دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رزومه نویسی / عمومی /

چگونه یک رزومه جالب توجه بنویسید 

شنبه، 23 دی 1396
کد خبر: 1845
ساعدنیوز:در مقاله حاضر راه کارهایی برای تنظیم و نوشتن یک رزومه جالب توجه را ارایه داده شده است تا بتوانید رزومه نویسی بی نقص و خوب داشته باشید.

اگر بخواهید در شغلی جدید استخدام شوید و یا این که بخواهید برای دانشگاهی پذیرش بگیرید و یا حتی بخواهید برای کارآموزی و یا امریه سربازی در خواست بدهید، یکی از مدارک مهمی که باید تهیه و تنظیم کرده و آن را برای شرکت ها و موسسه های مربوطه بفرستید رزومه خواهد بود که بسته به موسسه و شرکت مقصد نوع و شکل رزومه تغییر می کند. ساعد نیوز در این متن راه هایی را به شما معرفی می کند تا بتوانید یک رزومه جالب توجه بنویسید.

چگونه یک رزومه جالب توجه بنویسیم.

ویژگی یک رزومه خوب این است که علاوه بر اینکه مختصر باشد در عین حال یک رزومه جالب توجه باشد و بتواند مخاطب خود را به خود جذب کند تا توانایی ها و قابلیت های شما بیشتر به چشم وی بیاید. از آنجا که مخاطب  انواع مختلف رزومه فردی حرفه ای است که به صورتی حرفه ای و علمی رزومه شما را بررسی می کند، برای وی محتوای رزومه نسبت به زرق و برق گرافیکی پیش از اندازه آن از ارزش بالاتری برخوردار است.

سادگی شکلی و ساختاری را برای نوشتن رزومه باید رعایت کنید و از نماها و قالب های خیلی گرافیکی در آن استفاده نکنید که می تواند تاثیر عکس و منفی داشته باشد. می توانید ساختاری زیبا از نظر گرافیکی به رزومه خود بدهید ولی باید دقت داشته باشید که در این کار اغراق و زیاده روی نکنید و مدنظر داشته باشید که محتوای رزومه تان از اهمیت بالاتری برخوردار است و نمی توان با گرافیک محتوای ضعیف را پوشاند! می توانید در بخش توانایی های خود در زمینه زبان خارجی و نرم افزار های مختلف از نمودار هم استفاده کنید.

در بخش اطلاعات هویتی رزومه اطلاعات کامل  و در عین حال مهم  و اساسی را ذکر کنید و سعی کنید اطلاعات الکترونیکی شما کاملا رسمی باشد و از اسامی عامیانه در آن ها استفاده نشده باشد. سعی کنید در پست الکترونیکی حتما اسم و فامیل شما به صورت کامل وجود داشته باشد. 

در قسمت سوابق تحصیل سعی کنید که در معرفی خود زیاده روی نکرده و فقط اطلاعات اساسی مانند نام رشته و گرایش تحصیلی، نام دانشگاه، معدل و زمان آغاز و فارغ التحصیلی را بنویسید و از آوردن اطلاعات اضافی تر خودداری کنید زیرا فضا و جا را برای مطالب مهم تر بعدی اشغال خواهد شد و در خیلی از رزومه ها به خصوص رزومه های کاری کمترمورد توجه قرار خواهد گرفت.

قسمت سوابق حرفه ای و کاری یکی از مهمترین قسمت های رزومه شما است مخصوصا در رزومه های کاری. بدین سبب بهتر است این قسمت با دقت تکمیل شود و سعی کنید دست آوردهایی که در شغل معرفی شده داشته اید و فعالیت هایی را که در آن انجام داده اید را در توضیحات آن بیاورید و سعی کنید که از نمونه های ملموس و حتی عددی استفاده کنید که میزان اهمیت آن ها پررنگ تر و قابل فهم تر باشد. نحوه نوشتن این قسمت می تواند در جلب توجه کارفرمایان و مدیران در زمینه رزومه کاری و استخدام تاثیر بزرگی داشته باشد.

برای رزومه تحصیلی جایگاه اهمیت سوابق تحقیق و پژوهشی از لحاظ اهمیت با سوابق کاری عوض می شود و عکس رزومه های کاری در رزومه های تحصیلی  باید این قسمت مفصل تر و کامل تر پر شود و برای داشتن رزومه جالب توجه از این دست می توانید و سوابق تحقیقاتی خود را به صورت دسته های تفکیک شده مقالات، کتاب ها، اختراعات و پروژه های تحقیقاتی جدا از هم بنویسید.

یادتان باشد که هر نکته کوچکی که ممکن است به آن توجه نکرده باشید ممکن است نظر مخاطب رزومه شما را به خود جلب کند. در نتیجه برای تنظیم رزومه وقت بگذارید و سعی کنید که رزومه جالب توجه و موثری بنویسید تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند و این کار را با دقت و رعایت چند نکته می تواند به راحتی انجام داد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی