چگونه پروفایل واتساپ را از کسانی که نمیخواهیم پنهان کنیم؟+ فیلم آموزشی

  جمعه، 19 خرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه پروفایل واتساپ را از کسانی که نمیخواهیم پنهان کنیم؟+ فیلم آموزشی
واتس آپ، برنامه پیام رسان معروفی است که به facebook تعلق دارد. این برنامه دارای چندین ویژگی مهم حفاظتی و امنیتی است. اگر شما یک کاربر خوب برنامه واتس اپ هستید، حتما خوشحال می شوید که بدانید این برنامه، حریم های خصوصی جالبی دارید که ممکن است از آن ها بی خبر باشید؛ مانند مخفی کردن عکس پروفایل، از سایر کاربران. در ادامه ساعدنیوز به آن خواهدپرداخت.

در اکثر موارد، احتمالا برای شما مهم نیست که مخاطبینتان، عکس پروفایل شما را ببینند. اما ممکن است نخواهید که دیگران، عکس های پروفایل شما را ببینند. گاهی اوقات ممکن است شما نخواهید عکس پروفایلتان در دسترس افراد غریبه باشد. (فریب خوردن ، جلوگیری از نمایش و غیره). خوشبختانه، WhatsApp به شما امکان می دهد عکس پروفایل خود را به همه، فقط مخاطبین، یا اصلاً به هیچ کسی نشان دهید. یک راه حل نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا افراد غریبه نتوانند به عکس پروفایلتان دسترسی داشته باشند. زمانی که شما عکس پروفایلتان را از دید دیگران پنهان می کنید، تصویر پروفایل شما به صورت شکل زیر برای دیگران ظاهر می شود که به شکل یک عکس خاکستری است.

آموزش مخفی کردن عکس پروفایل واتساپ

می‌دانید که مخاطبین شما و کسانی که شماره شما را دارند، به راحتی می‌توانند عکس پروفایل واتساپ شما را ببینند. همه کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی با آگاهی از این موضوع، تصویر دلخواه خود را به عنوان عکس پروفایلشان انتخاب می‌کنند. با این وجود، برخی از کاربران به هر دلیلی تمایل ندارند عکس پروفایل شما را همه ببینند. از همین رو، به دنبال راهی برای مخفی کردن عکس پروفایل خود هستند. پنهان کردن عکس پروفایل واتس اپ کار سختی نیست و در چند مرحله ساده می‌توان این کار را انجام داد.

مخفی کردن پروفایل واتساپ

نمایش دادن پروفایل برای مخاطبین

به طور پیش فرض، برنامه واتس اپ عکس پروفایل شما را برای همه به نمایش می گذارد، که شامل نه تنها مخاطبین شما بلکه هر کس دیگری که این برنامه را دارد، است. اگر می خواهید عکس پروفایل خود را از دید غریبه ها مخفی کنید، اما از دید مخاطبین مخفی نکنید، مراحل زیر را انجام دهید.

  • در گوشی آیفون: گزینه “Setting” یا “تنظیمات” در بخش پایین منو (ios) یا بیضی عمودی در بالا سمت راست را انتخاب کنید.

  • در گوشی اندروید: در سیستم عامل اندروید گزینه ” Settings” یا تنظیمات را انتخاب کنید. سپس به ” Account” یا “حساب کاربری”، ” Privacy” یا “حریم خصوصی” و ” Profile Photo” یا “عکس پروفایل” بروید.

نمایش دادن پروفایل برای مخاطبین

  • تنظیم پیش فرض “All” یا “همه” در لیست گزینه ها است. گزینه “My contact” یا “مخاطبین من” را انتخاب کنید تا عکس نمایه شما فقط برای مخاطبین ذخیره شده در تلفن شما در واتس آپ، قابل نمایش باشد. در غیر این صورت، هیچ کس دیگری قادر به دیدن عکس پروفایل شما در برنامه نخواهد بود.

نمایش دادن پروفایل برای مخاطبین

مخفی کردن پروفایل از همه

اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید وعکس پروفایل خود را از همه افراد از جمله مخاطبین خود، مخفی کنید، همانند مراحلی که در روش اول توضیح دادیم به تنظیمات پروفایل خود بروید. اما این دفعه، گزینه “Nobody” یا “هیچکس” را انتخاب کنید. در این صورت، هیچکس نمی تواند عکس پروفایل شما را ببیند.

مخفی کردن پروفایل از همه

مخفی کردن پروفایل از افراد خاص

متأسفانه، هیچ روش رسمی و خاصی برای مخفی کردن عکس نمایه خود از یک مخاطب خاص وجود ندارد، اما شما می توانید با پاک کردن مخاطب از تلفن خود و دنبال کردن روش 1 در بالا، به خواسته خود برسید تا عکس نمایه شما فقط برای مخاطبینتان قابل نمایش باشد، حتی اگر شما آن مخاطب را از تلفن همراهتان حذف کنید، مکالمه شما (در صورت وجود یکی) در WhatsApp دست نخورده باقی می ماند.

اگر گوشی شما آیفون است و می خواهید یکی از مخاطبین خود را حذف کنید، وارد برنامه تلفن خود شوید و بخش ” Contacts” یا “مخاطبین” را انتخاب کنید یا خود برنامه مخاطبین را باز کنید. مخاطبینی را که می خواهید حذف کنید، انتخاب کنید، گزینه ” Edit ” یا “ویرایش” در بالا سمت راست را انتخاب کنید، به پایین صفحه بروید، سپس گزینه ” Delete Contact” یا “حذف مخاطب” را انتخاب کنید.

مخفی کردن پروفایل از افراد خاص

  • در گوشی اندروید، گزینه ” Contacts” یا “مخاطبین” را در برنامه تلفن انتخاب کنید یا برنامه مخاطبین را مستقیماً باز کنید. مخاطبینی را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید، آن ها را انتخاب کرده، بیضی پایین صفحه را انتخاب کرده و سه نقطه بالای صفحه سمت راست را انتخاب کرده و سپس گزینه ” Delete” یا “حذف” را انتخاب کنید تا مخاطب حذف شود.

مخفی کردن پروفایل از افراد خاص

  • هم اکنون، چه در Android و چه در iOS ، فرایند فوق را برای هر مخاطبی که می خواهید حذف کنید تکرار کنید؛ هنوز هم می توانید در واتس اپ با آن ها صحبت کنید. سپس روش 1 را دنبال کرده و انجام دهید و گزینه ” My Contacts” یا “مخاطبین من” را انتخاب کنید تا فقط مخاطبین شما بتوانند عکس نمایه شما را در واتس اپ ببینند. از آنجا که مخاطب را از تلفن خود حذف کرده اید، آن ها نمی توانند تصویر پروفایل شما را ببینند.

سخن پایانی

بنابراین همانطور که مطالعه کردید، هدف ما از این محتوا، آموزش فرایند مخفی کردن عکس پروفایل واتساپ بود. بنابراین سعی کردیم روش اعمال این تنظیمات در دو دستگاه Android و ios را گام به گام برای شما خوانندگان محترم شرح داده و به سوال چگونه پروفایل واتساپ را مخفی کنیم؟ پاسخ کاملی دهیم. امیدواریم پس از مطالعه مطالب فوق دیگر مشکلی در مخفی کردن عکس نمایه خود در این پیام رسان محبوب و کاربردی نداشته‌باشید و در صورتی که به هر دلیلی قصد دارید پروفایل خود را از عده‌ای پنهان کنید، آموزش لازم را فرا گرفته‌باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (160 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (105 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (103 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (76 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (73 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (19 نظر)
تیتر امروز   
پارفه موز، یک دسر خوشمزه و مجلسی / در مهمانی ها بدرخشید
حقوق های نوجومی عمه، خواهر و نورچشمی‌های ناصرالدین شاه/ فقط برا فک و فامیل خودش خرج می کرد!!+ عکس
آداب عجیب خواستگاری در زمان قاجار
اعترافات مردی که زنش را در خیابان کشت / سال‌ها از جدایی‌مان می‌گذشت اما...
درگیری مرگبار 2 همسایه بر سر ریختن زباله
خلاقیت عجیب یک دانشجو در خواستگاری از همکلاسی‌اش/ کیف‌قاپی در دانشگاه فقط برای جلب توجه!
در تابستان دوش آب سرد بگیریم یا نه؟
مشخصات باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو دنیا لو رفت
سنت‌های عجیب و باورنکردنی قبایل آفریقایی
اعلام آمادگی زاکانی برای مناظره با زنگنه
(ویدئو) حرکات خجالت آور و خنده دار ترامپ سر پیری!/ تبلیغ مسخره و خنده دار دونالد ترامپ برای رستوران هایش!
(ویدئو) یادی کنیم از طعنه و حرف 18+ رضا رویگری در برنامه زنده !/ مجری ترسید اخراج شه با این حرکت!😯
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی‌پسند میز شام سپیده بزمی‌پور، همسر خوش‌سلیقه‌ی شاهرخ استخری، و عروس خانم برای مهمونای مخصوصش/ سفره آرایی به سبک سپیده بزمی‌پور
(ویدئو) تلاش خنده دار دو راکون برای باز کردن درب که در شبکه های اجتماعی پربازدید شده
(عکس) مهران غفوریان و دخترش هانا در کنار رود فرات
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....