ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا مودم وای فای خوب کار نمیکند؟

  پنجشنبه، 21 مرداد 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
چرا مودم وای فای خوب کار نمیکند؟
اگر جز افرادی هستید که این روزها همش از کندی اینترنت و قطع و وصل شد مودم ها گله دارند در ادامه مطلب ساعد نیوز همراه ما باشید تا دلایل و راه حل های این مشکل را اعلام کنیم همراه ما باشید.

ساده ترین علت های وصل نشدن مودم به اینترنت

قبل از اینکه اقدامات پیچیده تری مانند تنظیم مجدد روتر را انجام دهید نیاز است مواردی را چک کنید تا علت وصل نشدن مودم به اینترنت را هرچه سریع تر متوجه شوید. در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم.

  • علت وصل نشدن مودم به اینترنت می تواند مسدود شدن اطلاعات در مودم باشد و شما بتوانید با یک خاموش روشن کردن این مشکل را حل کنید. شاید این عمل بدیهی به نظر برسد و هر دفعه جواب ندهد.
  • مکن است که شما تنها کسی نباشید که از قطعی اینترنت در محدوده خود رنج می برید. یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید تا ببینید آیا شخص دیگری در منطقه شما از قطع اینترنت یا مشکلات اتصال از ارائه دهنده سرویس اینترنت شما خبر می دهد.شما می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود نیز تماس بگیرید.
  • هتل ها ، فرودگاه ها و کافه ها اغلب اینترنت رایگان ارائه می دهند. وقتی به این اینترنت یا وای فای عمومی این مکان ها دسترسی دارید امعمولاً تمام کاری که باید انجام دهید این است که مرورگر خود را باز کرده و از طریق صفحه ورود به سیستم به شبکه عمومی وای فای وارد شوید. اما اگر صفحه مورد نظر لود نشد می توانید با وارد کردن یکی از این کدها در نوار آدرس مرورگر خود، صفحه ورود را Force Open کنید.
  1. 127.1.1.1
  2. 1.1.1.1
  3. 192.168.1.1
  4. http: // localhost
  • شاید هم علت وصل نشدن مودم به اینترنت این باشد که ترافیک اینترنت تمام شده باشد یا اگر از سرویس های پس پرداخت استفاده می کنید موعد پرداخت گذشته باشد. برای اطلاع از وضعیت اینترنت می توانید با ارائه دهنده خود تماس بگیرید یا آنلاین شوید تا ماهانه پرداخت خود را انجام دهید. و برای پرداخت خودکار ثبت نام کنید تا دفعه دیگر نگران نباشید.

بعد از اینکه دلیل خوب آنتن ندادن مودم را متوجه شدید اکنون نوبت این است که شروع به رفع مشکل کنید در ادامه چند روش برای حل این مشکل را آموزش خواهیم داد.

مشکل را از وضعیت چراغ های مودم بیابید

چراغ های مودم حرف های زیادی برای گفتن دارند. اگر تمامی چراغ ها خاموش باشند، یعنی مودم ایرادی اساسی پیدا کرده و احتمالا برای تامین برق مشکل دارد، همچنین ممکن است مودم سوخته باشد یا آداپتور برق آن ایرادی پیدا کرده باشد.

مودم اینترنت

اگر چراغ ADSL خاموش باشد، یعنی اتصال شما با ISP یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی برقرار نیست، در این حالت ممکن است مشکل از شرکت باشد، شاید هم مشکل از مودم باشد که باید رفع شود. اما اگر چراغ ADSL روشن بود و چراغ های دیگر مانند LAN، Internet، Wi-Fi یا Wireless خاموش باشد یعنی اتصال از مرکز تا مودم برقرار است ولی از مودم به دستگاه های دریافت کننده نمی رسد. بنابراین در این حالت به احتمال قوی مشکل از مودم یا تنظیمات آن است.

با شرکت ISP خود تماس بگیرید

شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا ISP همان شرکتی است که شما خط اینترنت خود را آن خریداری کرده اید. شما در قدم اول و پیش از آنکه به جان مودم بیفتید، با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی تماس بگیرید و اعلام کنید که دسترسی شما به اینترنت قطع شده است.

در بسیاری از مواقع حتی در زمان قطع اینترنت به صورت طولانی مدت، منبع مشکل از مودم یا سیستم رایانه ای شما نیست و قطعی به منبع ارائه خدمات باز می گردد، پس با شرکت تماس بگیرید و وضعیت چراغ های روشن و خاموش روی مودم را اعلام کنید.

شما با یک تماس می توانید ISP خود را در جریان قرار دهید و به احتمال زیاد آن ها می توانند مشکل شما را رفع کنند. حتی در صورتی که مشکل از ISP نبوده و ایراد به شما باز می گردد نیز پشتیبانی شرکت می تواند راهنمایی های خوبی در خصوص رفع مشکل و برقراری مجدد اتصال به اینترنت به شما بدهد.

بنابراین پیش از هر چیزی مشکل را با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود درمیان بگذارید.

اطمینان پیدا کنید که مشکل، مربوط به کابل های مودم نباشد

این مورد ممکن است بیش از حد مسخره و ساده به نظر برسد اما گاهی اوقات فراموش می کنیم که سخت ترین مشکلات، راه های بسیار ساده ای دارند! ممکن است کابل ها در اثر بی دقتی از مودم جدا شده یا آسیب دیده باشند. شما می بایست تمام کابل ها را پیش از انجام دادن مراحل بعدی، چک کنید. گاهی روش های برطرف کردن مشکلات مودم به همین سادگی است.

مودم اینترنت

اگر اتصال شبکه به مودم برقرار نیست، یعنی چراغ ADSL خاموش است، یعنی شبکه به طریقی به مودم نمی رسد. یکی از مشکلاتی که باعث می شود مودم کار نکند عدم اتصال صحیح کابل ها یا قطعی در میان کابل های مودم است. پس به خوبی محل اتصال کابل ها به پریز تلفن و نویزگیر را بررسی کنید.

مطمئن شوید که مودم وای فای شما در جای مناسبی، قرار گرفته است!

اگر با سیگنال های شبکه وای فای خود مشکل دارید، بهتر است که روتر را جابه جا نمایید. بعضی از اشیاء فلزی و دستگاه هایی مانند مایکروویو و تلفن های بی سیم، باعث تداخل می شوند. ممکن است همه چیز درست باشد و سیگنال های شبکه از آنتن مودم به دلیل نویزهای موجود به شما نرسد، به همین دلیل مودم را در جایی قرار دهید که نویز نداشته باشد. همچنین اطمینان پیدا کنید که آنتن روتر شما در حالت عمودی قرار دارد. قرارگیری آنتن به صورت عمودی، باعث خواهد شد تا منطقه تحت پوشش روتر افزایش یابد.

مودم اینترنت

یکی دیگر از موارد کندشدن اینترنت و قطعی های پیاپی آن، وجود نویز بر روی خط تلفن است، اگر چند خط تلفن از کنار یکدیگر عبور می کنند یا کیفیت کابل تلفن شما خوب نیست، بر روی تمامی خطوط تلفنی که به دستگاه تلفن و مودم ختم می شود، یک نویزگیر یا اسپلیتر قرار دهید. به این ترتیب کیفیت اتصال بالا می رود.

گاهی آنقدر بر روی یک خط تلفن نویز وجود دارد که اتصال به طور کلی قطع می شود، همچمنین ممکن است هنگام برقراری اتصال از طریق تلفن، اتصال وای فای دچار مشکل شود، این مشکل نیز به دلیل نویز دستگاه تلفن بر روی خط است، پس بررسی نویز بر روی خط و نصب نویزگیر را فراموش نکنید.

اگر با رایانه کار می کنید، فایروال ویندوز را خاموش کنید

بسیاری از مواقع مشکل اتصال مودم به سیستم رایانه ای نرم افزاری بوده و تنها با غیرفعال کردن دیواره آتش یا فایروال ویندوز رفع می شود. ممکن است فایروال اتصال شما را دچار مشکل کرده و برای حفاظت از سیستم، اتصال به برخی سایت ها یا به طور کلی اتصال به اینترنت را قطع کند. به این ترتیب به تنظیمات فایروال رفته و تمام تنظیمات فایروال را بر روی Turn off windows firewall قرار دهید.

مودم اینترنت

دسترسی به تنظیمات فایروال در ویندوزهای مختلف:

ویندوز 7 و 8: Control Panel>System and Security>Windows Firewall

ویندوز 10: Settings>Update & Security>Windows Security and then Firewall & network protection

به جز این مورد اگر هر گونه برنامه امنیتی یا حفاظتی مانند آنتی ویروس یا برنامه های مشابه با دیواره آتش بر روی سیستم خود نصب دارید، همه را غیرفعال کنید، با اینکار تمام موانع نرم افزاری برای ارتباطات شبکه به درایو شبکه شما رفع خواهد شد.

اگر رایانه دارید، درایو شبکه را مجددا نصب و آپدیت کنید

اگر مشکل رفع نشد، راه حل بعدی مربوط به درایو شبکه نتورک شماست، احتمال دارد که فایل درایو شما دچار مشکل شده بنابراین باید آن را مجددا نصب کنید، اگر مشکل رفع نشد باید به دنبال بروزرسانی درایو شبکه نتورک خود باشید.

نصب درایو کار خاصی ندارد، اگر از CD یا DVD استفاده می کنید، دیسک مخصوص به درایو شبکه را وارد دستگاه کرده و فایل آن را نصب کنید، اگر هم برنامه بر روی سیستم حافظه شما ذخیره شده که کار آسان تر است و مستقیما می توانید آن را مجددا نصب کنید.

اگر مشکل حل نشد باید به دنبال آپدیت درایو شبکه باشید، برای اینکار وبسایت شرکت تولید کننده کارت شبکه خود را پیدا کرده و آخرین فایل درایو شبکه را در آن بیابید و دانلود کنید.

البته بسیاری از سایت های نرم افزاری فارسی نیز فایل آپدیت کارت های شبکه مشهور و پرطرفدار را برای دانلود عرضه می کنند، پس در ابتدا میان سایت های فارسی به دنبال فایل آپدیت کارت شبکه خود باشید و اگر آن را نیافتید، به سراغ سایت های خارجی بروید. در ادامه برای راحتی کار شما بخش دانلود سایت های دو شرکت محبوب تی پی لینک و دی لینک آورده شده است.

به سایت مودم مربوط به خود وارد شده و با وارد کردن نام مدل مودم خود، فایل آپدیت مودم را دانلود و نصب کنید.

نکته: نام مدل دستگاه از پشت خود مودم قابل مشاهده است.

روتر یا مودم تان را به تنظیمات پیش فرض کارخانه، بازگردانید!

اگر مشکل شما هنوز حل نشده بهتر است مودم خود را ریستارت کنید. فرآیند راه اندازی مجدد برروی بسیاری از روترها ساده است؛ در پشت مودم یک حفره یا سوراخ ریز وجود دارد که تنها یک جسم نوک تیز و بسیار ظریف مانند سنجاق یا سوزن به آن وارد می شود. جسم نوک تیز را وارد آن حفره کرده و چند ثانیه صبر کنید، با این کار مودم به تنظیمات کارخانه باز می گردد.

به یاد داشته باشید که با ریست کردن مودم به تنظیمات پیش فرض کارخانه، شما نیاز دارید تا مودم تان را مجددا پیکربندی یا تنظیم نمایید. بنابراین سعی کنید از قبل به مراحل لازم برای پیکربندی مودم مسلط باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

2 دیدگاه
  دیدگاه ها
مریم
2 سال پیش

ازش خوشم نمیاد
نوشین
2 سال پیش

برای ما خوب کار میکنه ولی وقتی با تلفن صبحت میکنی علامت تعجب میگیره🤔
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (79 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (40 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (35 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (29 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (24 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (22 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
استایل جذاب و شیک ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها در کنسرت خواننده محبوبش/ زمین تا آسمون فرق کرده!+عکس عکس های یادگاری و رابطه صمیمی بازیگران سریال ساختمان پزشکان در پشت صحنه/ چه انرژی خوبی داشتن! عکسی تاریخی و جالب از مغازه یک بقال گیلانی در زمان ناصرالدین شاه قاجار/ چقدرم شلوغ و پلوغ هست+عکس کودکی و نوجوانی بامزه امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت و مردانه شیک/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس رونمایی هادی چوپان از دکوراسیون منحصر به فرد و لاکچری باشگاهش/ طراحی خاص با الهام از تخت جمشید+عکس تم جذاب و شیک جشن تولد دختر علیرضا بیرانوند با لباس پرنسسی/ چه گل آرایی منحصر به فردی+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس تشکر احساسی پربازدید یک گوسفند خوش شانس از قهرمان زندگی‌اش/ سگ چوپان گله را از دست گرگ نجات داد+عکس نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس
تیتر امروز   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...