دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

چهارشنبه سوری امسال 23 اسفند است یا 29 ؟ 

شنبه، 19 اسفند 1402
کد خبر: 379052
ساعدنیوز: هر سال در فرهنگ ایرانیان آخرین چهارشنبه سال جشن گرفته می‌شودو با برپا کردن آتش آرزوی سلامتی ورفع بیماری برای اعضای خانواده از خداوند آتش دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، آخرین شب چهارشنبه 1402 مصادف است با شبی که فردایش اول فروردین نوروز 1403 است. همین موضوع باعث شده تا در میان مردم ودر شبکه‌های اجتماعی نظرات مختلفی داشته باشند.

هر ساله جشن چهارشنبه سوری در سه شنبه شب که فردای آن چهارشنبه است برگزار می‌شود، اما امسال فردای آخرین چهارشنبه سال اول فروردین و نوروز 1403 است. بنا به این گزارش در سالیان گذشته هم مواردی مانند امسال وجود داشته و قاطبه مردم جشن چهارشنبه آخر سال را یک هفته زودتر برگزار کردند.

ولی به نظر می‌آید با مصادف شدن این روز با نوروز بهتر است آخرین چهارشنبه یک هفته قبل در تاریخ 23 اسفند ماه 1402 برگزار شود تا مردم برای برگزاری جشن چهارشنبه آخر با توجه به حوادثی که گا‌ها با این روزهمراه است مشکلی نداشته باشند و فرصت کافی برای آماده شدن در ورود به سال جدید را داشته باشند.

چهارشنبه سوری یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانیان است که هنوز به قوت، برگزار می‌شود و ایرانیان برای برگزاری این جشن آداب مختلفی دارند از قاشق زنی تا برافروختن آتش وفالگوش نشینی تاکوزه شکنی ... که البته برای هر یک از این آداب داستان و فلسفه‌ای دارند.

در این جشن تمام اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و با خوردن آش ابو دردا و آجیل به شنیدن قصه‌های شاهنامه گوش می‌دهند. در فرهنگ‌های مختلف اقوام این شب با ویژگی‌های خاص خود و با خوراکی‌های مخصوص برگزار می‌شود که هر یک نشانه‌ای از اهمیت دادن ایرانی‌ها به آرزوی سلامت و خوشبختی برای خود و اعضای خانواده و همسایگان است. یکی از بارزترین نشانه این جشن اهمیت به ارتباط با همسایگان و خانواده است چرا که این جشن به حضور همگان و در فضای باز برگزار می‌شود.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
جوکر2 تمام شد و برنده لو رفت/ فینال سخت و نفسگیر سوسن پرور و ناهید مسلمی عالی بود😂+ویدیو
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) تولد 41 سالگی امید حاجیلی در کنار پدر، مادر و برادرزاده‌ی باکلاسش با یک کیک کاملا موسیقیایی/ به به چه خانواده‌ی خوش استایلی👌
(عکس) استایل هنرمندانه شیلا خداداد در مراسم رونمایی از کتابش با مانتوی فوق العاده زیبا و مجلسیِ دارای کالی‌گرافی یک شعر از مولانا / مرده بدم زنده شدم ...
واکنش هادی چوپان به مرگ تلخ صمیم شیرزاد بدنساز جوان شیرازی +عکس/ چشمان گرگ پارسی در آمریکا اشک باران شد
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
سعید معروف: خانمی که با بنر اومده بود سالن خواستگارم نبود این خانوم 70 سالشه ، خدا رو شکر هرکسی منو از 100 متری میبینه در میره