دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ 

سه شنبه، 01 خرداد 1403
در این مقاله قصد داریم شما را با راه درمان جوش صورت دوران بلوغ به‌صورت خانگی، شیمیایی و روش‌های تخصصی آشنا کنیم که از شر جوش بلوغ خلاص شوید. 

آیا این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده است که چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ این عارضه را همه در دوران بلوغ به‌شکل جوش‌های سرسیاه و سفید تجربه می‌کنند و باعث ناراحتی نوجوانان شده است. گاهی این جوش‌ها به قدری زیاد هستند که اعتماد‌به‌نفس خود را از دست می‌دهند یا احساس زیبا نبودن دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با راه درمان جوش صورت دوران بلوغ به‌صورت خانگی، شیمیایی و روش‌های تخصصی آشنا کنیم که از شر جوش بلوغ خلاص شوید.

رفع جوش صورت در دوران بلوغ با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یک روش درمانی نوین و تخصصی برای رفع جوش بلوغ و جای آن‌ها است. این فناوری به‌طوری طراحی شده است که اشعه لیزر با نفوذ به لایه‌های پوست، باعث از بین رفتن جوش و جای جوش دوران بلوغ می‌شود.

نور دستگاه لیزر با آسیب‌های کوچک به پوست سبب می‌شود که صورت شروع به لایه‌برداری کند و خون در کل صورت جریان یابد. در این روش، شما هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد و زخم و خراشی نیز روی سطح پوست ایجاد نخواهد شد. جلسات و هزینه لیزر جای جوش بستگی به عمق و نوع جوش‌های شما دارد.

میکرودرم ابریژن؛ تکنولوژی نوین برای درمان جوش صورت در سن بلوغ

آکنه، اسکار، جوش‌های سر‌سیاه و سفید همگی در کوتاه‌ترین زمان توسط فناوری میکرودرم ابریژن برطرف می‌شوند. در این روش با یک ابزار مخصوص، ذرات کریستالی به پوست شما اسپری می‌شود که باعث تراش سطحی در لایه‌های فوقانی پوست خواهد شد؛ بدین‌ترتیب بعد از دقایقی ذرات کریستالی به همراه سلول‌های مرده پوست به داخل دستگاه مکیده می‌شوند. این روش با لایه‌برداری عمیق، پوست صورت را روشن‌تر کرده و همانند دستگاه لیزر کک و مک صورت شما را مثل آینه صاف خواهد کرد.

راه درمان جوش صورت دوران بلوغ با دستگاه تخصصی آر اف

دستگاه آر اف فرکشنال یک فناوری غیر‌تهاجمی جهت درمان جوش صورت در سن بلوغ است. در این روش با استفاده از سوزن‌های استریل شده بسیار ریز؛ خراش‌های میکروسکوپی و کوچک در اعماق پوست ایجاد می‌کند.

نیدل یا همان سوزن‌های ریز دستگاه آر اف به‌طور مستقیم به یک عمق مشخص از سمت پوست هدایت می‌شوند و پس از قرار‌گرفتن در محل مورد‌نظر، انرژی رادیو‌فرکانسی را درون پوست آزاد میکنند. در این روش پوست شما کاملا بی‌حس است و دردی در ناحیه تحت درمان احساس نخواهید کرد. هزینه این روش همچون قیمت لیزر فول بادی بستگی به جلسات درمان شما دارد که پزشک با ارزیابی نوع صورت و جوش، جلسات درمان را تعیین می‌کند.

لایه‌برداری ملایم با محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید؛ روشی برای رفع جوش صورت در دوران بلوغ

هنگامی که منافذ اطراف فولیکول مو در هنگام بلوغ باز باشند، غدد سبوم با ترشح چربی این منافذ را پر می‌کند و موجب مسدود شدن آن می‌شود و در این حین جوش‌های سرسیاه به وجود می‌آیند. همچنین دوره بلوغ به‌دلیل تغییرات هورمونی شرایط را برای بروز جوش‌های التهابی، سر‌سفید، سر‌سیاه و آکنه ایجاد می‌کند.

محصولات حاوی آلفا هیدروکسی مانند اسید سالیسیلیک و اسید آزلائیک یک ماده طبیعی است که توسط مخمر تولید می‌شد و برای رفع جوش بلوغ موثر هستند.

این دو محلول برای جلوگیری از انسداد فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و معمولا در ترکیب‌های محصولات کرم یا مواد شوینده صورت عرضه می‌شوند. استفاده از این محصولات بهتر است با مشورت پزشک صورت گیرد که میزان استفاده از این محصولات، تعیین شود.

معرفی ماسک صورت برای جوش بلوغ خانگی

در این قسمت از مطلب قصد داریم ماسک صورت برای جوش بلوغ دختر و پسر معرفی کنیم که برای رفع انواع جوش موثر هستند. ماسک صورت برای جوش بلوغ عبارت‌اند از:

  • ماسک عسل و لیموترش

  • ماسک توت‌فرنگی و ماست

  • ماسک انبه و آووکادو

  • ماسک شکر و لیمو

  • ماسک جوش شیرین

ماسک صورت برای جوش بلوغ خانگی را می‌توانید هفته‌ای دوبار به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با یک شوینده ملایم صورت خود را شستشو دهید. حتما قبل از استفاده ماسک صورت برای جوش بلوغ تست حساسیت انجام دهید.

از بین بردن جوش به‌صورت دائمی با استفاده از روش تضمینی

در این مقاله به بررسی مختلف چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم، پرداختیم. جوش بلوغ به‌راحتی با دستگاه‌های تخصصی مانند میکرودرم، آر اف و لیزر فرکشنال درمان می‌شوند. روش‌های دیگری مانند روش شیمیایی و ماسک خانگی برای درمان جوش صورت در سن بلوغ وجود دارد که به میزان دستگاه‌های نوین تاثیر‌گذار نیستند.

این روش‌ها برای رفع جوش بلوغ کمک‌کننده هستند که البته ممکن است پوست صورت با استفاده از این محلول‌های شیمیایی و طبیعی واکنش بالعکس نشان دهد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو الف راهنمایی لازم را جهت راه های درمان جوش صورت در دوران بلوغ دریافت کنید و بهترین روش رفع جوش‌های دوران بلوغ را انتخاب کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی