چگونه رمز عبور وای فای را در ویندوز 11 ببینیم؟+ فیلم آموزشی

  پنجشنبه، 25 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه رمز عبور وای فای را در ویندوز 11 ببینیم؟+ فیلم آموزشی
شاید برای هر شخصی حداقل یک بار این اتفاق افتاده باشد که رمز عبور وای فای خود را فراموش کند، این اتفاق از آن چه فکرش را می کنید معمول تر است. در این محتوا قصد داریم به روش های بازیابی و مشاهده رمز عبور وای فای در ویندوز 11 بپردازیم.

شاید برای هر شخصی حداقل یک بار این اتفاق افتاده باشد که رمز عبور وای فای خود را فراموش کند، این اتفاق از آن چه فکرش را می کنید معمول تر است. بسیاری از کاربران تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ خود را به شبکه وای فای خانگی خود وصل کنند و سپس رمز عبور را به فراموشی می سپارند و به این ترتیب در صورت نیاز به اتصال یک دستگاه جدید یا اشتراک گذاری رمز عبور با دوستان و خانواده با مشکلات زیادی مواجه می شوند. در این محتوا قصد داریم به روش های بازیابی و مشاهده رمز عبور وای فای در ویندوز 11 بپردازیم. اگر تا به حال با ویندوز 11 خود به یک شبکه وای فای متصل شده باشید، کامپیوتر شما رمز عبور آن شبکه را ذخیره کرده است. می‌توانید این رمز عبور های وای فای ذخیره‌ شده در ویندوز 11 را با استفاده از روش‌های مختلفی مشاهده کنید که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • برای مشاهده رمز عبور وای فای که در حال حاضر به آن متصل هستید، از طریق برنامه Settings ویندوز 11 اقدام کنید.

  • برای شروع به یکی از روش های زیر، منوی Settings ویندوز 11 را باز کنید:

  • با فشردن کلید های ترکیبی Windows+i از صفحه کلید

  • روی دکمه Start کلیک راست کنید تا منوی Quick Links باز شود، سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • روی دکمه Quick Settings در taskbar کلیک کنید (از طریق کلید میانبر Windows key + A نیز باز می شود) و سپس بر روی دکمه Settings در گوشه سمت راست پایین منو کلیک کنید.

  • در پنجره Settings ، از نوار کناری سمت چپ صفحه، گزینه «Network & Internet» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • در صفحه «Network & Internet»، بر روی «Advanced Network Settings» کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • سپس در صفحه «Advanced Network Settings» که باز می شود، از بخش «Related Settings»، گزینه «More Network Adapter Options» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • اکنون ویندوز 11 پنجره ای با عنوان «Network Connections» را برا شما باز می کند. در این پنجره، بر روی نام شبکه وای فای خود کلیک راست کرده و گزینه «Status» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • اکنون پنجره ی «status» برای شما باز خواهد شد. در این جا، روی دکمه «Wireless Properties» کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • در بالای پنجره «Wireless Network Properties»، روی تب «Security» کلیک کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • اکنون در تب «Security» قرار دارید که از طریق آن می توانید رمز عبور وای فای مورد نظرتان را به نمایش در بیاورید. برای انجام این کار، در زیر گزینه «Network Security Key»، کادر «Show Characters» را فعال کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

  • بلافاصله، رمز عبور شبکه وای فای فعلی که به آن وصل هستید در قسمت «Network Security Key» نمایش داده می شود.

مشاهده رمز عبور وای فای در حال اتصال

به این ترتیب می‌ توانید رمز عبور شبکه وای فای فعلی‌تان را پیدا کنید. اکنون که رمز عبور خود را می دانید، می توانید دستگاه های دیگر را به شبکه خود متصل کنید یا رمز عبور را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

ویندوز 11 رمزهای عبور را برای تمامی شبکه‌ های وای‌ فای که به آن‌ها متصل می‌ شوید ذخیره می‌کند، به این معنی که می‌ توانید رمز عبور هر شبکه وای فای که می خواهید را بازیابی نمایید.

برخلاف روشی که در قسمت قبل توضیح دادیم، برای این کار هیچ روش تصویری و گرافیکی وجود ندارد. برای بازیابی و مشاهده رمز عبور وای فای هایی که در ویندوز ذخیره شده اند باید از چند کد دستوری در ترمینال ویندوز استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا ترمینال ویندوز را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. این کار را با باز کردن منوی «Start”، جستجوی «Windows Terminal» در کادر سرچ و کلیک کردن روی آن در نتایج جستجو انجام دهید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • اطمینان حاصل کنید که در ترمینال ویندوز، تب Command Prompt باز است. اگر اینطور نیست یا این که از این موضوع مطمئن نیستید، در قسمت بالای پنجره ترمینال ویندوز، روی نماد فلش رو به پایین کلیک کنید و گزینه «Command Prompt» را انتخاب کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در تب Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید. این دستور لیستی از شبکه های وای فای ذخیره شده در کامپیوتر شما را به نمایش در می آورد.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در لیست شبکه ها، شبکه وای فایی مورد نظرتان را که می خواهید رمز عبور آن را بدانید پیدا کنید. نام کامل وای فای را در جایی یادداشت کنید.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در همان تب Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. در این دستور، نام کامل شبکه وای فای خود را که پیش تر یادداشت کرده بودید را با کلمه “HTG” که در دستور زیر مشاهده می کنید جایگزین کنید.

netsh wlan show profile name="HTG" key=clear | find /I "Key Content"

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

  • در خروجی نمایش داده شده در تب Command Prompt، مقداری که در کنار «Key Content» مشاهده می کنید رمز عبور شبکه وای فای مورد نظر شما می باشد.

مشاهده رمز عبور وای فای سابق

به این ترتیب شما می توانید در صورتی که به رمز عبور هر یک از وای فای هایی که قبلا در ویندوز خود به آن ها وصل شده بودید و اکنون نیاز به بازیابی رمز عبور آن ها دارید یا شبکه ای که در حال حاضر به آن وصل هستید را مشاهده و در صورت نیاز آن را در جایی یادداشت و یا ذخیره کنید.

بهتر است در صورتی که قصد ذخیره رمز عبور را دارید از برنامه های معتبر ذخیره ی رمز عبور (مانند lastpass) استفاده کنید تا هم مجددا در صورت فراموشی رمز دسترسی به آن ساده تر باشد و هم زمانی که رمز عبور را ذخیره می کنید از امنیت آن در آینده و این که تنها خودتان قادر به مشاهده آن هستید اطمینان داشته باشید. هم چنین بهتر است برای امنیت بیش تر از رمز عبور های ترکیبی اعداد،حروف و نمادها استفاده کنید.

سخن پایانی

بنابراین اگر با کامپیوتر یا لپتاپ خود به وایفای متصل شوید ویندوز 11 رمز وایفای را به صورت خودکار ذخیره کرده و شما میتوانید از آن برای اتصال دیگر دستگاه ها به وایفای استفاده نمایید. پیدا کردن رمز وایفای ویندوز 11 یا Network security key به روشهای مختلفی که در فوق بیان کردیم. شما میتوانید رمز وایفایی که هم اکنون به آن متصل هستید یا پیشتر به آن وصل شده اید را مشاهده نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (538 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (488 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (218 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (22 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...