دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

چند درمان پیشنهادی اختلال نعوظ 

یکشنبه، 29 فروردین 1400
ساعدنیوز: اختلال نعوظ (یا ناتوانی جنسی) نوعی ناتوانی مردانه در ایجاد یا نگه داشتن نعوظی است که امکان فعالیت جنسی ِهمراه با دخول را فراهم می کند. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه برخی مشکلات دیگر جسمی، روانی یا مخلوطی از هر دو می باشد.

اختلال نعوظ (یا ناتوانی جنسی) نوعی ناتوانی مردانه در ایجاد یا نگه داشتن نعوظی است که امکان فعالیت جنسی ِهمراه با دخول را فراهم می کند. اختلال نعوظ یک بیماری نیست، بلکه نشانه برخی مشکلات دیگر جسمی، روانی یا مخلوطی از هر دو می باشد.

نگران اختلال گاه به گاه در ایجاد یا ادامه ی نعوظ نباشید. این یک امر طبیعی ست. از جمله دلایل آن می توان به نوشیدن بیش از حد الکل، اضطراب و خستگی اشاره کرد. تا زمانی که این مشکل ادامه دار نشود، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال، اگر اختلال نعوظتان ادامه دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان های اختلال نعوظ، شامل مصرف داروهای خوراکی (معمولاً قرص)، مشاوره، استفاده از دستگاه وکیوم پمپ آلت تناسلی، تزریق مستقیم به آلت تناسلی و کاشت پروتز در آلت تناسلی می باشد.

علت اختلال نعوظ

پزشکان تصور می کردند که اختلال نعوظ، عمدتا توسط عوامل روانی، مانند اضطراب یا افسردگی ایجاد می شود. در حقیقت، شایع ترین علت اختلال نعوظ، ناشی از بیماری های جسمی است. مشکلات روانشناختی تنها می تواند از هر ده مورد، یک مورد اختلال نعوظ مداوم ایجاد کنند.

عوامل جسمی تاثیرگذار بر اختلال جنسی

اختلال نعوظ جسمی، طی چند ماه یا چند سال اتفاق می افتد و غالباً شامل از دست دادن تدریجی عملکرد جنسی است. بیماری جسمی اختلال نعوظ، اغلب با شرایطی همراه است که جریان خون را در آلت تناسلی، تحت تأثیر قرار می دهد، مانند:

  • دیابت
  • کلسترول بالا
  • فشار خون بالا
  • سیگار کشیدن
  • چاقی
  • بیماری قلبی
  • مولتیپل اسکلروزیس

داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا، افسردگی و اختلالات روانپزشکی و بیماری پروستات تجویز می شوند، ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن علائم اختلال نعوظ گردد.

به گفته دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی، مهم ترین علت اختلال نعوظ (خصوصا در افراد جوان) اختلالات روانی می باشد. به طوریکه در بیش از ۷۰% موارد، اختلال روانی باعث بروز این مشکل می شود.

استرس های كاری و محیطی، خستگی، نداشتن حس خوب نسبت به شریک جنسی، اضطراب در آمیزش و همچنین افسردگی و نگرانی ، درگیری های احساسی خارج از رابطه خانوادگی همگی می توانند از دلایل روانی اختلال نعوظ باشند.

عوامل روحی دخیل بر اختلال نعوظ

اگر نعوظ هنوز هنگام شب یا صبح، به صورت خودبه خودی اتفاق می افتد، ممکن است مشکل روانی باشد. عوامل روانشناختی موثر بر عملکرد جنسی مرد، می تواند تحت تأثیر استرس مانند مشکلات کاری، مشکلات رابطه یا نگرانی های مالی قرار گیرد. شرایط روانپزشکی و احساس افسردگی یا اضطراب از عملکرد ضعیف جنسی نیز می تواند منجر به اختلال در نعوظ شود.

تشخیص علت اختلال نعوظ مداوم

اگر به طور مداوم دچار اختلال نعوظ هستید، به پزشک مراجعه کنید. در حالی که بروز اختلال نعوظ به صورت گاه به گاه طبیعی ست، اما اختلال نعوظ مداوم می تواند نشانه ای از یک بیماری جسمی جدی باشد.

پزشک می تواند به طور کامل، مشکلات موجود را بررسی کند تا علت زمینه ای آن را، که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد، نیز بررسی کند. این دلایل ممکن است شامل بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا باشد.

آزمایشات می تواند تعیین کند که جریان خون به آلت تناسلی شما تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر. همچنین آزمایش خون، می تواند به تعیین اینکه آیا مشکلات هورمونی مانند تستوسترون پایین، باعث اختلال در نعوظ می شود یا خیر، نیز کمک کند.

هنگامی که دلیل جسمی یا روانی اختلال نعوظ مشخص شد، می توانید دوره درمانی مناسب را طی کنید.

درمان اختلال نعوظ

درمان های زیادی برای اختلال نعوظ وجود دارد. شامل:

• تغییر داروی مصرفی، اگر عامل ایجاد اختلال باشد

• روان درمانی و مشاوره

قرص تاخیری مانند ویاگرا، سیالیس یا تادافیل و لویترا

• دستگاه پمپ وکیوم آلت تناسلی برای ایجاد جریان خون

• تزریق مستقیم به آلت تناسلی (مانند Caverject Impulse)

• کاشت پروتز در آلت تناسلی

• هورمون درمانی (به ندرت تجویز می شود)

• جراحی عروق (به ندرت انجام می شود)

به خاطر داشته باشید هیچکس مانند شما از وضعیت بدنتان خبر ندارد اگر هنگام استفاده ازویاگرا احساس فوق العاده ای دارید خوب می توانید از آن استفاده کنید ولی اگر بعد از استفاده از این قرص ها احساس خوبی نداشتید بهتر است به فکر سلامتی خود باشید.

اختلال نعوظ و دیابت

مردان مبتلا به دیابت، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ هستند، به خصوص اگر دیابتشان به خوبی کنترل نشده باشد. دلایل این امر به طور کامل شناخته نشده است.

در دراز مدت، عدم کنترل دیابت، ممکن است منجر به افزایش آسیب به اعصاب و گردش خون شود که جریان خون را در آلت تناسلی کنترل می کند. اگر سطح گلوکز خون را در محدوده هدف نگه دارید، احتمال بروز این مشکلات کمتر است.

ادعاهای اثبات نشده برای درمان اختلال نعوظ

بسیاری از محصولات موجود "بدون نسخه" یا اینترنتی، ادعا می کنند که اختلال نعوظ را درمان می کنند یا حتی آن را برای همیشه از بین می برند. این محصولات غالباً گران هستند و معمولاً از نظر عوارض جانبی یا نتایج، به اندازه کافی آزمایش نشده اند.

مواردی از پیامدهای جدی سلامتی ناشی از استفاده از "درمان های نعوظ"، به صورت آنلاین به دست آمده است. با احتیاط و فقط زیر نظر پزشک از چنین محصولاتی را استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی