چگونه زبانه مدیریت فایل ویندوز 11 را فعال کنیم؟+ فیلم آموزشی

  یکشنبه، 15 مرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه زبانه مدیریت فایل ویندوز 11 را فعال کنیم؟+ فیلم آموزشی
یکی از قابلیت های ویندوز 11 اضافه کردن تب در فایل اکسپلورر 📁 است. این قابلیت باعث میشود تا شما نیازی به باز کردن چند فایل اکسپلورر به طور همزمان نداشته باشید. در این مطلب از ساعدنیوز به آموزش کامل فعال سازی و استفاده از قابلیت تب فایل اکسپلورر ویندوز 11 میپردازیم.

فایل اکسپلورر یا مدیریت فایل ویندوز 11 در حال حاضر از زبانه هایی برای پیمایش ،مشابه تب های macOS Finder ، پشتیبانی می کند. این ویژگی جدید از نسخه 22H2 به بعد وجود دارد و به شما کمک می کند تا سریع تر راه خود را در پوشه ها پیدا کنید. زبانه هایی که اکنون می‌توانید ایجاد کنید، بسیار شبیه به زبانه های مرورگر هستند، زیرا به‌طور خودکار بر عرض‌های مساوی تقسیم می‌شوند و می‌توانید از یک تب به تب دیگر بروید. ویندوز 10 از زبانه مدیریت فایل پشتیبانی نمی کند. اگر تا به حال دلیلی برای ارتقاء به ویندوز 11 نداشته اید، احتمالاً این ویژگی می تواند دلیل خوبی باشد.

زبانه مدیریت فایل ویندوز 11 چیست؟

در ویندوز 11 نسخه 22H2 ، مایکروسافت تغییرات قابل مشاهده جدیدی مانند کنترل برنامه هوشمند، اقدامات پیشنهادی در کپی و دکمه جستجوی آسان‌تر روی نوار وظیفه اعمال کرده است. اما بزرگترین جذابیت، زبانه هایی است که می توان در مدیریت فایل ایجاد کرد. این یک ویژگی مورد انتظار است که نیاز به باز کردن چندین پنجره متعدد فایل اکسپلورر را از بین می برد. زبانه ها جایگزین آن‌ها شده‌اند تا نمای یک مرحله‌ای از تمام پوشه‌هایی که همزمان در آن‌ها کار می‌کنید ارائه کنند.

زبانه مدیریت فایل ویندوز 11

هر برگه ای که ایجاد می کنید مجموعه ای از فایل ها و پوشه های منحصر به فرد خود را دارد و می تواند مستقل از دیگران باز و بسته شود. شما به راحتی می توانید از یک تب به تب دیگر بروید و به سرعت فایل ها و پوشه ها را در یک لحظه تغییر دهید. پس از بستن پنجره اصلی File Explorer همه تب ها ناپدید می شوند.

نحوه دریافت زبانه ها در مدیریت فایل ویندوز 11

تنها راه دریافت تب ها در مدیریت فایل ویندوز 11 این است که Check for Updates را بررسی کنید و به سراغ آخرین به‌روزرسانی‌های 22H2 (به‌روزرسانی 2022) یا به روز رسانی تجمعی بروید.

  • Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود.

  • به‌روزرسانی‌ها را در Settings -> System -> Windows Update بررسی کنید.

  • با توجه به شماره به روز رسانی و OS Build یک به روز رسانی تجمعی را دانلود و نصب کنید.

نحوه دریافت زبانه ها در مدیریت فایل ویندوز 11

برای جلوگیری از هر گونه باگ ، اطمینان حاصل کنید که به روز رسانی شما حداقل دارای شماره KB5018496 (OS Build 22621.755) یا بالاتر باشد. این نسخه ها در آخرین هفته اکتبر 2022 راه اندازی شدند و نسبت به بروز رسانی های قبلی پایدارتر هستند. ما همیشه یک یا دو هفته پس از انتشار نسخه اصلی به سراغ به‌روزرسانی می‌رویم، زیرا این اطمینان را به شما می‌دهد که تمام اشکالات، در صورت وجود، برطرف شده‌اند.

استفاده از مدیریت فایل چند زبانه ای در ویندوز 11

کاربردهای زیادی برای فایل اکسپلورر چند زبانه ای در ویندوز 11 وجود دارد. می توانید زبانه های جدید اضافه کنید و بعد از اتمام کار آن ها را ببندید، محتویات را از یک تب به تب دیگر کپی کنید، فایل ها و پوشه ها را بکشید و رها کنید، لیست تب ها را به عقب بکشید یا فوروارد کنید و با چندین فهرست تب در پنجره های مختلف File Explorer کار کنید.

اضافه مردن زبانه های جدید

برای افزودن برگه‌های جدید در پنجره فایل اکسپلورر ویندوز 11، روی دکمه «+» در نوار بالا، که درست بالای نوار فرمان است، کلیک کنید. همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید استفاده کنید: Ctrl + T.

زبانه های جدید اضافه کنید

هر برگه ای که ایجاد می کنید در سمت راست برگه های قبلی قرار می گیرد. بسته به اندازه و وضوح صفحه نمایش خود، می توانید ده ها برگه را در یک نمای واحد اضافه کنید. اگر تعداد بیشتری را اضافه کنید، آن ها به طور خودکار در فهرست اسکرول ردیف می شوند.

بستن زبانه ها

پس از اتمام کار با تمام پوشه ها و فایل هایی که با آن ها کار می کنید، باید هر تب باز را ببندید. برای بستن یک برگه ، نشانگر ماوس خود را نزدیک نوار بالا نگه دارید و روی آیکون "X" کلیک کنید. همچنین می توانید با کلیک راست در هر نقطه از نوار بالا یا از طریق میانبر صفحه کلید Ctrl + W، یک تب را ببندید.

بستن زبانه ها

در همان منو، می‌توانید همه تب های دیگر در فایل اکسپلورر را ببندید، به جز زبانه ای که در حال حاضر در آن کار می‌کنید. یا Close tabs to the right را انتخاب کنید.

Cut, Copy و Paste

شما به راحتی می توانید فایل ها و پوشه ها را بین چندین تب انتقال دهید یا کپی و پیست کنید. به محض اینکه روی هر فایل یا پوشه ای کلیک می کنید، میانبرهای منو در نوار فرمان فعال می شوند. اکنون فقط باید آیکون مربوطه برای برش یا کپی را انتخاب کنید. همچنین می توانید چندین فایل و پوشه را به طور همزمان انتخاب کنید.

Cut, Copy و Paste

پس از اینکه به تب دیگری رفتید، گزینه Paste فعال خواهد شد. بنابراین، می توانید محتوای خود را در هر جایی از یک تب قابل مشاهده پیست کنید. در گذشته، باز کردن یک پنجره فایل اکسپلورر جدید، و سپس رفتن به مسیر دقیق پوشه، خسته کننده و زمان بر بود.

Cut, Copy و Paste

کشیدن و رها کردن

یکی از بهترین ویژگی های نسخه 22H2 سهولت نسبی است که با آن می توانید فایل ها و پوشه ها را از یک تب به تب دیگر بکشید و رها کنید. قبلاً مجبور بودید چندین پنجره File Explorer را در کنار یکدیگر باز نگه دارید (یا از Snap Layouts استفاده کنید). اکنون می توانید محتویات خود را به هر جایی انتقال دهید.

  • برای استفاده از روش کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) در ویندوز 11، به تب مبدا بروید که در آن می توانید یک یا چند فایل یا پوشه را انتخاب کنید.

  • روی فایل ها و پوشه های مبدا با هم کلیک کنید و آنها را تا سربرگ مقصد بکشید.

کشیدن و رها کردن

  • هنگامی که به یک پنجره تب‌دار جدید منتقل می‌شوید، باید یک پیام وضعیت با عنوان Move to Folder را مشاهده کنید.

  • نشانگر ماوس را رها کنید تا محتویات در یک پوشه جدید رها شود.

کشیدن و رها کردن

عقب و جلو بردن فهرست تب ها

هنگامی که چندین تب با فاصله یکسان در پنجره File Explorer ایجاد کرده اید، ممکن است جایگاه برخی از آن ها مناسب نباشند، زیرا فضای کافی در صفحه دسکتاپ شما باقی نمانده است و ممکن است چند تب از دید خارج شوند.

عقب و جلو بردن فهرست تب ها

  • یک دکمه Scroll Tab را در سمت چپ و راست فایل اکسپلورر خود خواهید دید که با دکمه های جهت دار به تصویر کشیده شده است. اگر روی دکمه سمت راست خود کلیک کنید، به هر زبانه تازه ایجاد شده ای که از دید پنهان است، می روید.

آیا باز بودن زبانه های بیشتر از رم و CPU بیشتری استفاده می کند؟

زبانه های مبتنی بر مرورگر قطعا منابع سیستم بیشتری را مصرف می کنند. و این ایده خوبی است که چندین پنجره مرورگر را برای همیشه باز نگه ندارید. با این حال، تاثیر تب های File Explorer در ویندوز 11 بسیار کم است. در مثال زیر، بیش از 50 مورد از این تب ها را در چند پنجره باز نگه داشتیم. طبق خلاصه فرآیندهای Task Manager، تأثیر کلی بر روی CPU حداقل (0٪) و تأثیر حافظه فقط 56 مگابایت بود.

استفاده از مدیریت فایل چند زبانه ای در ویندوز 11

نحوه ایجاد زبانه در مدیریت فایل ویندوز 10 با استفاده از Files App

آیا از ویندوز 10 استفاده می کنید؟ هرچند نمی توانید از زبانه های موجود در مدیریت فایل ویندوز 11 استفاده کنید، با این حال یک برنامه مشابه وجود دارد. Files App بسیار نزدیک به تجربه ویندوز 11 در دسکتاپ ویندوز 10 است. در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند و حتی منوهای زمینه مانند ویندوز 11 را دریافت می کنید.

سخن پایانی

بنابراین در حین استفاده از این برنامه ، می توانید با یک دکمه ساده "+" و از طریق میانبر Ctrl + T تب های جدیدی ایجاد کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (241 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (166 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (118 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (76 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (44 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اقدام عجیب و خبرساز پدر حسن یزدانی در آستانه المپیک پاریس همه را حیرت زده کرد
لیست کامل بازیگرانی که به شبکه جم پیوستند/ از رابعه اسکویی تا رامسین کبریتی صابر سریال ستایش+عکس
5 آیتم ضروری که یک دختر خانم شیک‌پوش برای تابستان به آن نیاز دارد
راهنمای خرید عطر تابستانی برای مرداد 1403
نگاهی به زندگی سعید راد با 3 همسر مشهورش/ طلاق نوش آفرین از سعید راد و فرار به هندوستان
از ساندویچی باز کردن سعید راد بعد از ممنوع الفعالیت شدن تا کارگری در آمریکا! / روحش شاد ...
عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس
نوزادان بی‌قرار؛ کودکانی که با اعتیاد متولد می‌شوند
سعید راد سوپراستار پرسپولیسی: سند زنده 6 تایی شدن استقلال، من هستم
ماجرای علاقه دیوانه وار محمدرضا شاه به دختران و زنان موطلایی!/مشتری پَروپا قرص خانه های فساد
حسن یزدانی صاحب 25 میلیارد تومان پول نقد می شود! / طلای المپیک پاریس قبل از برگزاری مسابقات بر گردن کشتی گیر معروف ایرانی میدرخشد
واکنش‌ها به جزئیات دیدار رهبری با مجلس: از «حفظه‌الله» تا جایگاه ثابتی و رسایی
(ویدیو) حال پذیرایی پرنور و دلباز خانه کمند امیرسلیمانی با پنجره های بزرگ، پرده های توری، ملبمان سبز پاستیلی و تراس پر از گل و باصفا/ پرده‌هاشونو چه شیک و خاص نصب کردن!
(تصویر)دلخراش ترین عکس که یک ایرانی را بهترین عکاس سال 2023 کرد!/در هر جا هنر یک ایرانی میدرخشد
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت