دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چرا باید روغن موتور ماشین خوابیده را عوض کنیم؟ 

جمعه، 15 دی 1402
یکی از نکات مهم راه‌اندازی و روشن کردن ماشین‌ بعد از توقف طولانی، بررسی سیالات و مایعات خودرو است. ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره لزوم تعویض روغن ماشین خوابیده بحث می کنیم.

یکی از سوالاتی که برای برخی افراد پیش می‌آید این است که تعویض روغن موتور خودرو بعد از توقف طولانی چگونه باید انجام شود و یا اینکه قبل از استفاده از ماشینی که مدت زیادی کار نکرده است، آیا باید روغن آن را عوض کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

آیا ماشین خوابیده نیاز به تعویض روغن دارد؟


از آنجایی که اکثر رانندگان بر اساس رقم کیلومتر اتومبیل خود، روغن موتور را تعویض می کنند، بر این باورند که خودروی خوابیده نیازی به تعویض روغن ندارد. اما در واقع اینطور نیست. تعویض روغن ماشین خوابیده هم برابر ماشین کارکرده اهمیت دارد. برای درک بهتر این موضوع خوب است تا بدانید حتی روغن موتوری که تولید می شود و کاملا آکبند است هم بعد از گذشت 5 سال، کیفیت و کارایی خودش را از دست می دهد. بنابراین تعویض روغن ماشین، در خصوص خودروهای خوابیده و کارکرده یکسان است.

در واقع روغن موتور یک ماده مصرفی است و طول عمر مشخصی دارد. در صورتی که به‌موقع روغن موتور ماشین تعویض نشود، روغن کیفیت خود را از دست می‌دهد و دیگر برای خودرو مناسب نخواهد بود.از این رو تعویض روغن ماشین خوابیده باید قبل از راه‌اندازی و حرکت آن انجام شود تا موتور و قطعات داخلی آن با روغن‌کاری و روانکاری قابلیت کارکرد درست را داشته باشند.

از آنجایی که روغن موتور یک سیال است. بعد از گذشت مدتی که در برابر عواملی مانند گرما، فشار و نور قرار بگیرد واکنش نشان ‌می‌دهد. البته مقدار زمان این موضوع مشخص نیست، برخی از روغن موتورها ممکن است زودتر واکنش نشان دهند برخی دیگر ممکن است دیرتر.به همین دلیل حتی اگر خودروی شما در بهترین شرایط ممکن هم نگهداری شده باشد باز هم باید برای تعویض روغن ماشین خوابیده اقدام نمایید.

سخن پایانی


روغن موتور یکی از اصلی‌ترین سیالات موجود در خودرو به‌شمار می‌رود و باید نهایت دقت را نسبت به تعویض به‌ موقع آن داشته باشید؛ در غیراینصورت می‌تواند باعث بروز مشکلات دیگر و آسیب رسیدن به قطعات داخلی خودرو شود.


3 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی در شبکه 3 سیما +فیلم/ من نمیتونم روی زلیخا را زمین بندازم
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) طراحی بی‌نظیر خانه‌ای شاهانه و رویایی برای عاشقان خودرو با الهام‌ از لامبورگینی وننو/ ادعای شب تو ماشین خوابیدن در واقعیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
رونمایی از ورزش حرفه ای ایلان ماسک ثروتمند ترین مرد 2023 / مرد خطرناکی که دنیا را متحول می کند + عکس
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
اختصاصی ساعدنیوز: برآورده ساختن آرزوی مادر سرپرست خانوار توسط بیت رهبری / نا امید از همه جا به بیت رهبری پیام دادم ...
ویدیو/ سردیس فیروزه‌ای مکشوفه از اطراف "تخت‌جمشید" متعلق به «آتوسا» دختر زیبای "کوروش کبیر"