چگونه تراکت درست کنیم؟

  شنبه، 12 اسفند 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه تراکت درست کنیم؟
تراکت‌ها یکی از ابزارها و روش‌های تبلیغات و اطلاع رسانی هستند. شما می‌توانید با طراحی، چاپ تراکت تبلیغاتی و توزیع صحیح تراکت بین مخاطبان خود به هدف رسیده و مخاطبین خود را از خدمات، محصولات یا رویداد مختلف آگاه کنید.

اگر قصد دارید تا از طریق چاپ تراکت به این هدف برسید، با ما همراه باشید تا در این مطلب در نحوه درست طراحی تراکت و مواردی که باید به آن توجه داشته باشید اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

نکات مهم برای درست کردن تراکت

تراکت

برای درست کردن تراکت بهتر است تا به چند موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید تا بتوانید یک تراکت استاندارد ایجاد کنید. اگر بخواهیم شما را با این نکات آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مخاطبان خود را بشناسید

پیش از طراحی تراکت، نیاز است تا در گام اول مخاطبان خود را بشناسید. شما باید مشخص کنید که قصد دارید تا چه افرادی را با تراکت خود جذب کنید؟ همچنین نیاز است تا دید کاملی در مورد علایق و نیازهای آن‌ها داشته باشید. شما می‌توانید با شناخت مخاطبان خود پیام و طرح تراکت خود را به نحوی ایجاد کنید که برای آن‌ها جذاب باشد.

پیام خود را واضح بیان کنید

بعد از مشخص کردن مخاطبین خود، باید مشخص کنید که هدف شما از توزیع تراکت چیست؟ شما باید تعیین کنید که می‌خواهید چه پیامی را به مخاطبان خود منتقل کنید؟ همچنین باید پیام خود را به طور واضح و مختصر در تراکت خود بیان کرده و از استفاده از جملات طولانی و پیچیده خودداری کنید.

از تصاویر جذاب استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که برای طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، استفاده از تصاویر جذاب است. به صورت کلی تصاویر می‌توانند نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع تراکت خود، آن‌ها را جذاب کنید. شما باید تصاویر خود را به نحوی انتخاب کرده و در تراکت قرار دهید که مخاطبان را به خواندن متن تراکت ترغیب کنند.

از طرح ساده و خوانا استفاده کنید

از دیگر مواردی که برای طراحی تراکت باید به آن توجه داشته باشید، سادگی و خوانا بودن آن است. تراکت شما باید به راحتی قابل خواندن باشد و از فونت‌های ساده و خوانا در آن استفاده کنید. در همین راستا نیاز است تا از به کارگیری رنگ‌های زیاد و فونت‌های نامناسب در تراکت خود خودداری کنید. همچنین بهتر است تا از رنگ‌های متناسب با موضوع تراکت خود در آن استفاده کنید.

اطلاعات تماس خود را درج کنید

هدف اصلی تراکت این است که مخاطبین شما را بشناسند و با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. برای رسیدن به این هدف نیاز است تا حتماً اطلاعات تماس خود را در تراکت درج کنید. شما باید اطلاعات تماس خود را به طور واضح در تراکت درج کنید. از مهم‌ترین اطلاعاتی که بهتر است تا در تراکت درج شود می‌توان به نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس وب سایت اشاره کرد.

ایده‌های خلاقانه برای طراحی تراکت

تراکت‌های خلاقانه‌

اگر قصد دارید تا تراکت‌های خلاقانه‌ای را طراحی کنید، می‌توانید با توجه به نکات زیر به این هدف برسید:

از QR Code استفاده کنید

یکی از ایده‌های خلاقانه برای طراحی تراکت، استفاده از QR Code در تراکت است. استفاده از QR Code باعث می‌شود تا مخاطبان شما بتوانند به سرعت به وب سایت شما یا کانال تلگرامتان دسترسی پیدا کنند.

از تراکت‌های چاپی با اشکال خاص استفاده کنید

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای چاپ تراکت این است که به جای استفاده از تراکت‌های مستطیلی شکل، از تراکت‌های چاپی با اشکال خاص استفاده کنید. این موضوع باعث خاص‌تر و خلاقانه‌تر شدن تراکت‌های شما می‌شود.

از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن تراکت‌های خود را خاص و جذاب کنید، استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR است. واقعیت افزوده فناوری است که در آن تلاش می‌شود تا مرز بین دنیا واقعی و دیجیتال از بین برود. استفاده از این تکنولوژی بر روی تراکت باعث می‌شود تا کاربران بتوانند با گرفتن گوشی خود بر روی تراکت شما، یک تصویر را به صورت دیجیتالی و سه بعدی مشاهده کنند.

بهترین روش چاپ تراکت در ایران

اگر علاقه مند هستید تا تراکت‌های خود را با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن چاپ کنید، نیاز است تا به سراغ یک مجموعه معتبر آمده و از این طریق برای چاپ تراکت اقدام کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، مجموعه تیم گرافیک است. شما می‌توانید با کمک مجموعه تیم گرافیک تراکت‌های مدنظر خود را با بالاترین کیفیت چاپ کنید. لازم به ذکر است که مجموعه تیم گرافیک دارای تیم متخصص و خبره در حوزه طراحی است و شما می‌توانید علاوه بر چاپ، طراحی تراکت خود را به این مجموعه نیز بسپارید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با نکات مهم برای طراحی و درست کردن تراکت آشنا کرده و همچنین شما را با ایده‌های خلاقانه‌ای آشنا کردیم که از طریق آن می‌توانید تراکت‌های خود را خاص و جذاب کنید. در انتها نیز شما را با مجموعه تیم گرافیک آشنا کردیم که می‌توانید با کمک آن اقدام به چاپ تراکت‌های خود با بالاترین کیفیت ممکن کنید.

منبع: مقاله تراکت چیست در سایت تیم گرافیک


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (161 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (15 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!