چگونه رینگ لایت سلفی بصورت حرفه ای استفاده کنیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 26 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه رینگ لایت سلفی بصورت حرفه ای استفاده کنیم؟+ فیلم آموزشی
امروزه رینگ لایت‌ها به یکی از محبوب‌ترین وسایل نورپردازی تبدیل شده‌اند و ده‌ها برند مختلف آن را تولید می‌کنند و شما می‌توانید بین انبوهی از مدل‌های موجود، مدل مورد نیاز را با قیمت‌ها و قابلیت‌های مختلف پیدا کنید. اگر شما نیز دارای رینگ لایت هستید و میخواهید بدانید با استفاده از آن چگونه میتوانید عکس و فیلم های حرفه ای تهیه کنید، همراه ما باشید.

استقبال خوب مردم و عکاسان از رینگ لایت‌ها باعث شد که این محصولات در ابعاد و انواع مختلفی تولید و عرضه شوند. یکی از این انواع حلقه‌های نوری که با وجود قیمت مناسب، بسیار کاربردی محسوب می‌شود، رینگ لایت‌ سلفی است. رینگ لایت‌های گوشی هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری می‌توانند به کمک شما بیایند و زیباترین صحنه‌ها را ثبت کنند. در این مقاله با طرز استفاده از رینگ لایت سلفی، مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی بیشتر با رینگ لایت سلفی

رینگ لایت‌ها به طور کلی حلقه‌های نوری هستند که با داشتن چند چراغ LED نوری یکنواخت ایجاد می‌کنند. در واقع این حلقه‌ها به قدری بزرگ هستند که شما بتوانید گوشی خود را داخل آن‌ها قرار دهید و از نور ملایم و حرفه‌ای آن‌ها برای نورپردازی بهتر در زمان عکاسی استفاده کنید. رینگ لایت‌های سلفی؛ اما در ابعاد بسیار کوچک‌تری تولید می‌شوند؛ آن‌قدر که می‌توانید به راحتی آن‌ها را جیب خود بگذارید و آن‌ها را با خود حمل کنید. به علاوه، برخلاف حلقه‌های نوری اصلی که گوشی موبایل را درون خود جای می‌دهند، حلقه‌های سلفی روی بدنه گوشی قرار داده می‌شوند و در اطراف لنز دوربین، روشنایی لازم را برای ثبت تصاویر بهتر به وجود می‌آورند.

 رینگ لایت سلفی

طرز استفاده از رینگ لایت سلفی موبایل

حلقه‌های نوری موبایل به طور کلی وسایل سبک و ساده‌ای هستند و استفاده از آن‌ها هم به راحتی امکان‌پذیر است. البته طرز استفاده از آن‌ها تا حد زیادی به نوع و مدل‌شان بستگی دارد؛ اما در بیشتر مدل‌ها برای استفاده از آن‌ها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • احتمالا روی حلقه نوری کوچک خود یک گیره می‌بینید، این گیره را به آرامی باز کرده و بعد از قرار دادن آن روی گوشی، گیره را رها کنید. محکم بودن این گیره بسته به مدل آن دارد، با این وجود در بیشتر محصولات این گیره به اندازه‌ی کافی قدرت دارد که به راحتی از گوشی جدا نشود. به علاوه معمولا از جنس نرم و منعطفی تولید شده است که باعث ایجاد خط یا خشی روی بدنه گوشی نشود.

  • حالا نوبت به روشن کردن رینگ لایت می‌رسد. فراموش نکنید که رینگ لایت‌ها مستقیما به برق وصل نمی‌شوند و از باتری استفاده می‌کنند. از این رو مدت زمان روشن ماندن آن‌ها کوتاه است و معمولا در حدود 45 دقیقه شما را همراهی می‌کنند. در ضمن فراموش نکنید که همیشه شارژر آن‌ها را به همراه خود داشته باشید.

  • بعد از روشن شدن حلقه نوری، باید دوربین اصلی یا جلوی گوشی خود را باز کنید.

  • حال بهترین زاویه را برای ثبت عکس خود انتخاب کنید که نور دلخواه شما را داشته باشد و دکمه ثبت عکس را فشار دهید. به همین راحتی.

 رینگ لایت سلفی

مزایای استفاده از رینگ لایت موبایل

اگر علاقه دارید که با گوشی موبایل خود عکس‌های حرفه‌ای و زیبا بگیرید، داشتن یک رینگ لایت سلفی برای شما از نان شب هم واجب‌تر است. اگر یک بیوتی بلاگر هستید یا به صورت تخصصی از غذاها، محصولات، انسان‌ها و غیره عکاسی می‌کنید، یا حتی علاقه‌مند هستید که عکس‌های زیبایی از خود، خانواده و دوستان بگیرید، حلقه نوری موبایل می‌تواند به شما کمک بزرگی کند. چرا که این رینگ لایت:

  • ایجاد نور ملایم می‌کند: برخلاف فلاش موبایل که به صورت لحظه‌ای نور شدیدی را ایجاد می‌کند و در اغلب موارد کارایی زیادی ندارد، حلقه نوری موبایل یک روشنایی یکنواخت برای شما به ارمغان می‌آورد. به علاوه برخلاف فلاش تنها در زمان عکاسی کاربرد ندارد و می‌توانید برای فیلمبرداری هم از آن استفاده کنید.

  • قابلیت حمل و استفاده آسان دارد: اگر برای عکاسی می‌خواهید به دل طبیعت بروید یا قصد دارید در جشن دوستان خود بهترین عکس‌ها را بگیرید و....، کافی است که این وسیله سبک و کوچک را در کیف خود بگذارید و بدون داشتن هیچ تخصص خاصی از آن‌ استفاده کنید.

  • قابلیت تنظیم نور دارد: معمولا بیشتر رینگ لایت‌های سلفی قابلیت تنظیم نور دارند و می‌توان با توجه به میزان روشنایی محیط، شدت نور آن‌ها را کم یا زیاد کرد. افزون بر این، نور ایجاد شده خنک است و دست زدن یا نزدیک شدن به آن آسیبی به شما وارد نمی‌کند.

  • زیبایی‌ها را به رخ می‌کشد: پخش نور توسط چراغ‌های LED و به صورت دایره‌ای بسیاری از چین و چروک‌های صورت را پوشش می‌دهد. به علاوه با درخشان‌تر کردن چشمان و صورت شما زیبایی‌تان را دوچندان می‌کند.

  • قیمت مناسبی دارد: استفاده از تجهیزات نورپردازی، آن‌هم در هر مکان و زمانی هزینه‌هایی زیادی روی دست شما می‌گذارد؛ در صورتی که با خرید یک رینگ لایت سلفی با قیمت بسیار مناسب می‌توانید در هر زمان و مکانی بهترین عکس‌ها را ثبت کنید. به علاوه در این محصولات از LEDها استفاده شده است که به طور کلی طول عمر بالاتری نسبت به چراغ‌های معمولی دارند.

  • کاربردهای فراوانی دارد: از حلقه نوری سلفی نه تنها برای گرفتن عکس‌های سلفی بهتر، بلکه برای ثبت تصاویر حرفه‌ای از هر سوژه‌ای و همین‌طور گرفتن لایوهای کوتاه هم می‌توانید استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید رینگ لایت را اطراف لنز لپ تاپ خود هم وصل کنید تا در هنگام ارائه کنفرانس‌ها و حضور در جلسات آنلاین تصویر باکیفیت‌تری از خود به نمایش بگذارید.


سخن پایانی

بنابراین برای گرفتن عکس‌های سلفی زیبا از خود تنها داشتن یک موبایل با دوربین خوب کافی نیست؛ بلکه باید از نورپردازی مناسبی هم استفاده کرد. برای این کار تنها کافی است که از یک رینگ لایت سلفی کمک بگیرید. این وسیله را توسط گیره مخصوص آن روی گوشی خود سوار کرده و سپس روشن کنید. حالا دوربین خود را باز کرده و عکس‌های زیبای خود را ثبت کنید. فراموش نکنید که از حلقه نوری موبایل برای ثبت بهتر عکس‌های محصول، پرتره، ماکرو، غذا و غیره هم می‌توانید استفاده کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (181 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (140 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (82 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (40 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (28 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (28 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (17 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (17 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا