دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

چرا اکرم عفیف به منفورترین بازیکن فوتبال برای ایرانی ها تبدیل شد؟/ سیر تا پیاز دلیل حرکات جنجالی بازیکنان تیم ملی بعد از شکست قطر در مقدماتی جام جهانی 2026 

چهارشنبه، 25 مهر 1403
کد خبر: 413303
ساعدنیوز: تیم ملی با یک پیروزی بی حرف و حدیث مقابل قطر قهرمان آسیا برای حریفان در جام جهانی 2026 خط و نشان کشید. اما این مسابقه به قول امیر قلعه نویی 9 امتیازی بود! بازیکنان تیم ملی تصمیم به تنبیه بازیکن بی ادب قطری گرفته بودند و در نهایت این کار را هم کردند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، تیم ملی کشورمان از ساعت 19:30 سه شنبه 24 مهر ماه 1403 در چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در کشور امارات به مصاف قطر رفت که این بازی با نتیجه 4 بر یک به سود ایران خاتمه یافت. سردار آزمون الماس درخشان تیم ملی ایران در این بازی بود. او با به ثمر رساندن 2 گل و تأثیر مستقیم بر روی 2 گل دیگر، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. اما از همه جنجالی تر حرکت های عجیب او بعد از گل زدن و در نهایت شکست قطر خطاب به اکرم عفیف بود! در اینجا دلیل این رفتارهای سردار را با هم مرور می کنیم.

همه چیز از بازی ماقبل فینال جام ملت های آسیا 2023 شروع شد!

تیم ملی فوتبال ایران پس از صدرنشینی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که سه پیروزی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به‌دست آورد، در دو بازی دور حذفی نیز برابر تیم‌های سوریه و ژاپن دو برد ارزشمند دیگر به‌دست آورد و در جدال حساس نیمه نهایی به مصاف قطر رفت و خیلی زود در دقیقه 4 روی اولین حمله با ضربه تماشایی سردار آزمون به گل رسید، اما پس از آن بازی را از دست داد و در پایان نیمه نخست با گل‌های جاسم جابر و اکرم عفیف به برتری دست پیدا کرد.

در نیمه دوم شاگردان قلعه‌نویی برای زدن گل تلاش کردند و نمایش هجومی داشتند که موفق به انجام این کار با ضربه پنالتی جهانبخش در دقیقه 51 شدند و بازهم حملات‌شان را ادامه دادند تا گل برتری را بزنند، اما در دقیقه 82 غافلگیر شدند و المعز علی با فرصت‌طلبی و شوت زمینی توانست گل سوم عنابی‌ها را به ثمر رساند تا در نهایت تلاش ملی پوشان ایران برای زدن گل تساوی تا دقیقه 17+90 بی‌ثمر بماند و نتوانند به فینال جام ملت‌ها راه یابند.

توهین به استقلال بعد از گل دوم السد و تحقیر بازیکن جوان آبی ها در پایان بازی!

اکرم عفیف ملی‌پوش سرشناس قطری پس از اینکه در نیمه دوم بازی السد - استقلال دروازه نماینده کشورمان را از روی نقطه پنالتی باز کرد، دست به حرکتی زد که مورد توجه دوربین‌ها قرار گرفت و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب بسیار زیادی پیدا کرد. رفتاری که البته مقامات استقلال و گروهی از فوتبالدوستان کشورمان از آن ناراحت شدند به همین خاطر باشگاه استقلال پس از پایان مسابقه کنفدراسیون فوتبال آسیا را در جریان گذاشت و این رفتار را توهین آمیز تلقی کرد.

پس از اتمام بازی استقلال مقابل السد، در فضای مجازی شایعاتی در خصوص تقاضای محمدحسین اسلامی از اکرم عفیف بابت دریافت لباس مطرح شد که این مساله با واکنش منفی وی همراه شد.

در گزارش خبرورزشی آمده است:اسلامی ضمن تکذیب صریح این اتفاق گفت: چرا باید لباسی بازیکنی چون او را بگیرم؟ پس از بازی به سمت اکرم عفیف رفتم و گلایه‌هایی بابت بازی نمایشی و تحقیرآمیز وی انجام دادم. به او گفتم این کارها صحیح نیست و روح ورزش را خدشه‌دار می‌کند.عفیف پاسخ داد من مسلمان هستم و اصلا قصدم تحقیر نبودم. سبک بازی من اینگونه است و نیت بدی نداشتم.

وی در پایان گفت: اصلا چرا باید پیراهن او را بگیرم؟ این مساله را تکذیب می‌کنم. من اصلا چنین کاری نکردم و فقط بابت بازی نمایشی و رفتارش مقابل استقلال به او تذکر دادم.

یوزهای ایرانی تصمیم به تنبیه بازیکن سال آسیا گرفتند!

بازیکنان ایران بیش از اندازه نسبت به رقبای خود حساس‌اند اما این تبدیل به ویژگی آنها در بسیاری از مسابقات رودررو شده که جنبه کرکری به خود می‌گیرد. اگر دوئل‌های جواد نکونام و پارک جی سونگ را به خاطر بیاورید، تعجب نمی‌کنید که امشب بازیکنان ایران در زمین، مقابل قطر تنها یک خواسته داشتند: اینکه اکرم عفیف، وینگر سبک‌بال قطر، را به هر نحوی که شده از کار بیندازند.

این وسواس به کادر فنی هم سرایت کرده بود و به همین دلیل میلاد محمدی چپ پا در سمت راست مورد استفاده قرار گرفت. او که تستی نیم ساعته را در دیدار مقابل ازبکستان با موفقیت پشت سر گذاشته بود، برای اولین بار در ترکیب اولیه تیم ملی رسما به عنوان یک مدافع راست به میدان رفت تا با تنگ کردن فضا و چسبیدن به اکرم عفیف، مانع از تکرار اتفاقی شود که در جام ملت‌ها، قهرمانی را از ایران گرفت.

عجیب نیست که این شکست همچنان بر ذهن ملی پوشان سنگینی می‌کند چرا که آنها پس از پیروزی مقابل ژاپن، خود را شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌ها می‌دانستند و با آن شروع عالی مقابل قطر، شکی نبود که ما از زمین الثمامه دست پر بیرون می‌آییم اما همین اکرم عفیف و معز علی در نهایت نتیجه را به ضرر ایران تغییر دادند، اگرچه ما در ثانیه‌های پایانی فرصت بازگشت و پیروزی مقابل قطر را داشتیم و این همان چیزی است که درجه تلخی این مسابقه را در ذهن و کام ما بالاتر هم می‌برد.

در روزهای گذشته در محافل فوتبال ایران صحبت‌هایی در مورد نحوه شادی اکرم عفیف و کنایه‌های او به فوتبال ایران مطرح شده بود که البته این مسئله کمی هم زیاده روی بود چرا که این بازیکن قطری، همواره پس از هر گل در هر مسابقه، شادی خاص خود را به نمایش می‌گذارد. چیزی که البته ممکن است برای هر حریفی تحقیر آمیز باشد اما تکرارش نشان می‌دهد نیت بد آنچنانی پشت آن وجود ندارد.

عفیف که همین دو هفته پیش در دیدار مقابل استقلال درخشیده و دروازه سیدحسین حسینی، یکی از گلرهای ایران در این فیفادی را باز کرده بود، این بار هم با اعتماد به نفس و چالاکی همیشگی، در پست وینگر چپ در ترکیب قطر قرار گرفته بود. بازی برای او در دقایق اولیه بازی هم طوری پیش می‌رفت که انگار ترفندهای امیر قلعه نویی برای مهار او به جایی نخواهد رسید اما فشار سرمربی تیم ملی ایران روی میلاد محمدی و همچنان حمایت میلاد از سوی شجاع خلیل زاده، مدافع باتجربه تیم ملی، آرام آرام عفیف را از آن بازیکن موثر و خطرناک دور کرد. کار برای او تا جایی پیش رفت که پیش از پایان نیمه اول پست خود را تغییر داد و به سمت راست رفت تا شاید آنجا چیزی کاسب بشود اما او در نهایت به عنوان آخرین مدافع قطر پیش از سانتر امید نورافکن روی سر سردار آزمون شاهد گل تساوی ایران مقابل عنابی‌ها بود.

بازیکنان ایران در طول این نیمه بارها و بارها با ضربات خشن سعی در ترساندن و عقب راندن بازیکنان قطر را داشتند و در این کار کاملا موفق بودند، تا جایی که در نیمه دوم و به خصوص بعد از دقیقه 60 دیگر در تمام دوئل‌های میانه میدان، پیروزی نصیب سفیدپوشان میدان شیخ راشد می‌شد، همان چیزی که اگر در جام ملت‌های آسیا نیز به سود ما رقم می‌خورد، احتمالا فاتح آن مسابقه می‌شدیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مهران غفوریان: بعد معروفیتم برای آشنایی با خانم ها شماره نمی دادم ؛ دلمون میخواست ما رو بشناسن ازمون امضا بگیرن
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
واکنش پسر هادی چوپان به نایب قهرمانی گرگ پارسی در مستر المپیا 2024: قهرمانیت مبارک بابا! +عکس
چیدمان شیک میز صبحانه سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام و حلیم خوری آنها در یک جشن خصوصی+عکس
دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس
متفاوت‌ترین و خنده دار‌ترین دسته گل‌های خواستگاری و عروسی؛ از دسته گل پیاز و سیر تا ناگت سوخاری و جگر+عکس/ خیلی جالبه👌
ویدیو / از گنج افسانه‌ای گاو تا شطرنج جادویی خسرو پرویز؛ سفری هیجان‌انگیز به دنیای باستان و 7 گنج گمشده‌ای که تاریخ را متحول کرد
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟