دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

چشم مار به عنوان پیشرفته ترین سیستم حسگرهای مادون قرمز شناخته شد! 

چهارشنبه، 28 تیر 1402
کد خبر: 349190
ساعد نیوز: مایکل گریس در دوران کودکی که در تپه‌های مرتفع مرکز جورجیا بزرگ می‌شد، دوست داشت با جیب پر از مار راه برود. او می‌گوید: «بیشتر مردم از آن‌ها می‌ترسیدند»، از جمله مادرش، که زندگی در اطراف خانه گریس را گاهی کمی ناخوشایند می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، با گذشت سالها او سرگرمی خود را به یک حرفه تبدیل کرد. او اکنون در آزمایشگاهش در موسسه فناوری فلوریدا در ملبورن وقت خود را صرف کاوش در دنیای مارها می کند. رازهایی که او از خزندگان جذابی که در آزمایشگاهش زندگی می‌کنند می‌آموزد، می‌تواند روزی به پیشرفت‌های بزرگی در همه چیز منجر شود، از موشک‌های جستجوگر گرما برای ارتش تا دستگاه‌های کوچکی که ممکن است به پزشکان در یافتن تومورها در بدن انسان کمک کند.

این به این دلیل است که افعی‌های گودال مانند مارهای زنگی و گروهی از مارها از جمله پیتون‌ها یا بوآها می‌توانند به معنای واقعی کلمه جهان را به دو صورت متفاوت ببینند. آن‌ها می‌توانند مانند انسان‌ها از چشمان خود برای ایجاد تصویری بصری از دنیای اطراف خود استفاده کنند، یا می‌توانند از حسگرهای مادون قرمز فوق‌العاده حساس خود برای ایجاد تصویری مشابه بر اساس گرمای ساطع شده توسط اجسام در محیط خود استفاده کنند.

آن‌ها می‌توانند بین این دو سیستم به عقب و جلو حرکت کنند، یا از هر دو به طور همزمان استفاده کنند.چیزی که گریس را برای سال‌ها مجذوب خود کرده است این است که چگونه مارها می‌توانند کارهای زیادی را با این مقدار کم انجام دهند. به عنوان مثال، یک مار زنگی دارای یک گودال کوچک در هر طرف سر خود است که با هزاران سلول گیرنده پر شده است که در واقع حسگرهای مادون قرمز در اندازه میکروسکوپی هستند. گریس، استاد زیست‌شناسی در فناوری فلوریدا، می‌گوید با وجود اندازه کوچکشان، حسگرها حداقل 10 برابر حساس‌تر از بهترین حسگرهای مادون قرمز مصنوعی هستند که تا کنون ساخته شده‌اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 27 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کاخ 4000 ساله با معماری پیچیده در کرت کشف شد!
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) گوشه ای از خسارات سنگین سیلاب در جاده کندوان، جاده چالوس
عکسی ناب از سوسانو و همسر فوتبالیست اش / باورتون میشه اصلا گذر زمان تاثیری بر این بازیگر محبوب نداشته!
نگاهی به شناسنامه، پاسپورت و کارت ملی محمود احمدی نژاد+عکس/ تغییر چهره مشهود کاندیدای رد صلاحیت شده در مدارک هویتی اش
(عکس) عاشقانه پر احساس و لطیف نفس بازغی، دختر پژمان بازغی، برای مادرش، مستانه مهاجر، بعد از طلاقشان
یادی کنیم از رابطه عاطفی لیلا اوتادی و جواد نکونام در اوایل دهه 90 شمسی/ چرا رابطه شان خراب شد؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به جشن تولد ساده و خودمونی سوفیا دختر نازِ منوچهر هادی و یکتا ناصر در هواپیما +عکس/ خلاقیت آقای کارگردان در تهیه کیک متفاوت برای گوشگله پیدر😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه