چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟

  سه شنبه، 01 خرداد 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟
در این مقاله قصد داریم شما را با راه درمان جوش صورت دوران بلوغ به‌صورت خانگی، شیمیایی و روش‌های تخصصی آشنا کنیم که از شر جوش بلوغ خلاص شوید. 

آیا این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است که چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ این عارضه را همه در دوران بلوغ به‌شکل جوش‌های سرسیاه و سفید تجربه می‌کنند و باعث ناراحتی نوجوانان شده است. گاهی این جوش‌ها به قدری زیاد هستند که اعتماد‌به‌نفس خود را از دست می‌دهند یا احساس زیبا نبودن دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با راه درمان جوش صورت دوران بلوغ به‌صورت خانگی، شیمیایی و روش‌های تخصصی آشنا کنیم که از شر جوش بلوغ خلاص شوید.

رفع جوش صورت در دوران بلوغ با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یک روش درمانی نوین و تخصصی برای رفع جوش بلوغ و جای آن‌ها است. این فناوری به‌طوری طراحی شده است که اشعه لیزر با نفوذ به لایه‌های پوست، باعث از بین رفتن جوش و جای جوش دوران بلوغ می‌شود.

نور دستگاه لیزر با آسیب‌های کوچک به پوست سبب می‌شود که صورت شروع به لایه‌برداری کند و خون در کل صورت جریان یابد. در این روش، شما هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد و زخم و خراشی نیز روی سطح پوست ایجاد نخواهد شد. جلسات و هزینه لیزر جای جوش بستگی به عمق و نوع جوش‌های شما دارد.

میکرودرم ابریژن؛ تکنولوژی نوین برای درمان جوش صورت در سن بلوغ

آکنه، اسکار، جوش‌های سر‌سیاه و سفید همگی در کوتاه‌ترین زمان توسط فناوری میکرودرم ابریژن برطرف می‌شوند. در این روش با یک ابزار مخصوص، ذرات کریستالی به پوست شما اسپری می‌شود که باعث تراش سطحی در لایه‌های فوقانی پوست خواهد شد؛ بدین‌ترتیب بعد از دقایقی ذرات کریستالی به همراه سلول‌های مرده پوست به داخل دستگاه مکیده می‌شوند. این روش با لایه‌برداری عمیق، پوست صورت را روشن‌تر کرده و همانند دستگاه لیزر کک و مک صورت شما را مثل آینه صاف خواهد کرد.

میکرودرم ابریژن؛ تکنولوژی نوین برای درمان جوش صورت در سن بلوغ

راه درمان جوش صورت دوران بلوغ با دستگاه تخصصی آر اف

دستگاه آر اف فرکشنال یک فناوری غیر‌تهاجمی جهت درمان جوش صورت در سن بلوغ است. در این روش با استفاده از سوزن‌های استریل شده بسیار ریز؛ خراش‌های میکروسکوپی و کوچک در اعماق پوست ایجاد می‌کند.

نیدل یا همان سوزن‌های ریز دستگاه آر اف به‌طور مستقیم به یک عمق مشخص از سمت پوست هدایت می‌شوند و پس از قرار‌گرفتن در محل مورد‌نظر، انرژی رادیو‌فرکانسی را درون پوست آزاد میکنند. در این روش پوست شما کاملا بی‌حس است و دردی در ناحیه تحت درمان احساس نخواهید کرد. هزینه این روش همچون قیمت لیزر فول بادی بستگی به جلسات درمان شما دارد که پزشک با ارزیابی نوع صورت و جوش، جلسات درمان را تعیین می‌کند.

لایه‌برداری ملایم با محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید؛ روشی برای رفع جوش صورت در دوران بلوغ

هنگامی که منافذ اطراف فولیکول مو در هنگام بلوغ باز باشند، غدد سبوم با ترشح چربی این منافذ را پر می‌کند و موجب مسدود شدن آن می‌شود و در این حین جوش‌های سرسیاه به وجود می‌آیند. همچنین دوره بلوغ به‌دلیل تغییرات هورمونی شرایط را برای بروز جوش‌های التهابی، سر‌سفید، سر‌سیاه و آکنه ایجاد می‌کند.

محصولات حاوی آلفا هیدروکسی مانند اسید سالیسیلیک و اسید آزلائیک یک ماده طبیعی است که توسط مخمر تولید می‌شد و برای رفع جوش بلوغ موثر هستند.

این دو محلول برای جلوگیری از انسداد فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و معمولا در ترکیب‌های محصولات کرم یا مواد شوینده صورت عرضه می‌شوند. استفاده از این محصولات بهتر است با مشورت پزشک صورت گیرد که میزان استفاده از این محصولات، تعیین شود.

کرم‌های لایه بردار روشی برای رفع جوش صورت در دوران بلوغ

معرفی ماسک صورت برای جوش بلوغ خانگی

در این قسمت از مطلب قصد داریم ماسک صورت برای جوش بلوغ دختر و پسر معرفی کنیم که برای رفع انواع جوش موثر هستند. ماسک صورت برای جوش بلوغ عبارت‌اند از:

  • ماسک عسل و لیموترش

  • ماسک توت‌فرنگی و ماست

  • ماسک انبه و آووکادو

  • ماسک شکر و لیمو

  • ماسک جوش شیرین

ماسک صورت برای جوش بلوغ خانگی را می‌توانید هفته‌ای دوبار به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با یک شوینده ملایم صورت خود را شستشو دهید. حتما قبل از استفاده ماسک صورت برای جوش بلوغ تست حساسیت انجام دهید.

از بین بردن جوش به‌صورت دائمی با استفاده از روش تضمینی

در این مقاله به بررسی مختلف چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم، پرداختیم. جوش بلوغ به‌راحتی با دستگاه‌های تخصصی مانند میکرودرم، آر اف و لیزر فرکشنال درمان می‌شوند. روش‌های دیگری مانند روش شیمیایی و ماسک خانگی برای درمان جوش صورت در سن بلوغ وجود دارد که به میزان دستگاه‌های نوین تاثیر‌گذار نیستند.

این روش‌ها برای رفع جوش بلوغ کمک‌کننده هستند که البته ممکن است پوست صورت با استفاده از این محلول‌های شیمیایی و طبیعی واکنش بالعکس نشان دهد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو الف راهنمایی لازم را جهت راه های درمان جوش صورت در دوران بلوغ دریافت کنید و بهترین روش رفع جوش‌های دوران بلوغ را انتخاب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان