چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 09 خرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه یک اکانت را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟+ فیلم آموزشی
زمانی که تشخیص دهید یک اکانت خلاف قوانین و ضوابط اینستاگرام عمل می کند و یا با ساخت اکانت های جعلی و فیک باعث آزار و اذیت شما می شود می توانید از طریق قابلیت ریپورت پیج اینستاگرام، اکانت متخلف را به اینستاگرام گزارش دهید. حال برای دانستن اینکه چگونه یک اکانت را ریپورت کنید، همراه ما باشید.

قبل از آن که به آموزش ریپورت اکانت اینستاگرام بپردازیم، بهتر است که با تعریف ریپورت و معنای آن آشنا شویم. هدف از ریپورت در اینستاگرام این است که امنیت برای کاربران برقرار شود، اینستاگرام به واسطه ریپورت اکانت ها و اشخاصی که قوانین اینستاگرام را زیر پا می گذارند، برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنند و یا انتشار پست هایی که قوانین اخلاقی را زیر پا می گذارد را تحت نظر می گیرد. وجود ریپورت و ترس از گرفتار شدن در آن سبب می شود که افراد از فعالیت های غیر اخلاقی منصرف شوند زیرا اگر دیگر کاربران از طریق ریپورت، اکانت فرد را به اینستاگرام گزارش دهند، صاحبان اینستاگرام به این امر رسیدگی خواهند کرد.

آموزش تصویری ریپورت اکانت در اینستاگرام

امروزه در اینستاگرام شاهد کلاهبرداری ها، تبلیغات، تصاویر و محتوای نامناسب و آزار دهنده و مواردی از این قبیل هستیم که نشان دهنده نقص قوانین اینستاگرام است. در اینستاگرام روشی وجود دارد که از طریق آن می توان اکانت های جعلی را به گزارش داد. مراحل قابل انجام برای ریپورت اکانت اینستاگرام به شکل زیر است :

  • نرم افزار اینستاگرام نصب شده بر روی دستگاه خود را به اجرا درآورید.

  • به قسمت سرچ بروید و نام اکانتی که قصد ریپورت کردن آن را دارید، وارد نمایید.

  • حال که به اکانت شخص مورد نظر وارد شدید، در قسمت بالایی صفحه علامت سه نقطه را مشاهده خواهید کرد، آن را لمس کنید.

پوستر ریپورت اکانت در اینستاگرام

  • گزینه هایی برای شما به نمایش در می آید که باید Report را از میان آن ها انتخاب کنید.

  • با انتخاب این گزینه، دو عبارت برای شما به نمایش گذاشته می شود.

  • گزینه Report account و گزینه Report post,message or comments که ما در این مرحله گزینه Report account را انتخاب میکنیم.

پوستر ریپورت اکانت در اینستاگرام

  • سپس این سه گزینه نمایش داده میشود که معنی و مفهوم هر کدام به شکل زیر است.

  • its posting content that shouldn’t be on instagram : محتوایی منتشر میکند که نباید در اینستاگرام باشد.

  • it’s pretending to be someone else : تظاهر میکند شخص دیگری است(جعل هویت کرده است)

  • it mybe under the age of 13 : سن مالک اکانت کمتر از 13 سال است

پوستر ریپورت اکانت در اینستاگرام

  • در صورتی که گزینه its posting content that shouldn’t be on instagram را انتخاب کنیم وارد صفحه جدیدی میشویم که دلیل اصلی ریپورت پیج اینستاگرام را باید مشخص کنیم.

  • معنی گزینه ها:

  • it’s Spam : این اکانت اسپم است (پیام تبلیغاتی منتشر میکند)

  • i don’t just like it: من فقط این اکانت را دوست ندارم

  • suicide self-injury in eating disorders : خود آزاری ، اقدام به خودکشی ، اختلالات روانی

  • Sale of illegal or regulated goods: این اکانت فروش کالاهای غیرقانونی یا تحت نظارت انجام میدهد

  • Nudity or sexual activity: برهنگی یا فعالیت جنسی را ترویج میدهد

  • Hate speech or symbols: نژاد پرستی را ترویج میدهد

  • Violence or dangerous organizations: ترویج خشونت یا سازمان های خطرناک

  • Bullying or harassment: انجام قلدری یا آزار و اذیت

  • Intellectual property violations: نقض کردن مالکیت معنوی

  • Scams or fraud: کلاهبرداری کردن

  • False information: انتشار اطلاعات غلط

پوستر ریپورت اکانت در اینستاگرام

  • در صورتی که هیچ یک از گزینه های بالا دلیل ریپورت اکانت اینستاگرام نبود به صفحه قبل برگردید و گزینه it’s pretending to be someone else را انتخاب کنید تا موارد جدید زیر به شما نمایش داده شود.

  • Me : هویت من را جعل کرده است

  • someone i know: هویت کسی که من آن را می شناسم جعل کرده است

  • a celebrity or public figure: هویت یک سلبریتی یا شخصیت عمومی را جعل کرده است

  • a business or organization: هویت یک کسب و کار یا سازمان را جعل کرده است

پوستر ریپورت اکانت در اینستاگرام

  • پس از انتخاب هریک از گزینه هایی که توضیح دادیم پیامی به شما نمایش داده میشود که مشخص میکند ریپورت پیج اینستاگرام با موفقیت انجام شده است و از شما بابت ارسال این گزارش تشکر میکند.

پوستر ریپورت اکانت در اینستاگرام

  • همچنین شما میتوانید با زدن گزینه Next وارد صفحه بلاک کردن پیج اینستاگرام شوید و این اکانت را برای همیشه بلاک کنید.

سخن پایانی

بنابراین ریپورت اکانت اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به واسطه ارسال آن، می توانید از مزاحمت های برخی افراد و اکانت های فعال در این شبکه جلوگیری کنید. با انجام مراحل و آشنا بودن با گزینه های آن، ریپورت کردن یک اکانت به سادگی انجام می شود که در این محتوا هم مراحل و هم گزینه ها به طور کامل ذکر شد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (544 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان