دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

چرا اسرائیل در جنگ طوفان الأقصی غافلگیر شد؟ 

یکشنبه، 16 مهر 1402
کد خبر: 358781
دکتر منصور براتی کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز دلیل غافلگیری بی سابقه اسرائیلی ها در مواجهه با رزمندگان فلسطینی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر منصور براتی کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز و در تشریح دلایل غافلگیر شدن ارتش اسرائیل در جریان حملات رزمندگان فلسطینی موسوم به طوفان الأقصی گفت: علت اصلی غافلگیری اسرائیلی ها در جریان عملیات طوفان الأقصی در حقیقت اعیاد آغاز سال نو عبرانی است که باعث می شود که توجه یهودی ها به مسائل امنیتی کاهش پیدا کند. در آغاز سال نو عبرانی، یهودیی ها سه عید و تعطیلی های پیاپی را دارند. اولی، تعطیلی روش هاشانا است و دومی یوم کیپور، و سومی سوکوت است. با توجه به این که این سه تعطیلی پشت سر هم قرار دارند، و یوم کیپور وسط آن دو تا است و خصوصاً در یوم کیپور توجهات به مسائل سیاسی کم می شود و یهودی ها و اسرائیلی ها مشغول عبادت و مشغول دیدار با همدیگر می شوند و میزان فعالیت دولت هم به حداقل می رسد.

براتی افزود: یک بار هم در سال 1973 و در جریان جنگ یوم کیپور، دولت مصر و دولت سوریه سعی کردند که از این مسأله برای غافلگیری اسرائیلی ها استفاده کنند و امسال هم مجدداً در همان زمان اقدام به حمله به اسرائیل شد. به نظر می رسد که تأثیر بسیار زیادی بر روی موضوع داشت و باعث غافلگیری اسرائیلی ها شد. میزان کشته های اسرائیلی نسبت به درگیری های قبل بسیار زیاد است. طبق آخرین آمار تأئید شده از سوی اسرائیل، این درگیری ها تا به این لحظه 350 نفر کشته و حدود 2000 زخمی داشته است. برای یک روز یا 24 ساعت این آمار زیادی است. حدود 100 نفر اسرائیلی نیز به اسارت فلسطینی ها درآمدند و در طرف مقابل، فلسطینی ها اعلام کردند که نزدیک به 330 کشته و 2200 زخمی داشته اند.

این کارشناس مسائل اسرائیل با اشاره به آمار اعلامی از سوی طرف های درگیر تصریح کرد: آمارهای اعلام شده تقریباً به همدیگر نزدیک است و در مقایسه با آمارهای اعلامی در درگیری های گذشته که تقریباً 10 به یک بود و فاصله تعداد کشته های اسرائیلی و فلسطینی زیاد بود، این بار تقریباً آمار برابر است. نکته ای که وجود دارد این است که باید توجه داشته باشیم که اسرائیل در نتیجه غافلگیری روز اول درگیری را واگذار کرده است هرچند ضرباتی را به غزه وارد کرده است. اما مهم این است که در روز دوم چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد؟ ممکن است ورق برگردد و ممکن است عوامل دیگری مثل ورود احتمالی حزب الله لبنان به جنگ مجدداً این روندی که به ضرر اسرائیل بوده تداوم پیدا کند.


1 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
Mkhصدایت محشره موفق باشی
9 ماه پیش

اسرائیل باید سرزمینهی اشکالی را خای کند
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس