چگونه مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در اسمارت واچ را برطرف کنیم؟+ 12راه حل کارساز

  جمعه، 23 تیر 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
چگونه مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در اسمارت واچ را برطرف کنیم؟+ 12راه حل کارساز
امروزه در دنیای دیجیتال، ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های ویژه‌ای که در اختیار افراد قرار میدهند چالش اصلی افراد زمانی مطرح می‌شود که نوتیفیکیشن‌های موجود در گوشی موبایلشان روی ساعت هوشمند نمایش داده نمی‌شود و مجبور هستند دوباره برای چک کردن برنامه‌ها یا تماس‌ها و پیام‌هایشان به سراغ گوشی موبایلشان بروند. در ادامه ساعدنیوز به این موضوع خواهد پرداخت.

یکی از بهترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند نمایش اعلان‌ها است. با کمک این قابلیت، دیگر نیازی نیست که گوشی خود را از کیف یا جیب خود بیرون بیاورید تا ببینید چه کسی با شما تماس گرفته یا پیام ارسال کرده است. می‌توانید با یک نگاه به صفحه ساعت هوشمند نوتیفیکشن گوشی خود را ببینید. این قابلیت در هر زمانی، به ویژه در هنگام رانندگی خیلی کاربردی به نظر می‌رسد. با این وجود گاهی به دلایل مختلف، اسمارت واچ‌ها درست نوتیفیکیشن‌ها را نمایش نمی‌دهند. در این مواقع باید چه کار کرد؟ اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، در ادامه همراه ما باشید. در آموزش راه حل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند به شما کمک می‌کنیم تا مشکل خود را حل کنید.

ساعت هوشمند

قطعی اینترنت؛ اولین دلیل عدم نمایش نوتیفیکشن‌های گوشی روی ساعت

قبل از این‌که به سراغ تنظیم ساعت هوشمند خود بروید، از وصل‌بودن گوشی و ساعت هوشمند خود به اینترنت مطمئن شوید. امتحان کنید که آیا یک سایت در مرورگر گوگل شما باز می‌شود یا نه.

غیرفعال‌کردن حالت سینما در ساعت هوشمند

در سیستم عامل‌ Wear OS ساعت‌های هوشمند گزینه‌ای به نام Cinema mode یا Theater Modeبه معنی «حالت سینما یا حالت تئاتر» تعریف شده است. این گزینه آیکونی شبیه به فیلم، صورتک یا غیره دارد. با فعال‌کردن این حالت، نمایشگر خاموش شده و در یافت اعلان‌ها هم غیرفعال می‌شود. پس همین حالا این حالت را غیرفعال کنید. برای این کار اگر ساعت هوشمند شما دکمه پاور دارد، آن را فشار دهید. در غیر این صورت، دوبار سریع روی صفحه ضربه بزنید تا از این حالت خارج شود.

بررسی اتصال موبایل و ساعت

در قدم دوم از اتصال بین موبایل و اسمارت واچ خود مطمئن شوید. دقت کنید که بلوتوث گوشی شما روشن و ارتباط بین گوشی و ساعت هم برقرار باشد. البته اگر در هنگام خرید ساعت هوشمند مدلی را انتخاب کردید که به صورت مستقل سیم‌کارت می‌خورد، نیازی نیست که به گوشی متصل شود.

آیا در گوشی شما دریافت اعلان‌ها فعال است؟

ساعت هوشمند شما مطابق با تنظیماتی که در گوشی خود برای اعلان‌ها تعریف کرده‌اید، عمل می‌کند. بنابراین، اگر اعلان‌ها را در هنگام دریافت پیام و غیره در گوشی غیرفعال کنید، ساعت هوشمندتان هم در این مواقع هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. پس نیاز است که مراحل زیر را در آموزش راه حل عدم نمایش نوتیفیکشن در ساعت هوشمند پشت سر بگذارید:

  • وارد تنظیمات شوید و سپس گزینهApps and Notifications یا «برنامه و اعلان‌ها» را انتخاب کنید.

  • گزینه Notifications یا «اعلان‌ها» را لمس کنید.

  • رویApp notifications یا «اعلان برنامه‌ها» ضربه بزنید.

اگر در این لیست گزینه مربوط به برنامه‌‌ای غیرفعال باشد، یعنی شما در گوشی و اسمارت واچ خود اعلانی از سمت آن دریافت نمی‌کنید. بنابراین، برای حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند این گزینه‌ها را فعال کنید.

راه حل عدم نمایش نوتیفیکیشن گوشی در ساعت هوشمند

مسدودبودن دریافت اعلان در اسمارت واچ

اگر تنها از برنامه‌ خاصی نوتیفیکشن دریافت نمی‌کنید، ممکن است در تنظیمات این برنامه مسدود شده باشد. برای بررسی این موضوع در صورتی که اپلیکیشن مخصوصی برای ساعت خود روی گوشی نصب کرده‌اید، سری به تنظیمات آن بزنید. در غیر این صورت، از طریق مراحل زیر در تنظیمات ساعت هوشمند خود هم می‌توانید اقدام کنید:

  • گزینۀ Notifications و سپس Block notifications app را انتخاب کنید.

  • فهرستی از برنامه‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که دریافت اعلان از سمت آن‌ها غیرفعال شده‌ است.

  • برای دریافت اعلان از برنامه دلخواه خود باید روی Unblock ضربه بزنید. این گزینه شاید با علامت ضربدر دیده شود.

بررسی تنظیمات اعلان روی صفحه قفل گوشی

در برخی از گوشی‌ها گزینه‌ای دیگری هم برای تنظیمات اعلان روی صفحه قفل گوشی وجود دارد. اگر این تنظیمات به درستی اعمال نشده باشد، می‌تواند دلیل مشکل عدم نمایش اعلان‌ها روی اسمارت واچ باشد. بنابراین، تنظیمات گوشی خود را باز کنید و مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • وارد گزینه Notifications یا «اعلان‌ها» شوید.

  • گزینه Notifications on lock screenیا «اعلان‌های روی صفحه قفل» را انتخاب کنید.

  • یک منو برای شما باز می‌شود که باید گزینه اول یعنی Show conversations, default and silent یا «نمایش مکالمات، پیش‌فرض و بی‌صدا» را در آن فعال کنید.

بررسی تنظیمات اعلان روی صفحه قفل گوشی

نزدیک کردن گوشی و اسمارت واچ برای حل مشکل نشان ندادن اعلان

فراموش نکنید که گوشی و ساعت هوشمند شما از طریق امواج بلوتوث به یکدیگر متصل شده‌اند. این امواج در جدیدترین نسخه‌ها هم تنها تا 10 متر برد دارند. به این معنی که اگر فاصله بین گوشی و ساعت هوشمند شما بیش از 10 متر باشد، ارتباط بین آن‌ها قطع می‌شود مسلماً در این صورت نباید انتظار نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی را روی ساعت داشته باشید. به علاوه، حتی اگر فاصله بین گوشی و ساعت شما کمتر از 10 متر باشد؛ اما بین این دو دیوارهای قطور، دستگاه‌های سیگنالی مثل: مودم وای فای و غیره وجود داشته باشد، باز هم به مشکل برمی‌خورید. چرا که این وسایل روی برد موثر سیگنال‌های بلوتوثی اثر منفی می‌گذارند.

قطع‌کردن اتصالات بلوتوثی قبلی در گوشی

اگر گوشی خود را قبلا به ساعت هوشمند دیگری متصل کرده بودید، بد نیست که نام آن ساعت را از لیست دستگاه‌های جفت‌شده گوشی خود پاک کنید. این احتمال وجود دارد که نوتیفیکشن‌های گوشی شما هم‌چنان برای اسمارت واچ قبلی ارسال می‌شود.

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

  • Connected devices یا دستگاه‌های وصل شده را انتخاب کنید و سپس روی گزینه See all یا نمایش همه ضربه بزنید.

  • روی علامت تنظیمات در کنار نام ساعت قبلی ضربه بزنید و گزینه Forget یا Unpairرا انتخاب کنید.

بررسی تنظیمات اعلان برنامه در ساعت هوشمند

در برخی از ساعت‌های هوشمند تنظیماتی برای فعال یا غیرفعال‌کردن نوتیفیکشن‌ها تعریف شده است. پس شما هم سری به تنظیمات اسمارت واچ خود بزنید تا مطمئن شوید که این گزینه غیرفعال نیست.

  • وارد منوی تنظیمات ساعت هوشمند خود شوید.

  • گزینه Apps notifications یا «اعلان برنامه‌ها» را انتخاب کنید.

  • سپس روی گزینه Show all یا «نمایش همه» ضربه بزنید.

  • در نهایت بررسی کنید که مجوز اعلان برای برنامه‌های دلخواه روی حالت on تنظیم شده باشد.

بررسی تنظیمات اعلان برنامه در ساعت هوشمند

ریست‌کردن دستگاه‌ها

دستگاه‌های دیجیتالی مثل ساعت‌ها و گوشی‌ها گاهی دچار باگ‌های نرم‌افزاری می‌شوند. این باگ‌ها در عملکرد دستگاه‌ها اختلال ایجاد می‌کنند. با یک ریست‌کردن ساده می‌توان این اختلالات را برطرف کرد. البته دقت داشته باشید که ابتدا اسمارت واچ و سپس گوشی خود را خاموش کنید. پس از آن ابتدا گوشی و بعد ساعت را روشن کنید.

بررسی حالت Do Not Disturb

در ادامه آموزش راه حل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند به توضیح گزینه DND می‌پردازیم. در واقع، فعال‌بودن Do Not Disturb یکی دیگر از دلایل عدم نمایش اعلان روی اسمارت واچ است. برای این که مطمئن شوید این گزینه به صورت تصادفی فعال نشده است، می‌توانید هم از طریق تنظیمات خود ساعت هوشمند و هم از طریق گزینه‌های تعریف شده در اپلیکیشن‌ها اقدام کنید. بنابراین، ابتدا در میان تنظیمات ساعت هوشمند خود به دنبال گزینه‌ای DND با آیکونی شبیه به هلال ماه باشید. سپس آن را خاموش کنید. اگر این گزینه را پیدا نکردید، به سراغ اپلیکیشنی بروید که برای ساعت خود روی گوشی نصب کرده‌اید. احتمالا به این گزینه می‌رسید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

در نهایت اگر هیچ یک از ترفندهای بالا به حل مشکل شما کمک نکرد، ناچارید که ساعت هوشمند خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این راه‌حل در مواقعی هم که ساعت هوشمند زنگ نمی‌خورد، به کار می‌آید. در نظر داشته باشید که با این کار تمام برنامه‌ها و داده‌های ذخیره شده روی ساعت حذف می‌شوند.

حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در گلکسی واچ

اگر یک ساعت هوشمند برند سامسونگ دارید، حتما برای اتصال آن به گوشی خود از برنامه Galaxy Wearable استفاده کرده‌اید. این برنامه به صورت ویژه برای کار با گلکسی واچ‌ها طراحی شده است و گزینه‌های زیادی را برای تنظیم این ساعت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر با مشکل عدم نمایش نوتیفیکشین در گلکسی واچ خود مواجه شدید، می‌توانید از طریق همین برنامه آن را برطرف کنید. به این منظور برنامه Galaxy Wearable را در گوشی خود باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تب Home شوید و در آن‌جا گزینهNotifications را لمس کنید.

  • حالا روی دکمه کنار Enabled ضربه بزنید تا روشن شود.

  • سپس گزینهWearable Display را خاموش کنید تا اعلان‌ها را در ساعت خود مشاهده کنید.

  • هم‌چنین، گزینه Enable for new apps را هم روی حالت on یا روشن تنظیم کنید. به این ترتیب، حتی از برنامه‌هایی هم که بعد از این نصب می‌شوند، اعلان‌ها را دریافت می‌کنید.

  • اگر با وجود پشت سرگذاشتن مراحل بالا به نتیجه نرسیدید، دستورالعمل‌های زیر را اجرا کنید:

  • برنامه Galaxy Wearable را در گوشی خود باز کنید.

  • روی تب Home ضربه بزنید و سپس Notifications را انتخاب کنید.

  • قسمت Recently Sent Notifications را پیدا کرده و View All را لمس کنید.

  • سپس روی category در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و همه را انتخاب کنید.

چرا ساعت هوشمند هواوی اعلان‌ها را نمایش نمی‌دهد؟

ساعت‌های هوشمند هواوی با قابلیت نمایش اعلان‌های گوشی طراحی شده‌اند. بنابراین، اگر در ساعت هواوی خود نوتیفیکشنی مشاهده نمی‌کنید، ابتدا باید راهکارهایی را امتحان کنید که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. اگر باز هم مشکل برقرار بود، باید در برنامه رسمی اسمارت واچ‌های هواوی یعنی Huawei Health بررسی کنید که آیا تنظیمات دریافت اعلان فعال است یا نه. برای این کار مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • برنامه Huawei Health را باز کنید.

  • روی تبDevices ضربه بزنید.

  • حالا اطمینان حاصل کنید که اتصال ساعت شما به گوشی هم‌چنان برقرار باشد.

عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند شیائومی و راه‌حل آن

ساعت‌های هوشمند شیائومی هم قابلیت نمایش نوتیفیکشن‌ها را دارند. اگر بعد از وصل کردن ساعت شیائومی به گوشی اعلان‌ها نمایش داده نمی‌شود، می‌توانید از راهکارهای قبلی برای حل آن استفاده کنید. به‌علاوه، از طریق تنظیمات اپلیکیشن Mi Fit هم شاید بتوانید این مشکل را برطرف کنید. باید اعلان‌ها را در این برنامه فعال کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Mi Fit را در گوشی خود باز کنید.

  • تب Profile را لمس کنید.

  • حالا روی Notifications and reminders ضربه بزنید.

  • سپس Notifications را لمس کنید.

  • حالا باید تمام گزینه‌ها را روی حالت فعال یا روشن تنظیم کنید.

پس از آن روی Manage apps ضربه بزنید و برنامه‌هایی را انتخاب کنید که می‌خواهید اعلان آن‌ها را روی ساعت خود مشاهده کنید. اگر از برنامه دیگری برای ساعت هوشمند خود استفاده می‌کنید، احتمالا آن‌ها هم چنین تنظیماتی را دارند. البته ممکن است کمی گزینه‌ها متفاوت باشند؛ اما با کمی دقت می‌توانید در سایر برنامه‌ها هم تنظیمات را اجرا کنید.

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب به 12 راهکار برای حل مشکل عدم نمایش اعلان‌ها در ساعت هوشمند اشاره کردیم. هم‌چنین، نگاهی به راه‌حل‌های این مشکل در ساعت‌ هوشمند برندهای سامسونگ، هواوی و شیائومی داشتیم. احتمالا با این راهکارها موفق به حل مشکل‌تان خواهید شد، در غیر این صورت شاید نیاز باشد که اسمارت واچ خود را به یک متخصص نشان دهید. شما با کدام یک از موارد گفته شده در آموزش راه حل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند توانستید مشکل را حل کنید؟ اگر راه‌حل دیگری سراغ دارید، حتما در بخش نظرات بنویسید تا دیگران استفاده کنند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (176 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (135 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (112 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (67 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (46 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (38 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...