چگونه نشست های فعال/ هک اینستاگرام خود را بفهمیم؟+ آموزش تصویری و فیلم

  جمعه، 29 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه نشست های فعال/ هک اینستاگرام خود را بفهمیم؟+ آموزش تصویری و فیلم
اینستاگرام نیز همانند دیگر رسانه های مجازی نیاز به امنیت بالا دارد تا از این طریق امنیت اطلاعات شخصی کاربران حفظ شود. حال سوال این است که چگونه بفهمیم چه کسانی به اینستاگرام ما دسترسی دارند؟ در این آموزش قصد داریم با استفاده از قابلیت لاگین اکتیویتی اینستاگرام دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام یا نشست های فعال را مشاهده و آنها را حذف کنیم.

چگونه بفهمیم در اینستاگرام هک شدیم؟

در این مطلب به بررسی علائم و نشانه هایی می پردازیم که به ما هشدار می دهند پیج اینستاگرام ما در خطر است. احتمالا اولین سوالی که برای همه پیش می آید این است که “از کجا بفهمیم اینستامون هک شده“ متاسفانه اکثر کاربران تا زمانی که پیج آن ها واقعا در خطر نباشد این موضوع را جدی نمی گیرند. بیشتر کسانی که برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام با ما تماس می گیرند، دقیقا زمانی به فکر فرو می روند که یک هکر پیج آن ها را مسدود کرده یا از دسترس خود شخص خارج شده است. بهتر است قبل از هک شدن اکانت شما به راه هایی که ما برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام پیشنهاد می دهیم عمل کنید. همچنین ممکن است کنجکاو باشید که یک پیج اینستاگرام چگونه هک میشود؟ برای جواب این سوال میتوانید محتوا روش های هک اینستاگرام را جهت آشنایی کامل با این موضوع مطالعه کنید.

علائمی که نشان می دهد در اینستاگرام هک شدیم؟

فهمیدن اینکه پیج ما هک شده کار پیچیده ای نیست، اگر علائم زیر را در پیج خود مشاهده کردید و با آن ها روبرو شدید بهتر است به فکر بهبود امنیت پیج خود باشید.

  • اگر در در یک بازه زمانی افراد زیادی شما را دنبال کند و پست های شما را لایک کند احتمال هک شدن شما وجود دارد! البته باید به این نکته هم توجه کنید که این اتفاق در صورتی نگران کننده است که شما از ربات های اینستاگرام برای دریافت لایک و فالوور استفاده نکرده باشید.

  • اگر کامنت هایی را از طرف پیج خود زیر عکس های بقیه مشاهده می کنید که آن ها مربوط به شما نیستند ممکن است اکانت شما هک شده باشد.

  • اگر از طرف اینستاگرام ایمیل های مربوط به لاگین جدید، تغییر پسورد، تغییر ایمیل و … دریافت کرده اید و این کار توسط شما انجام نگرفته است پس بهتر است به فکر راه چاره باشید.

  • اگر در دایرکت خود پیام هایی را می بینید که ارسال کننده آن ها شما نبودید احتمال هک شدن پیج وجود دارد.

  • اگر در اکانت شما پست هایی گذاشته می شود که شما از وجود آن ها اطلاعی نداشتید پیج شما در خطر است.

  • اگر نمی توانید به حساب کاربری خود وارد شوید و از اینکه رمز عبور را صحیح وارد می کنید اطمینان دارید، احتمال هک شدن اکانت شما وجود دارد.

  • در خود نرم افزار اینستاگرام میتوان لیست دستگاه های متصل به اکانت اینستاگرام را بررسی کرد. می توانید لوکیشین، تاریخ آخرین بازدید و حتی نوع و مدل دستگاه را هم مشاهده کنید.

  • اگر در میان آن ها دستگاه هایی فعال بودند که برای شما ناشناس هستند و بدون اجازه شما وارد اکانت اینستاگرام شما شده اند می توانید آن ها را از اکانت خود خارج کنید و بلافاصله رمز خود را تغییر دهید.

نحوه ورود به Login Activity

همانگونه که بیان کردیم جهت مطمئن شدن از هک شدن در اینستاگرام می بایست تا به قسمت ورود های فعال بروید. جهت رفتن به قسمت Login Activity باید گام های زیر را طی کنید. بررسی این گزینه زمانی ممکن است که در پیج باشید و از آن خارج نشده باشید.

  • در ابتدا به صفحه‌ی پروفایل خود در اینستاگرام بروید و آیکون سه خط را در بالای صفحه را کلیک کنید.

  • سپس جهت ورود به قسمت تنظیمات بر گزینه‌ی Settings کلیک کنید.

  • در این مرحله مورد Security یا امنیت را انتخاب کنید.

  • در پایان نیز گزینه‌ی Login Activity را از بین گزینه های موجود برگزینید.

پوستر رفتن به تنظیمات اینستاگرام

پوستر مرحله دوم پاک کردن نشست فعال

پوستر مرحله سوم پاک کردن نشست فعال

پوستر مشاهده نشست های فعال در اینستاگرام

چنانچه به قسمت Login Activity وارد شدید، اگر ورودهای فعال دیگری را دیدی، نام دستگاه و لوکیشن آن را نگاه کنید. اگر نام دستگاه با نام دستگاه شما فرق دارد، بیانگر این است که حساب کاربری شما هک شده است. ولی چنانچه شما از افرادی می باشید که از ابزارهای تغییر آی‌پی کمک می گیرید، ممکن است ورودهای فعال در قسمت Login Activity شما بیشتر از یکی باشد. اگر ورودهای فعال همگی دارای یک نام دستگاه می باشند، اما مکان جای دیگری می باشد، احتمالا آن حساب کاربری شما می باشد که اینستاگرام به علت عوض شدن آی‌پی فکر کرده که دستگاه دیگری به حساب کاربری شما وارد شده است.

نحوه پی بردن به هکر اینستاگرام خود

  • جهت پی بردن به اینکه چه کسی اینستاگرام ما را هک کرده است، راه مستقیمی وجود ندارد. ولی با بررسی چندین نکته می‌توان به برخی اطلاعات از آن پی برد. در ادامه نکاتی را که قادر می باشید بعد از هک شدن در اینستاگرام بررسی کنید وجود دارند.

  • بررسی کردن ورودهای فعال این امکان را به شما می دهد که دستگاه یعنی گوشی یا کامپیوتر و مکان هکر را بیابید.

  • بررسی کردن Personal Information حساب کاربری شما و بررسی شماره همراه و آدرس ایمیل هکر. چنانچه هکر موردنظر، مشخصات پروفایل شما را اعم از ایمیل و شماره همراه را عوض کرده باشد، ازطریق Personal Information قابل دستیابی می باشد.

البته گاهی اوقات به دلیل انجام فعالیت های مشکوک توسط شما در اینستاگرام (فالوو و آنفالوو کردن زیاد، آنلاین بودن بیش از حد، لایک کردن زیادی عکس ها و … ) اینستاگرام به صورت خودکار و موقت اکانت شما را از دسترس خارج می کند، البته این موضوع جای نگرانی ندارد و پس از مدتی همه چیز عادی می شود.

سخن پایانی

بنابراین در بیشتر مواقع، هکر احتمالا یکی از نزدیکان شماست. وضعیت در مورد برنامه‌های جاسوسی این است که همه چیز در تلفن شما به خطر افتاده است پس حواستان جمع باشد. امیدوارم از محتوای فوق نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که همواره نگران امنیت اکانت اینستاگرام خود هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (317 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (48 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (4 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس