چطور سایه چشم بزنم؟

  چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
چطور سایه چشم بزنم؟
کشیدن سایه چشم نیاز به کمی تجربه و دانستن برخی نکات است. برای داشتن سایه چشم جذاب باید یک سری مراحل را به ترتیب طی کرده و با توجه به فرم چشم خود یک سایه زیبا داشته باشید.

در سایه زدن عنصر اصلی که ابتدا باید به آن توجه کنید شکل چشم است.

برای اینکه بتوانیم یک سایه چشم عالی و بی نقص داشته باشیم باید مدل سایه چشم مناسب چشم خود را پیدا کنید و با کمک براش و یک سایه زیبا به چشم ها فرم بدهید و چشم ها را به شکل مورد علاقه ی خود در بیاورید حتی اگر چشمانی افتاده و رو به پایینی دارید.

1. نحوه زدن سایه چشم با توجه به فرم چشم

ابتدا باید شکل چشمی که با آن کار می کنید را قبل از شروع آرایش مشخص کنید. چندین شکل چشم وجود دارد: چشم های گرد، بادامی، یکپارچه، کلاه دار، کوچک، بیرون زده، رو به پایین، رو به بالا و چشم های عمیق. وقتی شکل چشمتان را تشخیص دادید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

آموزش زدن سایه چشم با توجه به فرم چشم

2. وسایل لازم برای زدن سایه چشم

اگر می‌خواهید آرایش چشم بی‌نقص و حرفه‌ای باشد باید از براش های مخصوص استفاده کنید که در حال حاضر تعداد زیادی براش در بازار وجود دارد اما نیازی به داشتن تعداد زیادی از آنها نخواهید داشت، کافی است 4 تا 5 براش مختلف برای آرایش چشم داشته باشید. حالا میتوانید آرایش چشم هایتان را شروع کنید .

3. زیرسازی دور چشم برای زدن سایه چشم

استفاده از پرایمر در زیر سایه همیشه مهم ترین مرحله است چرا که باعث ماندگاری سایه پشت چشم میشود و در ساعت های طولانی سایه چشم از بین نمیرود . باعث می‌شود سایه‌های چشم‌تان تمام روز بدون محو شدن باقی بماند. مزایای پرایمر زیر سایه چشم واقعا بی پایان است!

4. یکدست کردن دور چشم برای زدن سایه چشم

از کانسیلر بر روی پلک خود و اطراف چشمتان بزنید. با استفاده از کانسیلر میتوانید چشم و اطراف آن را یکدست کنید و سایه چشمتان بهتر برسد.

5. مراحل زدن سایه چشم

شما همیشه باید از روشن ترین سایه به تاریک ترین سایه بروید. ابتدا چین و چروک خود را با سایه قهوه ای روشن آماده کنید و سپس سایه چشم قهوه ای متوسط ​​و سپس قهوه ای تیره یا حتی مشکی را انتخاب کنید. آماده کردن چین با سایه روشن تر، ترکیب سایه تیره را بعداً برای شما آسان تر می کند. حتی می توانید بین هر سایه چشم با یک برس تمیز ترکیب کنید تا ترکیب حرفه ای تر به نظر برسد.

آموزش مرحله به مرحله زدن سایه چشم

چه براشی برای سایه چشم خوب است؟

براش سایه چشم

برای زدن سایه چشم نیاز به همه ی براش های آرایشی ندارید بلکه کافیست از همین 5 عدد براش آرایشی برای هر نوع چشمی که دارید استفاده کنید تا سایه چشم تمیز و بی نقصی داشته باشید. شما میتوانید از این براش ها برای ایجاد بُعد، پایه سایه ترکیب سایه و یا ایجاد کشیدگی میتوانید استفاده کنید.

سایه چشم اسموکی

1. به گوشه داخلی چشم خود توجه کنید، که همیشه باید کمی روشن تر باشد تا چشمان شما "باز" ​​دیده شود.

2. سایه چشم رنگ خنثی ​​روی پلک و سایه چشم تیره در گوشه بیرونی چشم کشیده میشود.

3. یا حتی می توانید از رنگخنثی صرف نظر کنید و یک سایه چشم تیره را روی "V" بیرونی بزنید.

4. در مورد پلک پایین هم همینطور: رنگ ها را به ترتیب روشن-متوسط-تاریک

آموزش زدن سایه چشم اسموکی

چگونه پشت چشم را سایه بزنیم؟

  • برای داشتن یک سایه چشم فوق العاده اول با کمک یک براش طبق تصویر از یک سایه کمرنگ و روشن برای زیر سازی استفاده کنید.

  • با یک سایه کمی تیره تر با ترکیب رنگی گرم استفاده میکنید و به استخوان بالای چشم میزنید و به سمت پایین آن را میکشید.

  • حالا میتوانید با رنگ مورد علاقه تان استفاده کنید به زیر استخوان کریس یا استخوان چشم بزنید و قسمت گردی چشم را به صورت کامل پر کنید.

  • حالا با کمک یه براش سر تخت کمی رنگ مشکی یا تیره را بردارید و از قسمت رویش مژه چشم به سمت بیرونی چشم بکشید تا به فرمی که میخواهید تبدیل شود.

  • همین رنگ ها را خیلی کم برای زیر چشم هایتان استفاده کنید.

در نهایت با یک خط چشم آرایش خود را تکمیل کنید.

چطور با سایه خط چشم بکشیم؟

برای داشتن یک خط چشم خوب با کمک سایه چشم کافی مراحل زیر را طی کنید.

1. از یک برس زاویه دار استفاده کنید.

2. برس را در آب فرو کنید. قبل از اینکه سایه چشم را به برس آرایش خود اضافه کنید، نوک برس را در آب فرو کنید تا موهای آن مرطوب شود.

3. رنگ سایه چشم را انتخاب کنید.

اگر می خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، سایه های تیره تر مانند قهوه ای، مشکی یا خاکستری را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید با انتخاب یک سایه چشم روشن و درخشان برای جلب توجه به چشمان خود، با رنگ بازی کنید. اگر چشمان قهوه ای یا سبز دارید، سایه چشم طلایی را انتخاب کنید تا رنگ های گرم طبیعی را در عنبیه شما تقویت کند. برای چشم‌های آبی، یک سایه‌ی درخشان نقره‌ای یا سفید را انتخاب کنید تا رنگ‌های سرد رنگ چشم‌تان را مشخص کنید.

4. از گوشه داخلی به بیرون شروع کنید.

هنگام استفاده از سایه چشم به عنوان خط چشم، نوک بالای برس آرایشی خود را در امتداد خط مژه قرار دهید. از گوشه داخلی چشم خود شروع کنید، برس را به آرامی در امتداد خط مژه بالایی خود بکشید. این کار را دو تا سه بار تکرار کنید تا سایه چشم به قوام و رنگ دلخواه شما برسد. همچنین می‌توانید سایه چشم را در امتداد خط مژه‌های پایینی بزنید تا ظاهر چشم‌های خود را برجسته و گسترش دهید. به جای اینکه درست از گوشه داخلی چشم خود شروع کنید، برس خود را درست خارج از گوشه داخلی چشم خود قرار دهید. یک خط در امتداد خط آب خود بکشید تا به گوشه بیرونی چشم خود برسید.

5. اجازه دهید سایه چشم خشک شود.

پس از استفاده از سایه چشم، چشم خود را به مدت حدود یک دقیقه بسته نگه دارید تا سایه چشم خشک شود و از لک شدن آن جلوگیری شود.

6. با اسپری ست کنید.

با زدن ریمل روی مژه ها و اسپری زدن اسپری تنظیم کننده دور چشم، ظاهر را به پایان برسانید. اسپری در آرایش شما قفل می شود و ظاهری درخشان و درخشان ایجاد می کند. یک پودر شفاف شفاف را روی ناحیه چشم خود بمالید تا ظاهری مات داشته باشد.

چطور سایه چشم را پاک کنیم؟

برای پاک کردن سایه چشم شما میتوانید از دستمال مرطوب پاک کننده ی آرایش مخصوص چشم استفاده کنید یا یک مسیلار واتر که برای دور چشم هیچ ضرری نداشته باشد.

اول از همه به خوبی ریمل هایتان را بخوبی پاک کنید و بعد از اتمام کار به کمک یک پد جدی تمامی کثیفی های اطراف چشمتان را پاک کنید.

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (54 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (36 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (26 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (25 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (20 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (19 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (18 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (17 نظر) حضور نرگس محمدی در جشن تولد جاریِ قدبلند و آب زیرِ کاهَش+عکس/ لوکیشن مراسمش حرف نداره😍 (17 نظر) سفره غذای پر خرج و رنگین و دورهمی صمیمی بازیگران در یک مهمانی چرب و چیلی به سبک مایه دارهای عربستان+عکس (17 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (13 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (13 نظر)