چگونه مشکل ریستارت شدن مداوم گوشی‌های اندرویدی را برطرف کنیم؟

  سه شنبه، 31 مرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه مشکل ریستارت شدن مداوم گوشی‌های اندرویدی را برطرف کنیم؟
گوشی‌های هوشمند ممکن است در طول مدت زمان استفاده به دلایل مختلفی به صورت خودکار ریست شوند. اما اگر مدام با این مشکل مواجه می‌شوید، باید به فکر برطرف کردن دلیل آن باشید. با توجه به اهمیت موضوع، ساعدنیوز به چگونگی حل این مشکل خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

اگر گوشی‌تان بدون هیچ دلیلی و به صورت خودکار و مداوم ریست شود، وضعیت آزاردهنده‌ای پیش می‌آید و حتی شاید نتوانید به درستی با آن کار کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم راه‌های رفع مشکل ریستارت شدن گوشی اندرویدی را به شما آموزش دهیم. اگر گوشی اندرویدی‌تان بطور مداوم ریستارت می‌شود، دلایل مختلفی می‌تواند در این موضوع دخیل باشد؛ از یک اپ نامناسب گرفته تا افزایش دمای دستگاه و خرابی باتری.

رفع مشکل ریستارت شدن گوشی

در ادامه شما را با راه‌های رفع مشکل ریست شدن گوشی اندرویدی آشنا می‌کنیم، تا پایان همراه دیجیاتو باشیم.

1. آپدیت سیستم عامل اندروید

اگر کاربر ویندوز یا مک او‌اس باشید، از مزایای آپدیت سیستم عامل اطلاع دارید و می‌دانید در اکثر مواقع با نصب جدیدترین بروزرسانی‌ها، به ویژگی‌های تازه و پچ‌های امنیتی دست پیدا می‌کنید و همچنین باگ‌های آن برطرف می‌شوند. چنین موضوعی درباره گوشی‌های هوشمند هم صادق است.

تعداد بروزرسانی‌هایی که برای دستگاه‌تان منتشر می‌شود، بستگی به مدل و سازنده‌اش دارد. متاسفانه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند تنها یکی دو سال برای آن‌ها بروزرسانی منتشر می‌کنند، البته برخی مواقع آپدیت‌های امنیتی برای مدت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این موضوع یک رویکرد برای اجبار کاربران به خرید دستگاه‌های تازه هم به حساب می‌آید. اگر سیستم عامل گوشی هوشمندتان قدیمی باشد، شاید باعث ریست خودکار دستگاه شود. در همین راستا باید انتشار بروزرسانی جدید برای گوشی‌تان را بررسی کنید. اگرچه فرایند دقیق اینکار برای هر دستگاهی می‌تواند متفاوت باشد، اما در حالت کلی با فرایند مشابهی روبه‌رو هستیم:

  • تنظیمات را باز کنید.

  • روی بروزرسانی نرم افزار ضربه بزنید.

  • گزینه دانلود و نصب را انتخاب کنید.

  • اگر آپدیتی برای دستگاه‌تان وجود داشت، روی گزینه آپدیت بزنید.

رفع مشکل ریستارت شدن گوشی

2. آپدیت اپ‌ها

در کنار بروزرسانی سیستم عامل، باید از آپدیت بودن برنامه‌ها هم مطمئن شوید. برخی اپ‌ها بیش از سایرین بروزرسانی دریافت می‌کنند که بستگی به نوع اپ و همچنین فعالیت توسعه‌دهندگان دارد.

اگر در هنگام استفاده از یک برنامه خاص شاهد ریستارت شدن گوشی بودید، یا اینکه در هنگام اجرا در پس زمینه دستگاه ریست شد، احتمالا مشکل از همین اپ است. این احتمال وجود دارد که در حال استفاده از نسخه قدیمی یک برنامه باشید یا اینکه توسعه‌دهنده برایش یک آپدیت با هدف رفع چنین مشکلی منتشر کرده باشد. برای بروزرسانی برنامه‌ها فرایند زیر را انجام دهید:

  • پلی استور را باز کنید.

  • روی عکس پروفایل‌تان در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

  • به بخش Manage apps and device بروید.

  • در این صفحه می‌توانید انتشار آپدیت‌ها برای برنامه‌ها را متوجه شوید. با ضربه روی گزینه Update all، برنامه‌ها بروزرسانی می‌شوند.


 آپدیت اپ‌ها

3. فعالسازی سیف مود و حذف اپ‌ها

برخی مواقع برنامه‌ها می‌توانند منجر به ریستارت شدن خودکار و مداوم گوشی‌های اندرویدی شوند. برای عیب‌یابی باید به حالت سیف مود (Safe Mode)‌ بروید تا فقط برنامه‌های اصلی روی دستگاه‌تان اجرا شوند. سیف مود یک روش مناسب برای اطلاع از نصب برنامه‌های نامناسب روی سیستم‌تان به حساب می‌آید. برای بوت در حالت سیف مود، مراحل زیر انجام دهید:

  • دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور باز شود.

  • انگشت‌تان را روی دکمه خاموش کردن قرار داده و نگه دارید.

  • با اینکار، گزینه سیف مود بالا می‌آید و با انتخاب آن، دستگاه در این حالت بوت می‌شود.

اگر گوشی هوشمندتان در حالت سیف مود ریستارت نشد، پس یک برنامه در حالت عادی برایتان دردساز می‌شود. در همین راستا باید برنامه‌های شخص ثالث را یک به یک پاک کنید. اینکار را با جدیدترین برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید، شروع کنید تا مشکل برطرف شود.

4. خالی کردن فضای ذخیره‌سازی

گوشی‌های هوشمند یک فضای ذخیره‌سازی مشخص دارند، مخصوصا پرچمدارها که اکثرا از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی‌کنند. در همین راستا اگر بخش بزرگی از حافظه دستگاه‌تان را پر کنید و برای مثال فقط 10 درصد آن را خالی بگذارید، احتمالا گوشی‌تان دچار مشکل می‌شود و حتی شاید هرچند وقت یکبار بطور تصادفی ریستارت شود.

همانطور که گفتیم راه‌های مختلفی برای خالی کردن فضای داخلی گوشی هوشمندتان وجود دارد، از حذف برنامه‌های بلااستفاده گرفته تا پاک کردن فایل‌های دانلودی. بجای اینکار اگر دستگاه‌تان از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند، به سراغ یکی از آن‌ها بروید. یک کارت حافظه بخرید و فایل‌های رسانه‌ای را به آن منتقل کنید، البته بجای اینکار می‌توانید به سراغ فضای ابری هم بروید. اکثر گوشی‌های هوشمند در هنگام بررسی میزان فضای داخلی‌شان، به شما اجازه می‌دهند از فایل‌های حجیم مطلع شوید. برای بررسی فضای ذخیره‌سازی گوشی سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • تنظیمات را باز کنید.

  • روی گزینه Device care ضربه بزنید.

  • گزینه Storage را انتخاب کنید.

  • در گوشه بالای سمت راست صفحه، روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید.

  • گزینه Storage analysis را انتخاب کنید.

  • در نهایت فایل‌های حجیم، تکراری و بلااستفاده مشخص می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

خالی کردن فضای ذخیره‌سازی

5. بررسی افزایش دمای گوشی

اگر گوشی هوشمندتان دمایش افزایش چشمگیری پیدا کند، برای محافظت از خودش ریست و یا حتی خاموش می‌شود. اینکه دستگاه‌تان در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین یا اجرای بازی‌ها گرم شود، غیرمعمول نیست. اگر در این مواقع گوشی‌تان بیش از حد گرم شود، برایتان دردسرساز می‌شود. در همین راستا از افزایش دمای بیش از حد دستگاه‌تان جلوگیری کنید تا با ریستارت شدن آن مواجه نشوید.

6. ریست فکتوری

اگر تمام اقدامات بالا را انجام دادید اما هنوز گوشی‌تان ریستارت می‌شود، می‌توانید به سراغ راه‌حل نهایی بروید: ریست فکتوری کردن گوشی هوشمندتان. اینکار تمام اطلاعات دستگاه‌تان را حذف می‌کند و همه چیز به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. پیش از اینکه به سراغ ریست فکتوری بروید، از گوشی اندرویدی‌تان بکاپ بگیرید. اگرچه داده‌های حساب گوگل در فضای ابری قرار دارند، اما دیتا اپ‌ها و همچنین فایل‌های شخصی درون دستگاه‌تان ذخیره می‌شوند و باید از آن‌ها بکاپ بگیرید. روند ریست فکتوری هر دستگاه متفاوت است، با این حال برای ریست فکتوری گوشی اندرویدی معمولا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات را باز کنید.

  • به بخش General management بروید.

  • روی گزینه Reset ضربه بزنید.

  • گزینه ریست فکتوری را انتخاب کنید.

  • برای تایید این فرایند، روی گزینه ریست ضربه بزنید.

7. تعویض باتری

اگر با ریست فکتوری هم مشکل برطرف نشد، عمر باتری‌تان رو به اتمام است و باید آن را تعویض کنید. اگر پس از بالا آمدن گوشی‌تان، میزان شارژدهی باتری‌اش کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، باید به سراغ باتری جدید بروید.

از آنجایی که اکثر گوشی‌های اندرویدی امروزی از پنل پشتی قابل تعویض بهره نمی‌برند، تعویض باتری آن‌ها کاری دشوار است. بنابراین اکثر کاربران برای تعویض باتری گوشی‌شان باید به نمایندگی یا تعمیرکار مراجعه کنند. با روش‌های بالا می‌توانید مشکل ریستارت شدن خودکار و مداوم گوشی اندرویدی شرکت‌های مختلف مانند سامسونگ یا شیائومی را برطرف کنید.

سخن پایانی

بنابراین در این مقاله به علت ریستارت شدن گوشی و روش‌های برطرف کردن این مشکل پرداختیم. در اکثر مواقع مشکل یک باگ نرم‌افزاری است و به راحتی قابل برطرف شدن است. اما برخی مواقع نیز ممکن است گوشی دچار مشکل سخت‌افزاری شده باشد که در این صورت به جز مراجعه به یک متخصص نمی‌توان کار دیگری انجام داد. از نظر شما مهمترین دلایل ریست شدن گوشی کدامند؟ در صورتی که شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید یا راه‌حل دیگری برای برطرف کردن آن سراغ دارید، در بخش نظرات با ساعدنیوز همراه باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (188 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (46 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!