چرا دوربین مدار بسته تصویر ندارد؟

  سه شنبه، 18 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
چرا دوربین مدار بسته تصویر ندارد؟
احتمالاً شما هم به مشکل عدم نمایش تصویر دوربین مداربسته برخورد کردید. از این رو باید دلایل عدم نمایش تصاویر را شناسایی کنید و شروع به رفع مشکل کنید در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید به عنوان یک فرد حرفه ای مشکل دوربین مدار بسته را برطرف نمایید.

تصویر نداشتن دوربین مدار بسته

تصویر نداشتن دوربین مدار بسته یکی از مشکلاتی است که استفاده کنندگان از این دستگاه ها با آن مواجه هستند و بسیار پیش می آید که برای عدم نمایش تصویر دوربین مدار بسته شکایت کنند. تصویر نداشتن دوربین مدار بسته نشان دهنده مشکلی در دوربین شما است که لازم است دلایل اینکه چرا دوربین مدار بسته تصویر ندارد را بررسی و آن ها را برطرف کنید.

در این مطلب، در نظر داریم دلایل تصویر نداشتن دوربین مدار بسته را شرح دهیم تا به این سوال که چرا دوربین مدار بسته تصویر ندارد، پاسخی داده باشیم و بتوانبد مشکل عدم نمایش تصویر در دوربین مدار بسته را برطرف کنید. بدادم برس در حوزه تعمیر و نصب دوربین مدار بسته آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران و حومه است.

چرا دوربین مدار بسته تصویر ندارد ؟

نمایش ندادن تصویر در دوربین مدار بسته دلایلف مختلفی دارد که در ادامه با توجه به تجربه تعمیرکاران دوربین مدار بسته،دلایل نمایش ندادن تصویر در دوربین مدار بسته را با هم بررسی خواهیم کرد.

دوربین قبلا تصویر داشته و تصویر نداشتن دوربین مدار بسته جدیدا اتفاق افتاده است

اگر دوربین مدار بسته شما قبلا به درستی کار می کرده ولی حالا با مشکل مواجه شده است، باید به بررسی چند مورد از قسمت های دوربین بپردازید. ابتدا باید منبع تغذیه آزمایش شود. سپس باید فیوزهای منبع تغذیه را بررسی کنید. وصل کردن دوربین مداربسته به پورت DVR دیگر اقدام بعدی است. مرحله بعدی استفاده از مانیتور تست می باشد. برای این کار باید از منبع تغذیه و کابل تست یدک استفاده شود.

راح حل سریع:

تمام اتصالات کابلی از قبیل اسپلیتر برق و کانکتر کابل ها را دوباره چک کنید. برای اینکه بفهمید آیا پورت ان وی آر / دی وی آر درست کار می کند، کابل را به نوبت به بقیه پورت ها وصل کنید و بررسی کنید که آیا کار می کنند یا خیر.

یک بار دوربین مدار بسته IP را بدون تبدیل PoE مستقیما به NVR وصل کنید، زیرا ممکن است تبدیل PoE نتواند برق مورد نیاز برای دوربین آی پی را فراهم کند. مخصوصا دوربین های گردان PTZ و دوربین های دید در شب که نیاز به الکتریسیته بیشتری دارند. اگر مجبورید که حتما از تبدیل استفاده کنید بهتر است تبدیل مناسبی تهیه کنید و با آن امتحان کنید.

هم چنین می توانید به جای استفاده از اکستنشن های کم کیفیت از BNC کوتاه تر یا کابل اترنت برای انتقال برق به دوربین مدار بسته استفاده کنید. برای رسیدن به شناخت بهتری از کابل ها مقاله کابل مناسب برای دوربین مداربسته را بخوانید.

در انتها، در صورتی که دوربین مداربسته شما مستقیما به برق وصل نمی شود و منبع تغذیه دیگری دارد (مانند دوربین های پنل خورشیدی یا دوربین های باتری خور) حتما چک کنید که باتری ها شارژ داشته باشند و پنل ها نیز سالم باشند.

دلیل دوم: جهش و تداخل ولتاژ

یکی دیگر از اتفاقات خطرناک دیگری که ممکن است رخ دهد نیز جهش ولتاژ است. اگر با پیام Video Loss روبه رو شده اید، دوربین ها تصاویر سیاه نشان می دهند و از همه مهم تر، سطح دوربین برق دار شده است، به احتمال زیاد جهش ولتاژ رخ داده است. این اتفاق می تواند سبب آسیب دیدن برد دستگاه و سوختن اجزای داخلی دوربین شود. اما جهش ولتاژ چه زمانی رخ می دهد؟

- نصب دوربین مدار بسته بر روی سطوح رسانا و فلزی

- تداخل شدید جریان برق با دستگاه های الکتریکی که در اطراف وجود دارند

راه حل سریع:

برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید بهتر است از محافظ موج برق یا صاعقه استفاده کنید تا دوربین هایی که در خارج از خانه نصب شده اند در برابر صاعقه مصون بمانند. واحد های UPS هم در شرایطی که برق قطع است، انرژی مورد نیاز دوربین ها را تامین می کنند تا از ایجاد اختلال در فیلم برداری جلوگیری به عمل آید.

اگر مشکل پیش آمده به دلیل نصب دوربین مداربسته بر روی سطوح رساناست و جای دیگری برای نصب ندارید، می توانید بین دوربین و سطح فلزی با تکه ای چوب فاصله ایجاد کنید تا باهم تماس پیدا نکنند.

دلیل سوم: سیگنال وای فای ضعیف یا پنهای باند کم

در صورتی که دوربین مداربسته شما از نوع تحت شبکه بوده و قابلیت اتصال به WiFi را دارد باید این احتمال را هم در نظر بگیرید که شاید سیگنال ضعیف اینترنت سبب قطع ویدیو دوربین شده است. موارد زیر دلایل اصلی قطع شدن تصویر ویدیو مربوط به دوربین های تحت شبکه است:

- فاصله زیاد بین دوربین مدار بسته IP و روتر

- وجود دیوارهای زیاد بین دوربین و روترها

- پارازیت هایی که سبب اختلال در سیگنال اینترنت می شوند

- پهنای باند کم

- اتصال ضعیف بین BNC و دوربین / ان وی ار

بسیاری از افراد پیش از اتصال دوربین به ان وی ار یا هر فضای ذخیره سازی دیگری ابتدا آن را به چند تبدیل PoE متصل می کنند. در این موارد پیغام Video Loss می تواند به دلیل کم بودن پهنای باند یا ترافیک در شبکه رخ دهد. به علاوه قطع شدن تبدیل PoE هم می تواند به اختلال در ارسال داده و نتیجتا قطع شدن تصویر ویدیو منجر شود.

اگر از دوربین های مداربسته وایرلس استفاده می کنید، یکی از دلایل می تواند اختلال در سیگنال وای فای باشد. زیرا وقتی ارتباط دوربین های وایرلس با ضبط کننده های ویدویی قطع شود دیگر امکان آپلود ویدیو وجود نخواهد داشت.

راه حل سریع:

نزدیک کردن دوربین ها به روتر و تبدیل های PoE و هم چنین اتصال دوباره BNC و PoE می تواند کمک کند تا راحت تر دستگاه را عیب یابی کنید.

اگر از دوبین وایرلس استفاده می کنید شاید بهتر باشد تا شبکه را نیز ارزیابی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت استفاده از دوربین های سیم کارت خور از جا خوردن کامل سیم کارت اطمینان حاصل کنید.

دلیل چهارم: قابلیت های IR Cut Filter و اشتباه در استفاده از دید در شب

بعضی از کاربران با مشکلاتی از قبیل سیاه شدن تصویر در هنگام شب رو به رو می شوند. قدم اول این است که بدانیم آیا دوربین ما از قابلیت دید در شب برخودار می باشد یا خیر؟ در صورت نداشتن این قابلیت سیاه شدن تصویر طبیعی است زیرا هنگام شب نوری برای ثبت تصاویر وجود ندارد و به ناچار تصویر سیاه نمایش داده می شود. اما در مواردی که دوربین دارای نایت ویژن می باشد و باز چنین اتفاقی رخ می دهد چطور؟ در این موارد مشکل ایجاد شده می تواند ناشی از نداشتن IR Cut Filter یا روشن نکردن IR دستگاه باشد.

راه حل سریع:

با چک کردن تنظیمات دستگاه می توانید از روشن بودن یا نبودن IR مطلع شوید. در صورتی که به خراب بودن چراغ LED اینفرارد شک دارید باید دوربین را در محلی کم نور قرارداده و ببینید که آیا چراغش روشن است یا نه.

اگر دوربین شما دید در شب ندارد هم باز جای هیچ نگرانی نخواهد بود. زیرا می توانید به آسانی از یک منبع نور خارجی برای روشن کردن محل در حال نظارت استفاده کنید.

دلیل پنجم: تطابق سیگنال ها

گاهی تفاوت در برند دوربین و DVR / NVR سبب می شود تا ضبط کننده ویدویی نتواند ویدیو را decode کند و در نتیجه دوربین شما تصویری را نمایش نمی دهد.

باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که اگر NVR شما برای دیکد کردن رزولوشن 1080p طراحی شده باشد نمی تواند ویدیوهای دوربین های 5MP یا 4MP شما را تشخیص دهد. پس حتما حواستان باشد که چنین اشتباهی را مرتکب نشده باشید.

راه حل سریع:

بهترین راه در این حالت این است که بعد از بررسی تمام موارد بالا و در صورت حل نشدن مشکل، از تیم پشتیبانی برند دوربین مداربسته تان کمک بگیرید.

دلیل ششم: خرابی سیم کشی و کابل ها

کابل های BNC و اترنت می توانند در عملکرد دوربین ها، خصوصا دوربین های مدار بسته آنالوگ تاثیر زیادی داشته باشند. زیرا سیم کشی های این نوع دوربین ها بیشتر بوده و متعاقبا در معرض آسیب بیشتری از این ناحیه خواهند بود. در واقع پیچ خوردن یا تا شدن کابل ها مستقیما در ضعیف شدن سیگنال موثر هستند.

راه حل سریع:

تمام سیم کشی ها را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که در هیچ کجا دچار آسیب دیدگی یا پیچ خوردگی نباشند. کابل هایی که از نقاط خاص مثل زیرزمین یا سقف ها رد می شوند بیشتر در معرض جویده شدن و آسیب دیدن هستند، از چک کردن آن ها غافل نشوید.

دلیل هفتم: مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری

اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید ولی هم چنان دوربین مدار بسته تصویری نشان نمی دهد، ممکن از مشکل از خود دوربین یا ضبط کننده ویدیویی تان باشد.

گاهی اوقات یک فرم ور قدیمی دارای باگ هایی است که در نسخه های جدید برطرف شده اند. لذا همواره فرم ور دستگاه را آپدیت نگه دارید کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

راه حل سریع:

بعضی از کاربران با طی این مرحله هم مشکل شان حل نمی شود. در این حالبت باید گقت ازگ دستگاه شما به طور مداوم با چنین مشکلاتی رو به رو می شود شاید زمان آن رسیده که اقدام به خرید دوربین مداربسته یا ان وی ار جدیدی کنید.

دلیل هشتم: اختلال در آدرس IP

بسیار پیش می آید که دوربین های تحت شبکه دچار اختلال در آدرس IP شوند.

راه حل سریع:

با استقاده از برنامه های مدیریتی دوربین مداربسته برند دوربین خودتان یا برنامه های شخص ثالث می توانید بررسی کنید که ایا آی پی آدرس دوربین شما در شبکه موجود است یا نه.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (42 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
ویدئو قدیمی و چندشناک از کنده شدن پوست صورت بازیگر سریال مختار نامه!/واقعا بازیگر فیلم های تاریخی بودنم دل و جرات میخواد
(تصاویر) 11 تا از خیره کننده‌‌ترین خانه‌های جهان که از نظر کارشناسان، معماری منحصربه‌فردی دارند/ نظیر این خانه ها را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد
(تصاویر) فرزندان رهبر انقلاب در مراسم عروسی پسرعمویشان به صرف شام !/میهمان نوازی گرم وصمیمی هادی خامنه ای با برادرزاده هایش
سردرگمی نیویورک تایمز از فناوری فوق پیشرفته پهپاد یمنی
جزئیات جدید از حمله مرگبار به خانقاه دراویش در سقز
پزشکیان: اینکه فکر شود به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!