دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

چند می‌گیری خانواده‌ام بشی؟ / روایت عجیب اجاره زن و بچه! + فیلم 

سه شنبه، 29 خرداد 1403
کد خبر: 393186
ساعدنیوز: فکر کنید که بتوانید به شرکتی مراجعه کنید و در آنجا زن، شوهر، فرزند، نوه و..‌. با نرخ‌های مختلف برای چندین ساعت اجاره کنید! این شاید برای شما عجیب باشد اما برای کشورهای دیگر مثل ژاپن خیلی عادی است و آن‌ها حاضرند حتی پول بیشتری بدهند تا وقتی که به خانه می‌آیند چراغی روشن باشد و عطر غذا فضای منزلشان را پر کرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، روزهای آخر سال به شلوغیش معروف است. وقتی در بازار می‌رویم همه در تکاپو خریدهایی در حد توان خودشان هستند. دختری که مانتویی را برای عید دیدنی رفتن پرو می‌کند، مادری که در بازار میوه و تره‌بار، ماهی برای سبزی پلو شب عید می‌خرد تا بچه‌هایش شب عید به خانه‌اش بیایند، مادربزرگی که آجیل عید را از بازار می‌گیرد و به فروشنده می‌گوید: «لواشک هم داری؟ نوه‌هام لواشک خیلی دوست دارند.»همه ما با این بدوبدوهای شب عید و آخرسال و دغدغه اینکه خانه کدام اقوام بریم و... آشنا هستیم و همگی سعی می‌کنیم حتی در کنار خانواده‌های کوچک‌مان در حد توان مالی که داریم، این دورهمی و کنار هم بودن در مناسبت‌های خاص را حتما داشته باشیم. اما همین دورهمی‌ها و ضیافت‌هایی که برای ما عادی و گاهی حتی خسته‌کننده می‌شود، برای برخی از مردم دنیا آرزوست و برای اینکه در مواقع مهم زندگی مثل تولدشان فردی کنارشان باشد، «خانواده اجاره می‌کنند.»شاید خیلی از شماها، ویدیو مرد ژاپنی که در روز تولدش دو زن را اجاره می‌کند تا نقش همسر و دخترش را داشته باشند و در کنار آنها عکس‌های یادگاری می‌گیرد تا در آلبوم خاطرات روز تولدش در کنار خانواده اجاره‌ای خود ثبت کند را دیده باشید. اما در واقع او برای فرار از تنهایی‌، عادی‌ترین و معمول‌ترین احساساتی که فرد تجربه می‌کند را می‌خرد.

نیویورک تایمز مصاحبه‌ای با این فرد که نامش نیشیداست انجام داده است. او گفت: 《همسرم فوت شده و با دخترم بحثم شده‌ است و چند وقتی من را ترک کرده، به همین دلیل به یکی از این شرکت‌ها زنگ زدم و مشخصاتی را گفتم و آن‌ها هم همسر و دختری را برای من فرستادند. شب دیگری که دوست داشتم با همسر و دخترم به رستوران بروم مجدد به این شرکت زنگ زدم و آن‌ها را کرایه کردم و به رستوران رفتیم.》نیشیدا در ادامه می‌گوید: 《بعضی روزها پول بیشتری برای اجاره آن‌ها پرداخت می‌کنم تا چند ساعت قبل از من به خانه‌ام بروند که وقتی من از بیرون می‌آیم، در را برایم باز کنند و عطر غذا در خانه‌ام بپیچید.》ژاپن به عنوان سومین قدرت جهان، دومین کشور از نظر آمار خودکشی است. خودکشی به علت تنهایی در این کشور به قدری زیاد است که سیاستمداران این کشور تصمیم گرفتند وزارتی به نام 《وزات تنهایی》 تاسیس کنند و وزیر تنهایی هم به کابینه دولت‌شان اضافه شد. یکی از اقدامات این مرکز برای از بین بردن حس تنهایی و دلگرمی افراد تاسیس شرکت‌هایی است که افرادی را در هرنقشی که بخواهند مادر، پدر، همسر، فرزند و نوه برای مدت زمان مشخص و در ازای پول کرایه می‌دهد و این یک کسب و کار جاافتاده در این کشور است. این شرکت‌ها علاوه بر این، برای مراسمات ختم، عروسی و... هم آدم اجاره می‌دهند.

این صنعت برای ما ایرانی‌ها عجیب و شاید خنده‌دار باشد که خانواده‌ای که برای ما منبع آرامش، امنیت، دلگرمی و... است و هیچوقت صمیمیت و پناهی که در خانواده احساس کردیم را هیچ‌کجا نتوانستیم درک کنیم، چطور فردی می‌تواند در کنار کسی که چند ساعت پول پرداخت کرده تا در کنارش باشد احساس کند؛ اما متاسفانه تنهایی در خیلی از کشورهای دنیا تبدیل به معضلی شده که آنها برای جلوگیری از آسیب‌های حاصل از این زندگی فردی، مجبورند اقدامات و هزینه‌های عجیبی و گزافی کنند.

  برچسب ها: خانواده زنان

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دستبندهای اسپرت دخترانه ؛ دختر خانم های جوان برای انتخاب دستبند ببینند
(فیلم) موتورسواری سام درخشانی با موهای بلوند به همراه همسر و دو فرزندش، برسام و برکه در خیابان‌های تهران
(عکس) کیک تولد مجلل همسر سالار عقیلی با نقش و نگار پیانو در کنج سنتی و دنج منزلش / مگه چقدر مهمون دارید که کیک به این بزرگی سفارش دادید؟
اولین تصویر لو رفته از همسر مهدی طارمی/ شیک تر و جذاب تر از سحر قریشی +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
از حضور عروس و دامادها تا یک قَرنی‌ها پای صندوق رای! + فیلم و عکس
(ویدیو) شیرین زبانی دختر خوشگل سروش رفیعی با کلاه عروسکی و موهای فرفری، در خارج از کشور/ اومده خارج همش میخوره🤣
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
نگاهی به زندگی لاکچری سامان قدوس ؛ از تنیس بازی و ماشین گران قیمت تا شنا در استخر شخصی و قایق تفریحی و ...
(ویدئو) عاشقانه‌های اکرم بانو و علیرضا بیرانوند زیر باران در شب‌های دل‌انگیز تابستانی و ویلای فوق العاده لاکچری و باصفا!