ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه مشکل تماس تصویری اینستاگرام را رفع کنیم؟+ آموزش تصویری

  سه شنبه، 09 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه

سال‌های پیش Instagram صرفاً یک شبکه اجتماعی ساده برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو بود اما قابلیت‌هایی مثل اینستاگرام دایرکت برای چت کردن و ارسال پیام خصوصی و همین‌طور قابلیت چت ویدیویی با حداکثر 4 مخاطب، این شبکه‌ی اجتماعی را به کلی متحول کرد و آن را عملاً به یک پیام‌رسان محبوب نیز تبدیل کرده است.اگر شما هم مشکل تماس تصویری اینستاگرام را دارید و میخواهید بدانید چرا تماس تصویری اینستاگرام فعال نمیشود با این مطلب همراه باشید.

فعال کردن چت ویدیویی اینستاگرام با Push Notification

  • برای اینکه چگونه گپ ویدیویی را در اینستا فعال کنیم به صفحه‌ی خود رفته و روی منوی با نماد سه خط کلیک کنید.

  • وارد بخش Setting یا تنظیمات بشوید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

  • به پایین صفحه بروید سپس در قسمت Video Chats گزینه From Everyone را تیک بزنید. در صورتیکه می‌‍خواهید فقط فالورهای شما بتوانند با شما تماس بگیرند می‌توانید گزینه From People I Follow را فعال کنید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

برای بی‌صدا کردن تماس تصویری یک شخص یا گروه مد نظر طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • به قسمت پیام‌ها بروید.

  • شخص یا گروه مد نظر را انتخاب کنید.

  • از قسمت بالا بر روی نام شخص یا گروهی که انتخاب کردید کلیک کنید.

  • گزینه Mute Video Chat را فعال کنید.

فعال سازی تماس تصویری اینستاگرام با چک کردن آپدیت نرم افزار

اگر قابلیت به روز رسانی خودکار برای شما فعال نیست باید بصورت دستی این کار را انجام دهید تا تماس تصویری اینستاگرام برای شما فعال شود. مطمئن شوید که از آخرین نسخه‌ی نرم افزار استفاده می‌کنید. برای نسخه‌های 51٫0 و بالاتر این ویژگی فعال است.

حل مشکل ویدیو کال اینستاگرام با خروج از اکانت و ورود مجدد به آن

  • گاهی اوقات لازم است برای حل مشکل ویدیو کال اینستاگرام داده‌های آن را مجددا راه اندازی کنید. برای این کار یک بار از حساب خود خارج شوید و سپس مجددا وارد شوید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام با نصب مجدد برنامه

اگر مطمئن هستید از آخرین نسخه‌ی اینستاگرام استفاده می‌کنید و یک باز از حساب خود خارج شده و مجددا وارد شده‌اید اما همچنان با مشکل تماس تصویری اینستاگرام مواجه هستید یک بار برنامه را حذف کرده و مجددا نسبت به نصب آن اقدام کنید.

چرا تماس تصویری اینستاگرام فعال نمی‌شود؟

اگر تمام این کارها را انجام دادید اما هنوز با مشکل تماس تصویری اینستاگرام مواجه هستید ناراحت نباشید. این شرکت قصد دارد تا مشکلات نرم افزار خود را کم کم از بین ببرد اگر قابلیت تماس تصویری اینستاگرام هنوز برای شما فعال نشده است کافیست تا کمی صبر کنید. اما این که این قابلیت دیرتر برای شما فعال شود برای شما مفید است زیرا از نسخه‌ی مطمئن و بدون خطای آن استفاده خواهید کرد.

حل مشکل تماس تصویری اینستاگرام از طریق تعیین مجوزها

اولین قدمی که باید بردارید بررسی تغییر مجوزها است. همانطور که می‌دانید برای دسترسی به دوربین، فضای ذخیره سازی، مخاطبین و … هر برنامه‌ای به مجوزهای خاصی نیاز دارد. بیشتر اوقات پس از دانلود و نصب برنامه این مجوزها به‌صورت خودکار فعال می‌شوند. با این حال اگر سیستم عامل خود را به روز کنید یا برخی از ابزارها را اجرا کنید ممکن است همه چیز تغییر کند. به همین دلیل مجوزهای فعال را در برنامه اینستاگرام بررسی کنید.

  • برای این کار تنظیمات را باز کنید.

  • روی Apps کلیک کنید.

  • به برنامه اینستاگرام بروید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

  • Permissions را باز کنید.

  • دوربین را روشن کنید.

فعال سازی تماس تصویری اینستاگرام با پاک کردن حافظه‌ی نهان

  • روی تنظیمات کلیک کنید.

  • Apps را باز کنید.

  • روی اینستاگرام کلیک کنید و Storage را باز کنید.

  • Clear Cache و Clear Data را بزنید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

  • دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

  • اینستاگرام را باز کنید (شاید لازم باشد دوباره وارد سیستم شوید).

  • با کشیدن انگشت خود به سمت چپ، به دوربین دسترسی پیدا کنید.

حل مشکل تماس تصویری اینستاگرام با به روزرسانی سیستم

گاهی از اوقات با بروز رسانی سیستم بسیاری از مشکلات حل می‌شود. برای حل مشکل تمام تصویری اینستاگرام هم می‌توانید گزینه‌ی به روز رسانی سیستم را تست کنید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

حل مشکل ویدیو کال اینستاگرام با استفاده از دوربین اصلی

گاهی شما از برنامه‌های مختلف به جای دوربین اصلی گوشی استفاده می‌کنید و ممکن است همین موضوع عامل مشکل ویدئو کال اینستاگرام شود.

  • روی تنظیمات کلیک کنید.

  • به Apps بروید.

  • Settings را باز کنید.

  • Default Apps Settings را باز کنید.

  • روی Camera کلیک کنید.

آموزش کامل روش رفع مشکل تماس تصویری اینستاگرام

غیرفعال کردن حالت mute تماس تصویری

زمانیکه یکی از کاربران اینستاگرام را در حالت میوت قرار میدهید، در صورت برقرار کردن تماس تصویری از طریق وی به شما، شما هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. از این رو اگر این مشکل نیز برای شما رخ داده است، در قسمت ذیل با نحوه غیر فعال کردن حالت mute آشنا خواهید شد؛

  • مشکل تماس تصویری اینستاگرام

  • وارد اینستاگرام شوید.

  • سپس در صفحه اول (Home) وارد دایرکت شوید.

  • فرد یا گروهی که میوت کرده بودید را با گرفتن دستتان روی کاربر، انتخاب کنید.

  • اینک گزینه Unmute video chats را همانند تصویر بالا مشخص کنید.


غیرفعال کردن حالت mute تماس تصویری

سخن پایانی

بنابراین اگر در حین تماس تصویری اینستاگرام دچار مشکل عدم برقراری ارتباط شده اید، در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک با نحوه رفع مشکل “تماس تصویری اینستاگرام” آشنا خواهیم کرد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (605 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (406 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (391 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (253 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (198 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (157 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (154 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش!
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد