چگونه طول عمر موبایل خود بطور چشمگیر افزایش دهیم؟+ نکات طلایی

  شنبه، 03 تیر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه طول عمر موبایل خود بطور چشمگیر افزایش دهیم؟+ نکات طلایی
در حال حاضر گوشی‌های هوشمند از گران‌ترین کالاهای موجود در بازار محسوب می‌شوند. همین امر سبب شده تا بسیاری از کاربران به فکر محافظت بیشتر از گوشی هوشمندشان باشند و بخواهند عمر تلفن هوشمند را افزایش دهند. به همین منظور مقاله‌ای برایتان تهیه کرده‌ایم که نکاتی را برای مراقبت بهتر و بیشتر از گوشی هوشمند در اختیارتان قرار دهیم. همراه ساعدنیوز باشید.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند از گران‌ترین کالاهای موجود در بازار محسوب می‌شوند. درواقع حتی خرید محصولاتی که با برچسب گوشی‌های اقتصادی به بازار عرضه می‌شوند نیز ممکن است برای برخی از کاربران، دشوار بوده و کالای گران‌قیمت محسوب شوند. همین امر سبب شده تا بسیاری از کاربران به فکر محافظت بیشتر از گوشی هوشمندشان باشند و بخواهند عمر تلفن هوشمند را افزایش دهند. درواقع کاربران می‌خواهند به جای پرداخت هزینه‌ی بسیار برای خرید تلفن هوشمند جدید از آنچه در اختیار دارند، بیشتر مراقبت کنند و عمر مفید آن را افزایش دهند. به همین منظور مقاله‌ای برایتان تهیه کرده‌ایم که نکاتی را برای مراقبت بهتر و بیشتر از گوشی هوشمند در اختیارتان قرار دهیم. درواقع می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم ؟ در ابتدا باید گفت که افزایش عمر گوشی به مراقبت از آن در برابر خط و خراش یا ضربه خلاصه نمی‌شود، بلکه باید چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از لحاظ نرم‌افزاری از گوشی هوشمندتان مراقبت کنید. در ادامه می‌خواهیم روش‌های مختلفی را معرفی کنیم که به افزایش طول عمر گوشی هوشمندتان کمک می‌کنند.

چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم ؟

تقریبا اکثر دارندگان گوشی‌های هوشمند، لحظاتی را تجربه کرده‌اند که محصول در اختیارشان با مشکلاتی ازجمله تاخیر در اجرای برنامه‌ها یا حتی فریز شدن مواجه شده باشد. در بیشتر مواقع، چنین اتفاقاتی زمانی رخ می‌دهد که ظرفیت حافظه‌ی رم اشباع شده باشد و نتواند ظرفیت مورد نیاز برای پردازش داده‌ها را در اختیار دستگاه قرار دهد. با اشباع شدن ظرفیت حافظه‌ی رم، دستگاه نمی‌تواند مانند گذشته عملکردی مطلوب را در اختیار کاربران قرار دهد و درنتیجه کاربر افت عملکرد گوشی هوشمند در انجام وظایف مختلف را حس خواهد کرد. برای اینکه برخوردار با چنین مشکلاتی را کاهش دهید، اطلاعات غیرضروری را از حافظه حذف کنید. همچنین اپلیکیشن‌هایی را نیز که دیگر نیاز ندارید از حافظه پاک کرده یا اجرا شدن آن‌ها در پس‌زمینه‌ی دستگاه را متوقف سازید. برای انجام چنین کاری می‌توانید در گوشی اندرویدی یا آیفون خود به بخش تنظیمات رفته و از بخش مدیریت اپلیکیشن‌ها، اجرای اپلیکیشن‌های غیرضروری در پس‌زمینه‌ی تلفن هوشمند را متوقف سازید.

  • اندروید: به بخش تنظیمات (Settings) رفته و از بخش اپلیکیشن‌ها (Apps) اپلیکیشنی را که در پس زمینه در حال اجرا است انتخاب کرده و گزینه‌ی توقف اجباری یا Force Stop را انتخاب کنید.

افزایش طول عمر گوشی

افزایش طول عمر گوشی

  • iOS: از بخش تنظیمات به بخش General بروید.

افزایش طول عمر گوشی

  • حال وارد قسمت Background App Refresh شده و فعالیت اپلیکیشن‌های غیرضروری در پس‌زمینه‌ی دستگاه را متوقف سازید.

استفاده از محافظ گلس محافظ صفحه‌نمایش

یکی از حساس‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند را می‌توان صفحه‌نمایش دانست. درواقع با وجود اینکه مدل‌های جدید ازتلفن‌های هوشمند به شیشه‌های محافظی مانند گوریلا گلس مجهز شده‌اند، اما همچنان می‌توان گفت که در برابر خط و خراش یا ضربه، آسیب‌پذیر هستند.

باید در نظر داشت که یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات تلفن‌های هوشمند، تعویض صفحه‌نمایش است. با این حال، شما می‌توانید به جای پرداخت هزینه‌ی بسیار برای تعمر صفحه‌نمایش آسیب خورده از گلس‌های محافظ استفاده کنید. اصولا این مدل از شیشه‌های محافظ می‌توانند بخش قابل توجهی از ضربه را جذب کنند و هزینه‌ی بسیار کمی نیز دارند.

استفاده از قاب محافظ با استحکام بالا

شما می‌توانید در کنار خرید گلس برای محافظت از صفحه‌نمایش، قاب محافظ نیز خریداری کنید تا بدنه‌ی گوشی را از خط خراش، ضربه و آسیب‌های دیگر محافظت کنید. مانند گلس، قاب محافظ نیز هزینه‌ی بالایی ندارد، اما به خوبی می‌تواند به افزایش عمر دستگاه کمک کند. در هنگام خرید قاب برای تلفن هوشمندتان، بیشتر به استحکام آن تا طراحی ظاهری اهمیت دهید. درواقع اگر ضربه‌ی وارد شده به اجزای داخلی تلفن هوشمند وارد شود، می‌تواند تاثیر بسیار مخربی روی عملکرد بخش‌های مختلف آن بگذارد؛ برای مثال ضربه‌ی وارد شده می‌تواند عملکرد حسگرهای دوربین را مختل کند یا دقت حسگرهایی مانند حسگر اسکنر اثر انگشت کاهش یابد.

استفاده از آنتی ویروس‌های معتبر

باید در نظر داشته باشید که آپدیت‌های نرم‌افزاری از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. چنین آپدیت‌هایی علاوه بر اینکه قابلیت‌های جدیدی را به گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، بلکه شامل پچ‌های امنیتی نیز می‌شوند. این پچ‌ها درواقع باگ‌های امنیتی را برطرف می‌سازند و ضریب امنیتی دستگاه را افزایش می‌دهند تا هرگونه بدافزار، ویروس یا تروجان نتواند باعث افت عملکرد گوشی هوشمند بشود. در کنار نصب آپدیت‌های منتشر شده، حتما باید از آنتی ویروس‌های معتبر نیز استفاده کنید. چنین برنامه‌های امنیتی می‌توانند بدافزارها و ویروس‌ها را سریع‌تر شناسایی کرده و آن‌ها را از دستگاه حذف کرده یا فعالیتشان را محدود سازند. طبیعتا بدافزارها برای آسیب رساندن نرم‌افزاری، سخت‌افزاری یا سرقت اطلاعات کاربر طراحی شده‌اند و به روش‌های مختلف می‌توانند تاثیر مخرب روی عمر گوشی هوشمند بگذارند.

خاموش کردن گوشی هوشمندتان

باید در نظر داشته باشید که تلفن هوشمند نیز نوعی کامپیوتر است و با آن باید به همان شکل برخورد کنید که با لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌تان برخورد می‌کنید. درواقع شما به صورت مداوم از لپ‌تاپ یا کامپیوترتان استفاده نمی‌کنید و برای اینکه دستگاه در استفاده‌ی طولانی مدت، فرسوده نشود، آن را خاموش می‌کنید. چنین اقدامی را باید با گوشی هوشمند نیز انجام داده و آن را برای مدتی در طول هفته خاموش کرد. همچنین می‌توان اشاره داشت که گاهی اوقات ممکن است برخی از بخش‌های نرم‌افزاری گوشی به مشکل بخورند و نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم‌عامل داشته باشند. با این حساب، بهتر است در طول روز حداقل یک بار گوشی هوشمندتان را ری‌استارت کنید و در طول هفته نیز به مدت 5 الی 15 دقیقه آن را خاموش کنید.

استفاده از لوازم جانبی با کیفیت

همراه با هر گوشی هوشمند، لوازم جانبی مختلفی نیز به بازار عرضه می‌شود که می‌توان به ابزار نگه دارنده اشاره کرد. چنین لوازم جانبی نه‌تنها باعث خواهند شد که کار با تلفن هوشمند، راحت‌تر شود، عمر دستگاه را نیز افزایش خواهند داد. یکی از انواع لوازم جانبی، پایه‌های نگه دارنده هستند که در خودروها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. چنین ابزاری اجازه می‌دهند که حتی در هنگام رانندگی از گوشی هوشمند استفاده کرد و بر اثر اتفاقات مختلف در رانندگی مانند توقف ناگهانی خوردو، گوشی هوشمند روی پایه به‌صورت ثابت قرار گیرد و بر اثر اتفاقاتی مانند ضربه خوردن، آسیب نبیند. در مثال دیگر می‌توان به مونوپادها اشاره کرد که اگر از کیفیت پایینی برخوردار باشند، گوشی هوشمند به زمان افتاده و به دلیل سقوط از ارتفاع، آسیب بسیاری خواهد خورد.

نکات جالبی برای افزایش عمر مفید باتری

در کنار مواردی که ذکر کردیم، نکاتی نیز وجود دارند که به افزایش عمر باتری و درنتیجه افزایش عمر گوشی کمک خواهند کرد. در ادامه به نکات مدنظر اشاره می‌کنیم.

هیچوقت نگذارید ظرفیت باتری به صفر درصد برسد

هر زمان که مشاهده کردید، میزان ظرفیت باتری به کمتر از 20 درصد رسیده است، گوشی هوشمندتان را به شارژر متصل کنید. پیش از رسیدن ظرفیت باتری به 100 درصد، گوشی هوشمند را از شارژر جدا کنید اتصال دستگاه به شارژر پس از رسیدن ظرفیت به 100 درصد آسیب‌های بسیاری به باتری وارد خواهد کرد. همچنین نباید گوشی را از شب تا صبح به شارژر متصل کنید. اصولا تلفن‌های هوشمند در کمتر از 2 ساعت شارژ می‌شوند و حتی می‌توان به محصولاتی اشاره کرد که شارژ کامل باتریشان در کمتر از 45 دقیقه می‌انجامد؛ بنابراین مدت زمان شارژ کامل باتری را در نظر گرفته و متناسب با آن، تلفن هوشمندتان را به شارژر متصل کنید. نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید، نگذارید ظرفیت باتری به 100 درصد برسد. اصولا بهترین زمانی که دستگاه را از شارژر جدا سازید، زمانی است که میزان ظرفیت باتری به 90 درصد رسیده باشد.

از فناوری‌های شارژ سریع کمتر استفاده کنید

با وجود اینکه شارژ سریع از ترندهای روز است و اجازه می‌دهد باتری در کمترین زمان ممکن شارژ شود، اما آسیب‌هایی نیز به همراه دارد و باعث خواهد شد که عمر مفید باتری کاهش یابد. گوشی هوشمند نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر از قانون حرارت پیروی می‌کند؛ هرچه حرارت تولید شده بیشتر باشد، عمر دستگاه کاهش خواهد یافت. اتصال دستگاه به شارژ سریع نیز با اینکه باعث می‌شود گوشی هوشمند سریع‌تر شارژ شود، اما به دلیل حرارت بالایی که تولید خواهد شد به کاهش عمر مفید باتری منجر خواهد شد. در زمانی که نیازی به ارتباطات بلوتوث یا Wi-Fi ندارید، آن‌ها را غیرفعال کنید هر دو حالت بلوتوث و Wi-Fi به شدت از ظرفیت باتری مصرف می‌کنند. با این حساب در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را غیر فعال کنید تا فشار کمتری به باتری آید.

از حالت ذخیره‌ی انرژی استفاده کنید

در زمانی که گوشی هوشمند وظایف سنگین مانند اجرای بازی انجام نمی‌دهد، حتما حالت ذخیره‌ی انرژی را فعال کنید. حالت ذخیره‌ی انرژی یا Power Saving Mode کمک می‌کند که شارژ باتری دیرتر تخلیه شود.

از شارژ معکوس بی‌سیم کمتر استفاده کنید

برخی از گوشی‌های هوشمند از حالت شارژ معکوس به‌صورت بی‌سیم یا باسیم برخوردار هستند. چنین حالتی اجازه می‌دهد که از تلفن هوشمند برای شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده کرد. با وجود کاربردی بودن چنین حالتی باید گفت که استفاده‌ی مکرر از آن به خصوص حالت بی‌سیم ممکن است به مرور زمان به باتری آسیب بزند و عمر آن را کاهش دهد.

سخن پایانی

بنابراین اگر این مواردی که گفته شد و رعایت بکنید، عمر مفید هر گوشی تقریبا 3 ساله و اگر گوشی تان آیفون باشد بخاطر آپدیت های نرم افزاری که دارد تقریبا تا 5 الی 6 سال هم میتواند کارتان را راه بیندازد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (57 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (38 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (5 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس