دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / حوزه پزشکی /

چرا موهایمان کم پشت میشود؟ 

دوشنبه، 27 فروردین 1397
کد خبر: 4505
ساعد نیوز:گاهی ریزش مو در اثر کاهش وزن‌های شدید و ناگهانی هم اتفاق می‌افتد. معمولا علت این نوع ریزش مو، کمبود ریزمغذی‌های مختلف در بدن به‌خاطر رژیم گرفتن است. برای درمان ریزش موی ناشی از کاهش

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از بهداشت نیوز: دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست، مو و لیزر دلیل ریزش موهای ناگهانی گفت: «اگر ریزش مو به‌صورت تکه‌ای و تنها در یک نقطه از پوست سر اتفاق بیفتد، ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آله‌آتا نام دارد. شما باید در صورت مواجهه با این نوع ریزش مو، بلافاصله به پزشک، مراجعه کنید و درمان‌های لازم را هرچه سریع‌تر، تحت نظر یک متخصص پوست و مو، انجام دهید.»
وی تاکید می‌کند که برخی از بیماری‌ها مانند کم‌کاری و پرکاری تیروئید یا کم‌خونی هم اگر به مراحل حاد خود برسند، می‌توانند ریزش موی ناگهانی را در پی داشته باشند. معمولا علت این نوع ریزش موها هم با آزمایش‌های مختلف، تشخیص داده و درمان خواهند شد.
وقتی از دکتر مباشر پرسیدیم که آیا عوض کردن شامپو هم می‌تواند در ریزش موی شدید موثر باشد یا نه؟ گفت: «عوض کردن شامپو، تاثیر چندانی در ریزش موی شدید و ناگهانی ندارد. اما بهتر است بدانید ممکن است افرادی که تحت درمان با ماینوکسیدیل برای ریزش موهای خود هستند، اگر داروی خود را به یکباره قطع کنند، دچار ریزش موی ناگهانی می‌شوند. گاهی در ابتدای درمان ریزش مو هم، ریزش مویی بیشتر از حد معمول برای افراد اتفاق می‌افتد که این مساله کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه