چرا قیمت نبشی در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟

  شنبه، 19 اسفند 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
چرا قیمت نبشی در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
قیمت نبشی از مهمترین عوامل برای خرید نبشی محسوب می شود. بدون شک شما هم برای خرید نبشی، قیمت سایت های فروش را زیر و رو کرده اید و شاهد تفاوت قیمتی بوده اید. احتمالاً این سوال هم برایتان پیش آمده که چرا قیمت نبشی در سایت های فروش آهن مختلف متفاوت است؟ در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی فاکتورهای مؤثر بر قیمت نبشی، این تفاوتی قیمت را بررسی کنیم.

نبشی چیست؟

نبشی چیست و چه کاربردی دارد؟ این احتمالاً نخستین سوال ذهن شماست؟ نبشی پروفیلی از جنس فولاد است که دارای دو ضلع عمود برهم به نام بال نبشی می باشد. بال مهمترین بخش و عضو ساختاری نبشی محسوب می شود. به طوری که ضخامت و اندازه آن در دسته بندی و نامگذاری نبشی نقش زیادی دارد.

در صورت مساوی بودن دو ضلع یا همان دو بال، به آن نبشی بال مساوی می گویند. این نبشی ها به عنوان نمونه با نماد L50 یا L50*50 نمایش داده می شود. نبشی 5 یا L50 یعنی یک نبشی بال مساوی با طول 50 میلیمتر.

در برخی موارد نیز ضخامت نبشی را در کنار طول بال می نویسند. مثلاً نبشی L55050 یعنی نبشی با دو بال مساوی به طول 50 و ضخامت 5 میلیمتر.

اگر طول دو بال نبشی یکسان نبوده و یکی از دیگری بلندتر باشد، به آن نبشی با دو بال غیرمساوی می‌گویند. در نامگذاری نیز معمولاً از هر دو طول استفاده می شود. به عنوان مثال نبشی L50100 یعنی نبشی با بال های 50 و 100 میلیمتر. به طور مشابه نبشی L450*100 یعنی نبشی با ضخامت 4 و دو بال 50 و 100 میلیمتر.

کاربرد انواع نبشی

نبشی ها بر اساس نوع، به دسته های مختلفی تقسیم شده و در حوزه های مختلف کاربرد دارند. اما پیش از آن که بخواهیم به کاربرد هر کدام اشاره کنیم، خوب است با برجسته‌ترین کاربردهای نبشی آشنا شویم.

  • گزینه ای بسیار پراستفاده در حوزه اتصالات ساختمانی

  • ساخت انواع خرپا و پروژه های صنعتی نظیر حمل و نقل

  • استفاده در چهارچوب های ساده در و پنجره

  • قابلیت استفاده در اتصالات دکل های مخابراتی، سینی کابل برق و…

  • کاربرد فراوان نبشی در پشت‌بند های سازه ای و کمک به مهار جانبی نیروها

  • استفاده در ساخت انواع سقف شیروانی یا سقف سبک و پلکان

  • نبشی لقمه مناسب برای اتصالات پایه پل، آسانسور و …

  • قابلیت استفاده در کنار برخی پروفیل ها نظیر ناودانی در سقف های کرومیت

جدول اشتال و وزن نبشی

برای مشاهده جدول کامل اشتال و وزن نبشی می توانید به سایت فولاد جهان مهر صفحه نبشی مراجعه نمایید:

جدول اشتال و وزن نبشی

مزایا نبشی

نبشی دارای مزایا و امتیازات متعددی است. این مزایا و ویژگی های مثبت سبب شده تا پروفیل آهنی پرکاربرد و پراستفاده در صنعت و ساخت و ساز باشد. از جمله:

  • تنوع بسیار بالا در ابعاد، اندازه و مشخصات فنی. این امر امکان استفاده در هر شرایط و موقعیتی را فراهم کرده است.

  • دارای انواع مختلف در ظاهر و جنس برای کاربردهای گوناگون. نظیر نبشی گالوانیزه، نبشی بال مساوی، نبشی ضد زنگ، نبشی اسپیرال و …

  • کمک به توزیع یکنواخت نیرو و فشار وارده بر اجزای سازه و جلوگیری از تخریب آن

  • ساده سازی جابجایی و انتقال تجهیزات سنگین به ویژه در پروژه های صنعتی

  • ایجاد فرم مناسب و بهتر به ساختار اتصالات سازه ای با تقویت گوشه و لبه ها

فاکتورهای مؤثر بر قیمت نبشی

اگر نگاهی به نمودار قیمت نبشی در بازه های زمانی مختلف بیندازید، شاهد تغییرات گسترده ای هستید. چراکه پارامترهای گوناگونی بر قیمت فروش نبشی مؤثر است. از جمله مهمترین آن ها عبارتند از:

  • قیمت جهانی فلزات به ویژه قیمت ورق سیاه که می تواند به دلایل مختلف سیاسی یا منطقه ای تغییر کند.

  • میزان عرضه و تقاضای نبشی در بازار. کاهش عرضه و افزایش تقاضا، بالا رفتن قیمت نبشی را به همراه دارد.

  • مشخصات فنی نبشی از دیگر پارامترهای تعیین کننده است. ضخامت، ابعاد و وزن نبشی از مهمترین آن هاست.

  • برند سازنده می تواند قیمت خرید و فروش نبشی را دستخوش تغییر نماید.

    وزن و قیمت نبشی 4 سبک

چرا قیمت نبشی در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟

اگر نگاهی به قیمت نبشی در فروشگاه های مختلف بندازید، احتمالاً قیمت ثابت و یکسانی نخواهید دید. در نتیجه این پرسش برایتان به وجود می آید که چرا قیمت لوله در سایت های فروش آهن متفاوت است؟ برای پاسخ به این پرسش می توان 7 عامل کلیدی را مؤثر دانست. عواملی که به دلیل عملکرد متفاوت سایت های فروش، نقش زیادی بر تفاوت قیمت نبشی دارد. در ادامه به بررسی این فاکتورها می پردازیم.

عملکرد و چگونگی فعالیت سایت

نخستین عامل در تفاوت قیمت سایت های فروش انواع نبشی، چگونگی فعالیت آن هاست. به زبان ساده تر، برخی از سایت ها فروش انحصاری محصولات خاصی مثلاً فقط ورق را برعهده دارند. یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و خودشان شرکت بازرگانی و مستقیم با کارخانه‌ تولیدکننده در ارتباط نیستند. در نتیجه میزان در نظرگیری سود و اختلاف قیمت چنین سایت هایی بیشتر از شرکت های تخصصی آهن آلات است.

همکاری با برندهای تولید نبشی

اغلب سایت های فروش نبشی، با برندهای مختلف ایرانی یا خارجی در ارتباط هستند. هر چه سابقه و اعتبار یک شرکت بالاتر باشد، طبیعتاً این همکاری قوی و پرنگ تر است. بنابراین، قیمت تمام شده آن شرکت پایین تر و طبیعتاً قیمت فروش آن مقرون به صرفه تر است. در حالی که شرکت های کم سابقه و غیرتخصصی، برای جلب اعتماد و تهیه محصولات، ناچار به پرداخت هزینه بالاتری به تولیدکننده هستند. لذا قیمت فروش نبشی در چنین شرایطی متفاوت از شرکت های بازرگانی با تجربه است.

میزان نفوذ در بازار

هر چه یک شرکت و برند تجاری در بازار اعتبار داشته باشد، طبیعتاً طرفدار و خواهان بیشتری خواهد داشت. بنابراین، برخی شرکت ها برای ربودن گوی رقابت و جذب مشتری، قیمت های پایین تر و متفاوتی ارائه می کنند.

کاهش واسطه ها در فروش نبشی

ارتباط مستقیم با کارخانه های تولیدکننده و کاهش واسطه، یعنی قیمت تمام شده کمتر برای شرکت بازرگانی. لذا قیمت فروش نبشی در چنین سایت هایی اغلب مقرون به صرفه تر است. به خاطر داشته باشید هر چه فاصله تولید تا عرضه کاهش پیدا کند، قیمت خرید نبشی ارزان تر است. چراکه حاشیه سود عوامل مختلف کاهش می یابد.

خدمات ویژه مشتریان

برخی شرکت های تجاری برای کاربران خدمات و امتیازات ویژه ای در نظر می گیرند. از جمله تخفیفات خرید بالاتر از سقف مشخص و نظایر آن. این خدمات و امتیازات می تواند در کاهش یا افزایش قیمت خرید نبشی مؤثر باشد.

هزینه های انبارداری، ارسال و بارگیری نبشی

برخی شرکت های بازرگانی، هزینه های جانبی را با معیارهای خاصی تعیین می کنند. به عنوان مثال به دلیل داشتن انبار خصوصی، هزینه انبارداری تا چند روز مشخص رایگان یا کم هزینه است. یا اینکه به دلیل داشتن تیم کارشناسی مختص همان شرکت، ارسال و بارگیری سفارش ورق قیمت ارزان تری دارد.

حاشیه سود فروش نبشی

شرکت های تجاری و سایت های فروش لوله، حاشیه سودهای مختلفی برای خود در نظر می گیرند. برخی از شرکت ها به دلیل کاهش واسطه، اعتبار بالا، ارتباط خوب با برندهای تولید کننده، حاشیه سود پایین تری دارند. این شرکت ها سعی می کنند، با افزایش فروش خود میزان سود دریافتی را بالا ببرند. این عامل می تواند هم برای فروشنده و هم خریدار، امتیاز مثبتی لحاظ شود.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت وزن و قیمت نبشی st37 و نبشی ST52 با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

برای خرید از سایت های فروش آهن به چه نکاتی توجه کنیم؟

سایت فروش نبشی باید از شرکت های تجاری با سابقه در زمینه آهن آلات باشد. تخصصی بودن و داشتن تجربه لازم دو رمز اصلی برای انتخاب یک مجموعه است.

  • تنوع بالای محصولات باعث می شود تا بهتر بتوان مشخصات فنی نبشی ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

  • بهترین سایت فروش نبشی با برندهای معتبر ایرانی همکاری دارد. همچنین قیمت به روزی از محصولات خود را به مشتریان ارائه می کند.

  • امکان مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات لازم از محصولات و شرایط خرید از دیگر معیارهای مهم است.

  • سایت های معتبر دارای ضمانت و پشتیبانی فعال از محصولات خود هستند.

  • برای خرید از سایت فروش نبشی از گواهی و استانداردهای معتبر مالی آن مطمئن شوید.

خرید نبشی با تضمین کیفیت و قیمت

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید نبشی با قیمت مناسب است.

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و... آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان بدون درز، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، نبشی و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت ورق ، نبشی ، ناودانی ، سپری و سایر انواع پروفیل با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت و وزن نبشی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (517 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (101 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!