چرا اسپیکر بلوتوثی وصل نمیشود؟+ 8 راه حل فوری

  پنجشنبه، 08 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چرا اسپیکر  بلوتوثی وصل نمیشود؟+ 8 راه حل فوری
بلوتوث یکی از روش های فراگیر و کم هزینه برای اتصال بی سیم است و به همین دلیل امروزه در بسیاری از دیوایس ها مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیکر های بلوتوث را می توان جزء محبوب ترین تجهیزاتی دانست که از فناوری بلوتوث استفاده میکنند. اما گاها در اتصال اسپیکر خطایی رخ میدهد که در ادامه ساعدنیوز این موضوع را بررسی خواهد کرد. همراه ما باشید.

چرا اسپیکر بلوتوثی وصل نمی شود؟ فناوری بلوتوث با این که بسیار کاربردی به نظر می‌رسد؛ اما معمولا با اختلالات زیادی همراه است که همه را ناامید می‌کند. مهم‌ترین علتی هم که باعث بروز مشکل وصل نشدن اسپیکر بلوتوثی می‌شود؛ همین باگ‌های کوچک و بزرگ است. در ادامه چند راه‌حل ساده به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم که با کمک آن‌ها بتوانید دوباره اتصال بلوتوثی دستگاه خود را برقرار کنید.

راه‌اندازی مجدد برای رفع مشکل وصل نشدن بلوتوث به اسپیکر

راه‌حل بعدی همان همیشگی است؛ راه‌اندازی مجدد. این یک واقعیت است که اگر بهترین برند اسپیکر بلوتوثی، گوشی هوشمند و غیره را هم داشته باشید، گاهی هنگ می‌کند. ری‌استارت کردن در بسیاری از مواقع می‌تواند باگ‌های این دستگاه‌های الکترونیکی را رفع و مشکلاتی مثل، وصل نشدن اسپیکر بلوتوثی را حل کند. بنابراین، هم گوشی یا لپ تاپ و هم بلندگوی خود را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید.

یادآوری می‌کنیم که گاهی فعال بودن برخی از برنامه‌ها در پس زمینه گوشی باعث ایجاد این دست از مشکلات و اختلالات خواهند شد که با ری‌استارت کردن غیرفعال می‌شوند.

فعال‌سازی بلوتوث اسپیکر

برخی از اسپیکرهای خانگی یک دکمه برای فعال کردن بلوتوث خود دارند. این دکمه‌ها را روی بدنۀ اسپیکر، معمولا با آیکونی شبیه به نماد بلوتوث پیدا می‌کنید. اگر آن‌ها را فشار دهید، صدای کوتاهی را پخش کرده و شروع به جستجوی امواج می‌کنند. پس اگر چنین دکمه‌ای را روی بدنه دستگاه خود پیدا کردید، حتما آن را فشار دهید. سپس به بخش تنظیمات بلوتوث در گوشی خود مراجعه کنید و روی گزینۀ searching for devices ضربه بزنید. با این کار دو دستگاه به صورت هم‌زمان به جستجو می‌پردازند و احتمال برقراری اتصال میان آن‌ها بیشتر می‌شود.

برای این که مطمئن شوید اسپیکر شما قابل شناسایی است، می‌توانید به LEDهای روی آن هم توجه کنید. در مواقعی که اسپیکر در دسترس است، این چراغ‌های کوچک چشمک می‌زنند.

فعال‌سازی بلوتوث اسپیکر

حذف دستگاه از لیست بلوتوث

اگر قبلا با موفقیت به اسپیکر بلوتوثی خود متصل شده‌اید، حتما نام آن را در لیست دستگاه‌های جفت شده خود پیدا می‌کنید. به عنوان یک راه حل برایمشکل وصل نشدن اسپیکر بلوتوثی بد نیست که نام دستگاه خود را از این لیست حذف کرده و دوباره برای برقراری اتصال اقدام کنید. به این منظور وارد بخش تنظیمات بلوتوث گوشی خود شوید. سپس لیست دستگاه‌هایی جفت شده را بررسی کرده و اگر نام اسپیکر خود را در این لیست می‌بینید، روی آن ضربه بزنید. در آخر با انتخاب گزینه Forget This Device تنظیمات قبلی اسپیکر را پاک کنید. سپس دوباره دکمه بلوتوث روی اسپیکر خود را فشار دهید و منتظر بمانید تا نام آن در گوشی شما ظاهر شود و بتوانید اتصال را برقرار کنید. در صورتی که برای برقراری اتصال از شما رمز عبوری درخواست شد، 0000 را وارد کنید. این رمزعبور به صورت پیش فرض برای بیشتر اسپیکرهای بلوتوثی تعریف شده است.

شارژ دستگاه‌ها

بیشتر دستگاه‌ها حالت «ذخیره باتری، Battery Saver یا Low power Mode دارند. زمانی که میزان شارژ این گوشی‌ها یا لپ‌تاپ‌ها از درصد مشخصی کمتر می‌شود، به صورت خودکار این قابلیت فعال خواهد شد. در این حالت، برای صرفه‌جویی در میزان مصرف باتری گوشی یا لپ‌تاپ، بعضی از ویژگی‌ها دستگاه مثل بلوتوث آن از دسترس خارج می‌شوند. پس اطمینان حاصل کنید که این حالت در دستگاه شما فعال نشده است یا این که هم اسپیکر و هم گوشی یا لپ‌تاپ خود را به شارژ وصل کنید تا حالت ذخیره انرژی غیرفعال شده و به دستگاه‌ها اجازۀ برقراری اتصال را بدهد.

فاصله گرفتن از مودم برای حل مشکل جفت نشدن بلوتوث اسپیکر

فناوری بلوتوث از امواج برای برقراری اتصال کمک می‌گیرد. اگر دستگاه‌های شما در نزدیکی مودم روتر Wi-Fi قرار داشته باشند، امکان تداخل در سیگنال‌های وای فای و بلوتوث وجود دارد که می‌تواند مانع از جفت شدن دستگاه شما شود. پس خیلی ساده از مودم روتر رومیزی یا همراه خود فاصله بگیرید.

بررسی بلوتوث دستگاه

با این که بعید به نظر می‌رسد؛ اما ممکن است بلوتوث گوشی خود را روشن نکرده باشید. هم‌چنین، احتمال دارد که به دلایل مختلف مثل فعال کردن حالت هواپیما روی گوشی بلوتوث خاموش شده باشد. پس قبل از هر کار دیگری دوباره به منوی گوشی یا لپ‌تاپ خود سر بزنید و از روشن بودن بلوتوث اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که روشن بودن حالت هواپیما به صورت خودکار سیگنال‌های گوشی شما را غیرفعال می‌کند. به علاوه، مشکلاتی مثل خاموش یا روشن نشدن بلوتوث گوشی هم می‌تواند احتمال بروز این مشکل را افزایش دهد.

بررسی بلوتوث دستگاه

نزدیک کردن دو دستگاه

راه‌حل ساده بعدی که شاید به ذهن خود شما هم خطور کرده باشد، نزدیک کردن اسپیکر بلوتوثی و دستگاه به هم است. فراموش نکنید که امواج بلوتوث برد چندانی ندارند و هرچه فاصله دو دستگاه بیشتر باشد، این امواج ضعیف‌تر خواهند شد.

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب دانستید که چرا اسپیکر بلوتوثی وصل نمی شود. باگ‌های نرم افزاری، تداخل امواج، کم بودن شارژ دستگاه، دور بودن اسپیکر از دستگاه مادر و غیره از دلایلی هستند که باعث بروز این مشکل می‌شوند. هم‌چنین، دانستید که راهکارهای ساده‌ای برای رفع مشکل وصل نشدن اسپیکر بلوتوثی وجود دارد. اگر با وجود به‌کارگیری این تکنیک‌ها هم‌چنان موفق به برقراری اتصال نشده‌اید، احتمال مشکل جدی‌تر از آن است که فکر می‌کنید. برای اطمینان بیشتر اسپیکر خود را به دستگاه دیگری وصل کنید. اگر باز هم اتصالی برقرار نشد، بلندگوی بلوتوثی خود را به یک تعمیرکار نشان دهید. در آخر درخواست می‌کنیم که اگر سوال یا تجربه‌ای برای حل این مشکل سراغ دارید، حتما در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (156 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (125 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (117 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (99 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (86 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (64 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (55 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
تعریف و تمجید عاشقانه رهبر معظم انقلاب از همسرشان: وقتی من زندان بودم همسرم مریض بوده، بی‌پول بوده اما به من چیزی نمی‌گفت
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....