چگونه رمز عبور وای فای را در ویندوز 11 ببینیم؟+ فیلم آموزشی

  پنجشنبه، 25 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه رمز عبور وای فای را در ویندوز 11 ببینیم؟+ فیلم آموزشی
شاید برای هر شخصی حداقل یک بار این اتفاق افتاده باشد که رمز عبور وای فای خود را فراموش کند، این اتفاق از آن چه فکرش را می کنید معمول تر است. در این محتوا قصد داریم به روش های بازیابی و مشاهده رمز عبور وای فای در ویندوز 11 بپردازیم.

شاید برای هر شخصی حداقل یک بار این اتفاق افتاده باشد که رمز عبور وای فای خود را فراموش کند، این اتفاق از آن چه فکرش را می کنید معمول تر است. بسیاری از کاربران تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ خود را به شبکه وای فای خانگی خود وصل کنند و سپس رمز عبور را به فراموشی می سپارند و به این ترتیب در صورت نیاز به اتصال یک دستگاه جدید یا اشتراک گذاری رمز عبور با دوستان و خانواده با مشکلات زیادی مواجه می شوند. در این محتوا قصد داریم به روش های بازیابی و مشاهده رمز عبور وای فای در ویندوز 11 بپردازیم. اگر تا به حال با ویندوز 11 خود به یک شبکه وای فای متصل شده باشید، کامپیوتر شما رمز عبور آن شبکه را ذخیره کرده است. می‌توانید این رمز عبور های وای فای ذخیره‌ شده در ویندوز 11 را با استفاده از روش‌های مختلفی مشاهده کنید که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • برای مشاهده رمز عبور وای فای که در حال حاضر به آن متصل هستید، از طریق برنامه Settings ویندوز 11 اقدام کنید.

  • برای شروع به یکی از روش های زیر، منوی Settings ویندوز 11 را باز کنید:

  • با فشردن کلید های ترکیبی Windows+i از صفحه کلید

  • روی دکمه Start کلیک راست کنید تا منوی Quick Links باز شود، سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • روی دکمه Quick Settings در taskbar کلیک کنید (از طریق کلید میانبر Windows key + A نیز باز می شود) و سپس بر روی دکمه Settings در گوشه سمت راست پایین منو کلیک کنید.

  • در پنجره Settings ، از نوار کناری سمت چپ صفحه، گزینه «Network & Internet» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • در صفحه «Network & Internet»، بر روی «Advanced Network Settings» کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • سپس در صفحه «Advanced Network Settings» که باز می شود، از بخش «Related Settings»، گزینه «More Network Adapter Options» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • اکنون ویندوز 11 پنجره ای با عنوان «Network Connections» را برا شما باز می کند. در این پنجره، بر روی نام شبکه وای فای خود کلیک راست کرده و گزینه «Status» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • اکنون پنجره ی «status» برای شما باز خواهد شد. در این جا، روی دکمه «Wireless Properties» کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • در بالای پنجره «Wireless Network Properties»، روی تب «Security» کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • اکنون در تب «Security» قرار دارید که از طریق آن می توانید رمز عبور وای فای مورد نظرتان را به نمایش در بیاورید. برای انجام این کار، در زیر گزینه «Network Security Key»، کادر «Show Characters» را فعال کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • بلافاصله، رمز عبور شبکه وای فای فعلی که به آن وصل هستید در قسمت «Network Security Key» نمایش داده می شود.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

به این ترتیب می‌ توانید رمز عبور شبکه وای فای فعلی‌تان را پیدا کنید. اکنون که رمز عبور خود را می دانید، می توانید دستگاه های دیگر را به شبکه خود متصل کنید یا رمز عبور را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

ویندوز 11 رمزهای عبور را برای تمامی شبکه‌ های وای‌ فای که به آن‌ها متصل می‌ شوید ذخیره می‌کند، به این معنی که می‌ توانید رمز عبور هر شبکه وای فای که می خواهید را بازیابی نمایید.

برخلاف روشی که در قسمت قبل توضیح دادیم، برای این کار هیچ روش تصویری و گرافیکی وجود ندارد. برای بازیابی و مشاهده رمز عبور وای فای هایی که در ویندوز ذخیره شده اند باید از چند کد دستوری در ترمینال ویندوز استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا ترمینال ویندوز را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. این کار را با باز کردن منوی «Start”، جستجوی «Windows Terminal» در کادر سرچ و کلیک کردن روی آن در نتایج جستجو انجام دهید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • اطمینان حاصل کنید که در ترمینال ویندوز، تب Command Prompt باز است. اگر اینطور نیست یا این که از این موضوع مطمئن نیستید، در قسمت بالای پنجره ترمینال ویندوز، روی نماد فلش رو به پایین کلیک کنید و گزینه «Command Prompt» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در تب Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید. این دستور لیستی از شبکه های وای فای ذخیره شده در کامپیوتر شما را به نمایش در می آورد.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در لیست شبکه ها، شبکه وای فایی مورد نظرتان را که می خواهید رمز عبور آن را بدانید پیدا کنید. نام کامل وای فای را در جایی یادداشت کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در همان تب Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. در این دستور، نام کامل شبکه وای فای خود را که پیش تر یادداشت کرده بودید را با کلمه “HTG” که در دستور زیر مشاهده می کنید جایگزین کنید.

netsh wlan show profile name="HTG" key=clear | find /I "Key Content"

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در خروجی نمایش داده شده در تب Command Prompt، مقداری که در کنار «Key Content» مشاهده می کنید رمز عبور شبکه وای فای مورد نظر شما می باشد.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

به این ترتیب شما می توانید در صورتی که به رمز عبور هر یک از وای فای هایی که قبلا در ویندوز خود به آن ها وصل شده بودید و اکنون نیاز به بازیابی رمز عبور آن ها دارید یا شبکه ای که در حال حاضر به آن وصل هستید را مشاهده و در صورت نیاز آن را در جایی یادداشت و یا ذخیره کنید.

بهتر است در صورتی که قصد ذخیره رمز عبور را دارید از برنامه های معتبر ذخیره ی رمز عبور (مانند lastpass) استفاده کنید تا هم مجددا در صورت فراموشی رمز دسترسی به آن ساده تر باشد و هم زمانی که رمز عبور را ذخیره می کنید از امنیت آن در آینده و این که تنها خودتان قادر به مشاهده آن هستید اطمینان داشته باشید. هم چنین بهتر است برای امنیت بیش تر از رمز عبور های ترکیبی اعداد،حروف و نمادها استفاده کنید.

سخن پایانی

بنابراین اگر با کامپیوتر یا لپتاپ خود به وایفای متصل شوید ویندوز 11 رمز وایفای را به صورت خودکار ذخیره کرده و شما میتوانید از آن برای اتصال دیگر دستگاه ها به وایفای استفاده نمایید. پیدا کردن رمز وایفای ویندوز 11 یا Network security key به روشهای مختلفی که در فوق بیان کردیم. شما میتوانید رمز وایفایی که هم اکنون به آن متصل هستید یا پیشتر به آن وصل شده اید را مشاهده نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...