چه تفاوتی بین ویندوز 10 و ویندوز 11 وجوددارد؟

  دوشنبه، 22 خرداد 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
چه تفاوتی بین ویندوز 10 و ویندوز 11 وجوددارد؟
مایکروسافت 6 سال قبل از ویندوز 10 رونمایی کرد و طی این سال‌ها چندین آپدیت برای این سیستم‌عامل منتشر شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و تغییراتی را برای آن به ارمغان آورده‌اند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مدتی پیش ویندوز 11 معرفی شد و در این مطلب قصد داریم به تفاوت‌های آن نسبت به نسل قبلی ویندوز بپردازیم.

ویندوز 11 جدیدترین نسخه ویندوز و یکی از بهترین نسخه‌هایی است که مایکروسافت تا به‌حال عرضه کرده است. این نسخه بیشتر از همه از لحاظ بصری با تغییر و تحول مواجه شده و بیشتر امکانات آن مانند ویندوز 10 هستند. با این وجود این به این معنا نیست که این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. ویندوز 11 در حقیقت با چند ویژگی کلیدی همراه شده است و به همین خاطر نیز توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. در ادامه این مطلب ساعدنیوز می‌خواهیم ببینیم ویندوز 10 یا 11 برای استفاده، انتخاب بهتری هستند.

آیا کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 می‌توانند ویندوز 11 را نصب کنند؟

طبق اعلام مایکروسافت، بیشتر کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 برای نصب نسل بعدی این سیستم‌عامل واجد شرایط هستند و در ضمن باید خاطرنشان کنیم ویندوز 11 به‌صورت یک آپدیت رایگان برای این دسته از کاربران منتشر خواهد شد.

برخلاف نسل‌های قبلی ویندوز، دیگر شاهد انتشار نسخه‌ی 32 بیتی ویندوز 11 نخواهیم بود و این سیستم‌عامل فقط 64 بیتی است. همچنین کامپیوترها برای نصب این سیستم‌عامل باید از چیپ TPM 2.0 بهره ببرند و از UEFI و Secure Boot هم پشتیبانی کنند. برای بررسی سازگاری سیستم خود با ویندوز 11، می‌توانید از این ابزار استفاده کنید که توسط مایکروسافت ارائه شده است.

اگر این ابزار می‌گوید که کامپیوتر شما نمی‌تواند ویندوز 11 را نصب کند، این احتمال وجود دارد که قابلیت‌های TPM یا Secure Boot در تنظیمات مربوط به فریم‌ور UEFI سیستم غیرفعال شده‌اند. برای فعال کردن این مشخصه‌ها باید به تنظیمات Bios سیستم سر بزنید که البته جزئیات این فرایند به سیستم شما بستگی دارد.

آیا ادامه‌ی استفاده از ویندوز 10 امکان‌پذیر است؟

اگر سیستم شما از ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کند یا به هر دلیلی ترجیح می‌دهید به استفاده از ویندوز 10 ادامه دهید، تا 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) بدون نگرانی قادر به استفاده از ویندوز 10 خواهید بود. باید خاطرنشان کنیم که طبق اعلام مایکروسافت، در این تاریخ پشتیبانی از ویندوز 10 متوقف خواهد شد.

مقایسه ویندوز 10و 11

آیا ویندوز 11 برنامه‌های قدیمی را می‌تواند اجرا کند؟

ویندوز 11 با وجود اینکه یک سیستم‌عامل کاملا 64 بیتی است، اما از نظر اجرای نرم‌افزارهای قدیمی 32 بیتی هیچ مشکلی ندارد و کاربران با خیال راحت می‌توانند به استفاده از این برنامه‌ها ادامه دهند. علاوه بر این باید به پشتیبانی ویندوز 11 از اپلیکیشن‌های اندرویدی اشاره کنیم که احتمالا این مشخصه با استقبال کاربران روبه‌رو می‌شود.

مقایسه ویندوز 10و 11

ویندوز 11 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

مایکروسافت برای ویندوز 11 به قابلیت‌های چندوظیفگی توجه بیشتری نشان داده و مثلا می‌توانیم به بهبود امکانات برای سیستم‌های مبتنی بر چند مانیتور اشاره کنیم. در این سیستم‌عامل منوی استارت ساده‌تر شده و دیگر خبری از Live Tiles (کاشی‌های زنده) نیست.

مایکروسافت اعلام کرده که آپدیت‌ها در این نسخه حدود 40 درصد حجم کمتری دارند و این آپدیت‌ها بدون ایجاد دردسر در پس‌زمینه‌ی سیستم نصب می‌شوند. در ضمن برخلاف ویندوز 10 که هر سال 2 آپدیت بزرگ برای آن منتشر می‌شد، مایکروسافت هر سال فقط یک آپدیت مهم برای ویندوز 11 منتشر خواهد کرد.

در تسک‌بار شاهد آیکون مربوط به ویجت‌ها هستیم که توسعه‌دهندگان می‌توانند ویجت‌های مختلفی را برای این بخش توسعه دهند. همچنین در تسک‌بار آیکون مربوط به برنامه‌ی Microsoft Teams تعبیه شده تا کاربران بتوانند با کلیک بر آن به‌راحتی کارهایی مانند چت و تماس صوتی و تصویری را انجام دهند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید ویندوز 11 مربوط به اپ استور آن است که حالا انواع و اقسام برنامه‌ها می‌توانند در این محیط قرار بگیرند و حتی کاربران از طریق آن به اپلیکیشن‌های اندرویدی هم دسترسی خواهند داشت. مایکروسافت همچنین به گیمرها هم توجه نشان داده و مثلا می‌توانیم به قابلیت‌های Auto HDR و DirectStorage اشاره کنیم که به طور مستقیم از نسل جدید ایکس‌باکس راهی ویندوز 11 شده‌اند. به لطف این قابلیت‌ها، گیمرها با گرافیک جذاب‌تری روبه‌رو می‌شوند و سرعت بارگذاری بسیاری از بازی‌های جدید هم به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

مایکروسافت کدام ویژگی‌های ویندوز 10 را کنار گذاشته است؟

در ویندوز 11 بسیاری از ویژگی‌های نسل قبلی کنار گذاشته است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به نبود امکان تغییر مکان تسک‌بار اشاره کنیم و در این ویندوز جدید، تسک‌بار باید همواره در بخش پایینی رابط کاربری قرار بگیرد. همان‌طور که گفتیم، منوی استارت هم بسیار ساده‌تر شده و با کنار رفتن Live Tiles (کاشی‌های زنده)، ویجت‌ها به‌نوعی جایگزین این مشخصه شده‌اند. همچنین در منوی استارت دیگر امکان نام‌گذاری گروه‌های حاوی فایل‌ها و برنامه‌های مختلف وجود ندارد.

طرح

تفاوت اصلی بین ویندوز 11 و ویندوز 10 در طراحی آن است. ویندوز 11 رابطی را ارائه می دهد که بیشتر شبیه سیستم عامل مک است، با رنگ های پاستلی، گوشه های گرد برای همه پنجره ها و رابط تمیزتر نسبت به نسخه قبلی خود. مایکروسافت رابط کاربری را تا حد امکان ساده کرد تا فضایی تمیز برای کار و بازی ایجاد کند.

منوی شروع / نوار وظیفه

مایکروسافت منوی Start را به همراه نوار وظیفه به مرکز صفحه منتقل کرده است. با این حال، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، آن‌ها را همانطور که در ویندوز 10 هستند به سمت چپ برگردانند.

ویندوز 11 همچنین از کاشی های زنده پشتیبانی نمی کند. کاشی‌های زنده اطلاعات مفیدی را نشان می‌دهند که کاربران می‌توانند بدون باز کردن برنامه‌های مربوطه آن را مشاهده کنند. به عنوان مثال، کاشی زنده آب و هوا پیش بینی را نشان می دهد. مسلما ویندوز 10 برای کاربرانی که می خواهند اطلاعات را در منوی استارت خود در یک نگاه ببینند، بهترین است.

Snap Layouts

یکی دیگر از ویژگی های جدید ویندوز 11 Snap Layouts است. این به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌ها و پنجره‌های خود را با گروه‌بندی با هم به‌طور مؤثرتری سازمان‌دهی کنند. (مشابه روشی که کاربران می‌توانند برنامه‌ها را در Android و iOS گروه‌بندی کنند.) Snap Layouts گزینه های طرح بندی مختلفی را برای سازماندهی پنجره های مختلف روی صفحه ارائه می دهد. Snap یک ویژگی بهره‌وری است که به کاربران امکان می دهد برنامه ها و سایر پنجره ها را به طور منطقی روی صفحه مرتب کنند. ویژگی Snap در ویندوز 10 از کاربران می‌خواهد که پنجره‌های خود را به صورت دستی با نگه داشتن ماوس در سمت چپ یا راست صفحه یا با استفاده از ترکیب صفحه کلید مرتب کنند. با این حال، Snap Layouts به کاربران این امکان را می دهد که به طور خودکار پنجره‌های باز خود را آنطور که می‌خواهند مرتب کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند پنجره های باز خود را به صورت مربع بچینند. گزینه‌های Snap Layout بسته به اندازه صفحه نمایش کاربر متفاوت است. Snap Groups به کاربران این امکان را می‌دهد که وقتی روی نوار وظیفه قرار می‌گیرند، سریعاً به طرح‌بندی Snap خود برگردند.

فروشگاه مایکروسافت

مایکروسافت فروشگاه خود را در ویندوز 11 دوباره طراحی کرده است.به عنوان مثال، یافتن برنامه‌ها و فیلم‌ها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. فروشگاه مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد که تمام برنامه‌های ویندوز را در ویندوز 11 و ویندوز 10 دانلود کنند. از آنجایی که فروشگاه مایکروسافت یک برنامه-پلتفرم مستقل و همگانی‌ست، مستقل از خود ویندوز 11 به روز می شود. اپلیکیشن جدید مایکروسافت استور برای تمامی کاربران ویندوز 10 و 11 در دسترس است.

برنامه های اندروید

فروشگاه مایکروسافت همچنین شامل برنامه‌های اندرویدی خواهد بود که در فروشگاه App Amazon میزبانی می‌شوند. مشتریان می‌توانند از برنامه های اندروید در ویندوز 10 با برنامه Your Phone که مایکروسافت سال گذشته عرضه کرد، استفاده کنند. مایکروسافت با آوردن برنامه های اندروید به ویندوز 11، تقاضای کاربران برای اجرای برنامه های گوشی های هوشمند را بر روی دسکتاپ خود برآورده می‌کند.

تیم ها (حرکت از اسکایپ)

مایکروسافت ویژگی Meet Now ویندوز 10 را با ادغام Teams در نوار وظیفه ویندوز 11 جایگزین کرده است. این کار دسترسی کاربران به بستر ارتباطی را آسان تر می‌کند. مایکروسافت در حال جایگزینی اسکایپ با قابلیت چت Teams است. این تلاشی است برای تشویق بیشتر کاربران Teams به استفاده از ویژگی‌های مصرف کننده برنامه و در نهایت استفاده از Teams در خارج از محل کار. مایکروسافت Skype for Business Online را در 31 جولای 2021 بازنشسته کرد. کاربران همچنان می توانند اسکایپ برای ویندوز و اسکایپ برای موبایل را از فروشگاه مایکروسافت به صورت رایگان دانلود کنند.

حالت لمسی/تبلت

مایکروسافت حالت تبلت موجود در ویندوز 10 را از ویندوز 11 حذف کرده. حالت تبلت در ویندوز 10 باعث می‌شود رایانه‌های شخصی کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های خود به عنوان تبلت، لمسی‌تر شوند. با این حال، ویندوز 11 بیشتر شبیه آی‌پد عمل می کند. این بدان معناست که وقتی کاربران رایانه های شخصی خود را به تبلت تغییر می‌دهند، تجربه ای را دریافت خواهند کرد که برای لمس بهینه شده است. ویندوز 11 همچنین دارای اهداف لمسی بزرگتر و نشانه های بصری‌ست و کاربران می توانندبه راحتی اندازه پنجره‌ها را تغییر داده و جابجا کنند.

دسکتاپ های مجازی

اگرچه ویندوز 10 دارای ویژگی Task View بود و به کاربران اجازه می‌داد چندین دسکتاپ مجازی ایجاد کنند، اما گزینه ها محدود بودند. کاربران ویندوز 11 می‌توانند دسکتاپ‌های مجازی را مانند رایانه‌های مک راه‌اندازی کنند. کاربران می‌توانند به طور همزمان بین چند دسکتاپ برای کار، مدرسه، بازی و استفاده شخصی جابجا شوند.

ارتقاء بازی

بازی‌ها نیز باید با ویندوز 11 بهبود یابند. با این حال، مایکروسافت گفته است که DirectStorage، یکی از ویژگی های جدید PC Gaming، در ویندوز 10 نیز پشتیبانی خواهد شد. DirectStorage از سخت افزار ذخیره سازی مدرن در رایانه های شخصی بازی برای ساده کردن نحوه داده‌های بازی استفاده می‌کند.بهینه سازی بیشتر و HDR خودکار (محدوده دینامیک بالا) نیز در ویندوز 11 قرار خواهد گرفت که باید رنگ ها را در بسیاری از بازی‌ها افزایش دهد. هنگامی که کاربر روی یک مانیتور HDR بازی می‌کند، HDR خودکار محدوده رنگ را در بسیاری از بازی های DirectX 11 و جدیدتر افزایش می‌دهد. حتی بازی‌هایی که تنظیمات HDR در آنها اجرا نشده است. Xbox Game Pass نیز در ویندوز 11 قرار خواهد گرفت.

بهبود عملکرد

مایکروسافت گفته است که سیستم عامل جدید شامل بهبودهایی در عملکرد، از جمله ورود سریعتر با Windows Hello، مرور سریعتر وب و بیدار شدن سریعتر از حالت خواب است. Windows Hello یک فناوری بیومتریکی‌ست که به کاربران ویندوز 10 اجازه می‌دهد با اسکن عنبیه، تشخیص چهره یا اثر انگشت، دسترسی ایمن به دستگاه‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های خود را تأیید کنند. مایکروسافت همچنین گفته است که به‌روزرسانی‌های ویندوز که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند40 درصد کوچک‌تر و سریعتر خواهند بود، بنابراین دانلود و نصب آن‌ها زمان کمتری می‌برد. سیستم عامل جدید به کاربران کمک می کند عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهند.

سخن پایانی

بنابراین در ویندوز 11 بسیاری از ویژگی‌های نسل قبلی کنار گذاشته است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به نبود امکان تغییر مکان تسک‌بار اشاره کنیم و در این ویندوز جدید، تسک‌بار باید همواره در بخش پایینی رابط کاربری قرار بگیرد. همان‌طور که گفتیم، منوی استارت هم بسیار ساده‌تر شده و با کنار رفتن Live Tiles (کاشی‌های زنده)، ویجت‌ها به‌نوعی جایگزین این مشخصه شده‌اند. همچنین در منوی استارت دیگر امکان نام‌گذاری گروه‌های حاوی فایل‌ها و برنامه‌های مختلف وجود ندارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر