ترفندهایی که می‌توانید با آن عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید

  یکشنبه، 29 خرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
ترفندهایی که می‌توانید با آن عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید
ساعدنیوز : ترفندهایی که می‌توانید با آن عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید شاید بدترین اتفاق برای گوشی‌های هوشمند شما، خراب‌شدن باتری آن باشد. آیا این امکان وجود دارد که باتری‌های گوشی همراه با داشتن شارژ خاموش شده یا غیر قابل استفاده باشند؟ جالب است بدانید که این احتمال وجود دارد که گوشی شما با داشتن شارژ باتری ناگهان خاموش شود.

شاید بدترین اتفاق برای گوشی های هوشمند شما، خراب شدن باتری آن باشد. آیا این امکان وجود دارد که باتری های گوشی همراه با داشتن شارژ خاموش شده یا غیر قابل استفاده باشند؟ جالب است بدانید که این احتمال وجود دارد که گوشی شما با داشتن شارژ باتری ناگهان خاموش شود. به یاد دارم که چندی پیش در یکی از گوشی های سابقم با کم شدن شارژ باتری نرم افزار آن کلاً به هم می خورد و برنامه ها بدون هیچ لمسی باز و بسته می شدند.

راه حل پیش روی من عوض کردن گوشی یا باتری آن بود که با وجود قیمت های بالای گوشی ترجیح دادم که باتری آن را عوض کنم. هرچند که باتری های دوم عملکرد باتری اصلی را ندارند. باتری هایی که در گوشی های هوشمند جدید قرار می گیرند قابلیت جابه جایی ندارند. پس برای اینکه از دردسرهای باتری راحت شوید باید از آن به درستی استفاده کنید. در ادامه به بررسی راه هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی می کنیم.

کاهش نرخ تازه سازی صفحه نمایش (اندروید)

این روزها تعداد زیادی از گوشی های اندرویدی صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالایی دارند. این بدان معناست که تصویر صفحه نمایش به جای 60 بار معمول، 90 یا 120 بار در ثانیه تجدید می شود. این اسکرول (Scroll) را بسیار روان می کند، اما به میزان قابل توجهی بر عمر باتری تأثیر می گذارد.

به همین دلیل است که اپل تصمیم گرفت برای خانواده آیفون 12 از 60 هرتز استفاده کند. اگر از تخلیه باتری خسته شده اید، بهتر است که به 60 هرتز برگردید. برای تغییر نرخ تازه سازی صفحه نمایش باید این مسیر را طی کنید:

Settings > Display > Advanced > Refresh rate, or similar

شما می توانید گوشی های با کیفیت باتری بالا را از سایت رادیس خریداری کنید.

خاموش‌کردن 5G گوشی

خاموش کردن 5G گوشی (اندروید و آیفون)

تنظیم اینترنت روی 5G باعث مصرف بیشتر باتری می شود. این ممکن است بین چیپست های (سیستم پردازشی) مختلف تلفن ها متفاوت باشد. تغییر به اینترنت همراه 4G ارزش امتحان کردن برای روزهایی که قرار است از گوشی خود بیشتر استفاده کنید، مناسب است.

این نکته مربوط به استفاده زیاد از گوشی در طول روز است. گاهی اوقات ممکن است بهتر باشد که از 5G استفاده کنید، زیرا با این کار گوشی مدت زمان کمتری را صرف دانلود فایل ها می کند. می توانید از طریق مسیر زیر برای تبدیل 5G به 4G در گوشی های اندروید و آیفون اقدام کنید:

Settings > Network > [Select SIM] > Preferred Network Type

Settings > Mobile > Mobile Data Options > Voice & Data.

خاموش کردن فرآیندهای پس زمینه برای برنامه های رسانه های اجتماعی

استفاده از برنامه هایی چون واتس اپ، اینستاگرام یا فیس بوک بسیار رایج شده است. حتماً شما هم وقت زیادی صرف گشتن در این برنامه ها می کنید. شاید هیچ وقت به این نکته توجه نکرده بودید که با خارج شدن از برنامه توسط دکمه Home یا بالا کشیدن صفحه، برنامه بسته نمی شود. این باعث می شود که حتی در زمانی که از گوشی خود استفاده نمی کنید، باتری مصرف شود. پس برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از مسیر زیر برای بستن برنامه های پس زمینه اندروید و آیفون استفاده کنید.

Settings > Battery > Battery Optimization/App Battery Management

Settings > Background App Refresh

استفاده از روشنایی خودکار (اندروید و آیفون)

تقریباً هر تلفن فعلی دارای یک حسگر نور محیطی است که برای مشاهده میزان روشنایی محیط استفاده می شود. سپس صفحه نمایش سطح قدرت خود را متناسب با آن تغییر می دهد. البته این بدان معنا نیست که دیگر هرگز نباید نوار لغزنده روشنایی را لمس کنید. بلکه کنترل کننده اکنون به یک کنترل نسبی تبدیل می شود. روشنایی خودکار با تغییر شرایط نور استفاده می شود. برای استفاده از این، باید روشنایی خودکار را روشن کنید. البته ممکن است روشن باشد، اما اگر می خواهید بررسی کنید مسیر زیر را برای گوشی اندروید و آیفون طی کنید:

Settings > Accessibility > Display

Settings > Display

سایت رادیس عرضه کننده انواع گوشی ها و لوازم جانبی مقرون به صرفه است، برای خرید موبایل با بهترین قیمت به آدرس radisshop.com/productlist/mobile وارد شوید.

خرید موبایل از رادیس

خاموش کردن location (اندروید و آیفون)

تلفن شما همیشه موقعیت مکانی شما را چک می کند. این دستگاه از Wi-Fi، بلوتوث و GPS برای مکان یابی استفاده می کند و این می تواند باعث تخلیه قابل توجه باتری شود. ممکن است در بیشتر مواقع مکان یابی مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی به یکی از شهرها سفر کرده بودم، قرار بود با دوستانم در یک کافی شاپ دور هم جمع شویم.

چون برای اولین بار بود که به این شهر رفته بودم آدرس های آن را به درستی نمی دانستم؛ بنابراین طی این مدت از GPS استفاده می کردم. پس نمی توان از این قابلیت و توانایی گوشی صرف نظر کرد. اما اگر می خواهید باتری شما بیشتر دوام بیاورد لازم است که موقعیت مکانی گوشی را خاموش کنید. در گوشی های آیفون، خاموش کردن موقعیت مکانی از مسیر زیر است:

Settings > Privacy > Location Services

در اینجا فهرستی از همه برنامه هایی که می توانند از موقعیت مکانی شما استفاده کنند، پیدا می کنید که به شما امکان می دهد میزان دسترسی آنها را تغییر دهید. در اندروید تغییر داده های مکان بسیار سریع و آسان است. معمولاً یک کنترل برای آن در صفحه اصلی کشویی وجود دارد که روشن و خاموش کردن ردیابی موقعیت مکانی را در صورت نیاز بسیار آسان تر می کند. با این حال، یک منطقه مکان نیز در منوی تنظیمات وجود دارد که برنامه ها را با استفاده از اطلاعات موقعیت یابی و میزان مصرف باتری به شما نشان می دهد.

اجتناب از قرار دادن گوشی در دمای زیاد

گوشی شما به گونه ای طراحی شده است که می تواند در طیف وسیعی از دمای محیط به خوبی عمل کند. بهترین دما برای گوشی های هوشمند بین 16 تا 22 درجه سانتیگراد است. باتری گوشی در دمای بیش از 35 درجه سانتیگراد آسیب می بیند. شارژ کردن گوشی در دمای بالای محیط می تواند آسیب بیشتری به آن وارد کند.

زمانی که دمای باتری از دمای توصیه شده فراتر رود، نرم افزار ممکن است شارژ را بیش از 80 درصد محدود کند. هنگام استفاده از دستگاه خود در یک محیط بسیار سرد، ممکن است متوجه کاهش عمر باتری شوید، اما این حالت موقتی است. هنگامی که دمای باتری به محدوده عادی خود بازگردد، عملکرد آن نیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

نیمه شارژ نگه داشتن باتری در صورت نگهداری طولانی مدت

اگر می خواهید مدت زمان زیادی از گوشی خود استفاده کنید، دو عامل کلیدی یعنی دمای محیط و درصد شارژ باتری در هنگام خاموش شدن باتری برای ذخیره سازی، بر سلامت کلی باتری شما تأثیر می گذارد. پس موارد زیر را توصیه می کنیم:

  • باتری دستگاه خود را به طور کامل شارژ یا خالی نکنید یعنی آن را تا حدود 50 درصد شارژ کنید.
  • برای جلوگیری از استفاده اضافی از باتری، دستگاه را خاموش کنید.
  • دستگاه خود را در محیطی خنک و بدون رطوبت با دمای کمتر پ32 درجه سانتیگراد قرار دهید.

بهتری گوشی های 2022 از نظر عمر باتری کدام است؟

یکی از موارد مهم در گوشی های هوشمند، باتری آنهاست. هرچه میزان نگهداری شارژ و طول عمر باتری بیشتر باشد، بهتر است و می توان مدت زمان بیشتری از آن استفاده کرد. در سال 2022 شرکت ها سعی کرده اند تا به این نکته توجه بیشتری داشته باشند. در ادامه لیستی از بهترین گوشی های 2022 با عملکرد خوب باتری آورده شده است.

اگر قصد خرید گوشی با باتری خوب دارید می توانید از سایت رادیس (radisshop.com)، اقدام کنید.

Nokia XR20

امتیاز تست باتری: 18:48

ظرفیت باتری: 4470 میلی آمپر ساعت

علی رغم اینکه از موتورولا Defy 2021 گران تر است، اما متوجه شدیم که Nokia XR20 می تواند گوشی مناسب و مقاومی باشد. عمر باتری یکی از ویژگی های برجسته آن است. طراحی فوق العاده مقاومی دارد که چندان بد به نظر نمی رسد و همچنین دارای گارانتی طولانی مدت است. 5G، جک هدفون و تجربه کاربری آسان برای استفاده از اندروید نوکیا از نکات برجسته نیز هستند.

Samsung Galaxy S22 Ultra

امتیاز تست باتری: 12:30

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

درحالی که S22 Ultra ممکن است مانند نوکیا XR20 از طول عمر باتری بالایی برخوردار نباشد، اما جایگاه خوبی در این لیست به عنوان یکی از با دوام ترین پرچمداران اندرویدی به دست آورده است. این گوشی سخت افزار و دوربین با کیفیتی دارد. صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی LTPO AMOLED هم وضوح بالای WQHD+ و هم نرخ تازه سازی تطبیقی ​​تا 120 هرتز را ارائه می کند.

iPhone 13 Pro Max

نمره تست باتری: N/A

ظرفیت باتری: 4352 میلی آمپر ساعت

هرچند که باتری گوشی های آیفون در گذشته عملکرد خوبی نداشتند اما حالا گوشی های آیفون 13 این واقعیت را نقض کرده اند. علاوه بر عملکرد خوب باتری دوربین های باکیفیت و صفحه نمایش خارق العاده قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد. هرچند که ممکن است هزینه این نوع گوشی کمی بالا به نظر برسد اما امتیازهای زیادی را به شما می دهد.

Motorola Defy (2021)

امتیاز تست باتری: 17:27

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

ساخت یک گوشی مقاوم و ارزشمند، معمولا ارزان قیمت نیست. با این حال موتورولا توانسته است از پس آن بربیاید و یک گوشی مقاوم با قیمت مناسب روانه بازار کند. باتری 5000 میلی آمپری این گوشی آن را تبدیل به یک گزینه مناسب کرده که نمی توان از آن صرف نظر کرد.

OnePlus Nord CE 2

امتیاز تست باتری: 13:28

حجم باتری: 4500 میلی آمپرساعت

علاوه بر داشتن باتری 4500 میلی آمپری، صفحه نمایش 90 هرتزی AMOLED، همراه با باتری بزرگ، شارژ سریع سیمی 65 وات و دوربینی که خیلی هم بد نیست، به ارزش این گوشی افزوده است. مشکل این گوشی، عرضه آن با سیستم عامل اندروید 11 و عدم دریافت گوشی های اندروید بالاتر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (208 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (145 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (78 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (47 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (38 نظر) میز صبحانه رنگارنگ و متنوع سپیده بزمی پور برای خانواده همسرش+عکس /تزئین املت عالی شده... (12 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) نگاهی به کیک تولد با کلاس با طراحی زیبا سپیده بزمی پور مادر نبات و پناه/ مبارکا باشه خانووم +عکس (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (9 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (9 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (9 نظر) نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره (8 نظر) نگاهی به خونه زندگی علی پروین اسطوره فوتبال/ دو دوست در کنار هم برای یادآوری خاطرات (7 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) جواب رد رهبر معظم انقلاب به غذای غیر حلال/ لبخند جالب و معنا دار رهبر هنگام دیدن غذا الهام چرخنده: 8 سال تحقیرم کردید ! / من مخ شوهر کوچکترم را زدم !+عکس فهرست بلندبالا و شرم آور افرادی که با اشرف پهلوی رابطه نامشروع داشتند+ عکس/ خاندانی که بویی از شرافت نبرده بودند دورهمی ساده علیرضا طلیسچی و نفیسه روشن در رستورانی با چیدمان میزی بدون تجملات؛ فقط سالاد!+عکس/ آقای خواننده و خانوم بازیگر در انتظار آماده شدن غذا فال ابجد روزانه جمعه 11 خرداد 1403 فال روزانه امروز جمعه 11 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 11 خرداد 1403 آخرین تصاویر از مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)؛ قرآن‌خوانی یک خادم فال قهوه با نشان روز جمعه 11 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 11 خرداد 1403+فیلم کیک تولد باکلاس و مینیمال مینا مختاری همسر بهرام رادان/ مبارکاا باشه خانووم نگاهی به سفره های غذای رهبر انقلاب از دوران ریاست جمهوری تا رهبری/ از بشقاب ملامین و قندان پلاستیکی تا عدس با ماست و نوشابه زمزم مشکی خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از سیب زمینی سرخ کرده/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) تکنیک شگفت انگیز نقاشی با قاشق؛ به همین راحتی در خانه نقاشی کنید (فیلم) آموزش تا کردن 9 مدل دستمال سفره/ شیک و مجلسی ژست بانمکی که امین حیایی، سوپراستار سینمای ایران را پولدار کرد+ویدیو تغییر چهره ارغوان سریال دلدادگان بعد از 6 سال در 35 سالگی/ زمین تا آسمون فرق کرده+عکس اقدام تکرار نشدنی و تحسین برانگیز حسین امیرعبداللهیان موقع سرفه کردن وزیر سوریه و ناتوانیش از باز کردن بطری آب+ویدیو/ ببینید و لذت ببرید خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل رونمایی از مادر جوان الهه حصاری، یلدای سریال 8 و نیم دقیقه/ چقدر کم سن و سال+عکس میکاپ کردن و کرم پودر زدن مزدک رستمی بازیگر نقش برادر یکتا در سریال هشت و نیم دقیقه لذت بخش ترین کار ستاره سادات قطبی در باغ پدری اش/همیشه به خوشی و خنده بانو +فیلم قدم زدن حسین امیر عبداللهیان در محوطه دانشگاه تهران بدون محافظ و تشریفات+عکس/ واکنش و تعجب دانشجویان دیدنیه رونمایی از باغ پدری دردندشت و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان/ چه هوای سالم و آسمون صافی+عکس چهره شکسته رابعه اسکویی با لباس عروس سفیدش/ رابعه اسکویی طلاق گرفت؟+عکس تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم گریه های فیلم بردار پرسپولیسی از پشت دوربین/ بغضی که بلاخره شکست+ فیلم با این روش نگهداری، بامیه تا 1 سال تازه می مونه گشت و گذاری کوتاه در طلافروشی لوکس شاهرخ استخری+ویدیو/ عجب طرحهای خاص و دخترپسندی داره! عکس جون جونیِ مازیار لرستانی با منوچهر هادی و خانم های بازیگر در پشت صحنه سریال جدیدش/ اختلاف یا اتحاد ؟ مسئله این است! پاسخ قابل تامل و از روی سعه صدر سیدابراهیم رئیسی به تهمت هایی که علیه ایشان زده شد+ ویدیو استوری غم انگیز بازیگران برای غرق شدن عوامل سریال رویای نیمه شب +عکس نگاهی به انگشتر خاص با طراحی باکلاس مینا مختاری همسر بهرام رادان/ واقعا بهشون میاد +عکس تکه‌تکه‌ات می‌کنم؛ ادعای عجیب شریعتی نماینده تهران علیه تاجگردون!+فیلم/ التهاب در جریان بررسی اعتبارنامه ها ماجرای دختری که عکسش در صفحه رشیدپور منتشر شد +عکس تغییر چهره الهه حصاری «یلدا» سریال هشت و نیم دقیقه بعد 8 سال+عکس/ خانوم بازیگر اصلا بهش نمیاد 43 سالش باشه این زن آمریکایی توجه شریعتمداری را به خود جلب کرد استایل باشگاهی رضا گلزار سوپر استار ایرانی/ عضله نمایی آقای بازیگر+ فیلم عکس خانوادگی جذاب از علیرضا طلیسچی +عکس دکوراسیون مدیترانه ای خونه نقلی نسرین نکیسا، بازیگر نقش مادر جیران+فیلم
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز جمعه 11 خرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 11 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 11 خرداد 1403+فیلم
خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل
فال روزانه امروز جمعه 11 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 11 خرداد 1403
با این روش نگهداری، بامیه تا 1 سال تازه می مونه
این زن آمریکایی توجه شریعتمداری را به خود جلب کرد
فهرست بلندبالا و شرم آور افرادی که با اشرف پهلوی رابطه نامشروع داشتند+ عکس/ خاندانی که بویی از شرافت نبرده بودند
از بهشتی تا رئیسی، شباهت‌ها و عبرت‌ها...
کنایه سنگین و نفس گیر اطلاعات به محمود احمدی نژاد /قرار نیست روز از نو، روزی از نو شود!
اعترافات جدید کلثوم اکبری قاتل زنجیره ای مردان مازندرانی/ من پسرم را هم کشتم!
آیا واقعا انقلاب ایران کار خارجی‌ها بود؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی حامیم، خواننده جوان ایرانی و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
رونمایی از معشوقه زیبای ایرانی که رقیب عشقی فرهاد شد+عکس
منتخب روز   
تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید در منزلشان با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس