundSeeder

  • اپلیکیشن Together

فیلمبرداری هم زمان با پخش موزیک با استفاده از اینستاگرام و اسنپ چت

علاوه بر ترفندها و اپلیکیشن های بیان شده برای فیلمبرداری همزمان با پخش موزیک در گوشی های آیفون و اندروید، شما همچنین می توانید از برنامه های اینستاگرام و اسنپ چت هم برای ضبط همزمان استفاده کنید.

همزمان با پخش موسیقی با استفاده از اسنپ چت فیلم بگیرید

یکی از ویژگی های جالب اسنپ چت ضبط ویدیو در حین پخش موسیقی است، چه از استیکر موسیقی و چه از اپلیکیشن های پخش موزیک استفاده کنید، ویدیو شما با کیفیت عالی ضبط می شود. روش استفاده از این برنامه بسیار ساده است، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: برنامه اسنپ چت را باز کنید و به صفحه دوربین بروید.

  • مرحله 2: برای ضبط ویدیو از استیکر موزیک یا برنامه های پخش موسیقی استفاده کنید. اگر موسیقی را از استیکر موزیک انتخاب کنید، می توانید هر بخشی از آهنگ را انتخاب کنید.

  • مرحله 3: ضبط را کامل کنید و بر اساس نیاز خود ویدیو را به اشتراک بگذارید یا دانلود کنید.

در نهایت ویدیویی که دانلود می کنید در گالری شما ذخیره می شود.

ضبط فیلم همزمان با پخش موزیک با استفاده از اینستاگرام

اگر به هر دلیل نتوانستید از ترفند های اندروید و آیفون استفاده کنید، استوری اینستاگرام راهی جایگزین برای ضبط ویدیو با پخش موسیقی است. اینستاگرام نه تنها به عنوان یک پلتفرمِ اشتراک گذاری محتوا بلکه به عنوان تولید کننده موزیک ویدیو نیز کار می کند. در ادامه نحوه ضبط همزمان ویدیو و پخش موسیقی در استوری اینستاگرام بیان شده است:

  • مرحله 1: برنامه اینستاگرام را راه اندازی کنید، نماد استوری که در گوشه سمت چپ قرار دارد را انتخاب کرده تا یک استوری جدید ایجاد کنید.

  • مرحله 2: موزیک مورد نظرتان را پلی کنید.(از استیکر موزیک یا هر برنامه پخش موزیک)

  • مرحله 3: دوربین را انتخاب کنید و دکمه گرفتن عکس را نگهدارید.

  • مرحله 4: در صورتی که انگشتتان را از روی شاتر بردارید فیلمبرداری قطع می شود.

  • مرحله 5: در نهایت می توانید ویدیو ایجاد شده را به اشتراک بگذارید یا در گالری ذخیره کنید.

سخن پایانی

بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم تمام ترفندها و راه حل های ممکن برای فیلمبرداری همزمان با پخش آهنگ در گوشی های اندروید و آیفون را به شما آموزش دهیم. این ترفندها در اکثر گوشی های آیفون و اندرویدی قابل اجرا هست در صورتی که هر کدام از ترفندها برای شما اجرا نشد بهتر است از برنامه های اینستاگرام، اسنپ چت و یا سایر اپلیکیشن های پیشنهاد داده شده استفاد کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (190 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (103 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (100 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (83 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (38 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (27 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (15 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت