چیزی که هرگز نباید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی منتشر کنیم؟

  جمعه، 12 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چیزی که هرگز نباید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی منتشر کنیم؟
شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی دارند اما اگر در این پلتفرم‌ها بی‌دقتی کنید، همین موضوع برایتان دردسرزا خواهد شد. اشتراک‌گذاری بیش از حدِ اطلاعات می‌تواند شما را معرض اذیت و آزار و مشکلات مختلفی قرار دهد که مطمئنا اصلا دوست ندارید با این دردسرها مواجه شوید. در ادامه ساعدنیوز با آن دسته از مواردی که نباید اشتراک گذاری شود ارائه خواهد داد.

عدم انتشار چند چیز در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی دارند اما اگر در این پلتفرم‌ها بی‌دقتی کنید، همین موضوع برایتان دردسرزا خواهد شد. اشتراک‌گذاری بیش از حدِ اطلاعات می‌تواند شما را معرض اذیت و آزار و مشکلات مختلفی قرار دهد که مطمئنا اصلا دوست ندارید با این دردسرها مواجه شوید. در ادامه به چند اشتباه در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم که بهتر است از آن‌ها دوری کنید.

افشای آدرس محل زندگی

متأسفانه بسیاری از کاربران آدرس محل زندگی خود را به طور تصادفی در اینستاگرام فاش می‌کنند و بخش زیادی از آن‌ها حتی نمی‌دانند که چنین اشتباهی را مرتکب شده‌اند. به طور مشخص، عکس‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی را درباره‌ی محل زندگی شما ارائه دهند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به عکس‌های مربوط به خیابان محل زندگی یا عکس‌های ثبت شده از نمای بیرونی منزل اشاره کنیم. اگر مثلا در آشپزخانه سلفی می‌گیرید، شاید در پس‌زمینه‌ی تصویر کاغذهای حاوی آدرس خانه وجود داشته باشد. اغلب اوقات، کاربران هنگام ثبت و اشتراک‌گذاری این اطلاعات چنین جزئیاتی را با نمایشگر کوچک گوشی نمی‌بینند. بعضی مواقع فقط با کراپ کردن تصویر می‌توانید از این دردسرها خلاص شوید. روی هم رفته افشای محل زندگی در اینستاگرام می‌تواند امنیتتان را به خطر بیندازد و مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کند.

سلفی‌ها و عکس‌هایی دارای اطلاعات زیاد

هر عکسی که داخل خانه بگیرید، می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره‌ی شما فاش کند که احتمالا نمی‌خواهید افراد غریبه از این اطلاعات خبردار شوند. لزوما قرار نیست در این عکس‌ها اطلاعات محرمانه یا شماره ملی شما لو برود بلکه شاید جزئیات دیگری در تصویر باشد که نمی‌خواهید کسی آن را ببیند. اگر هم از جمله افرادی هستید که تمایلی به اشتراک‌گذاری تصاویر فرزندان یا اعضای خانواده‌ی خود ندارید، مراقب باشید که در پس‌زمینه‌ی عکس‌هایتان قاب عکس این افراد وجود نداشته باشد. خریدهای جدید و گران‌قیمت هم می‌توانند برایتان دردسر درست کنند و همچنین محل نگه‌داری اشیاء گران‌قیمت را هم در نظر داشته باشید. به‌عنوان مثال شاید در عکس کالای بسیار ارزشمندی دیده می‌شود که باعث می‌شود دزدها برای سرقت از خانه‌ی شما انگیزه‌ی بیشتری پیدا کنند.

برنامه‌های سفر و تعطیلات

فارغ از اینکه برای آخر هفته می‌خواهید به خارج از شهر بروید یا به مدت چند هفته قصد سفر دارید، صحبت درباره‌ی سفر در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. متأسفانه اشتراک‌گذاری این اطلاعات در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی خطر دزدی از خانه‌ی شما را افزایش می‌دهد. پست کردن درباره‌ی سفرها را بهتر است به بعد از اتمام سفر موکول کنید. اگر درباره‌ی سفری که در حال حاضر مشغول آن هستید مرتبا پست و استوری بگذارید، عملا به دفعات دارید می‌گویید که کسی در خانه‌ی شما نیست. اگر هم مثلا در فرودگاه با همسر یا فرزندان خود سلفی می‌گیرید، این پیام به دزدها مخابره می‌شود که خانه‌ احتمالا خالی است.

اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند که در کنار پست‌ها و استوری‌ها مکان را هم تگ کنید. این یعنی حتی اگر درباره‌ی سفر خود اطلاع‌رسانی نکرده باشید، انتشار پست‌هایی که به هر نحوی نشان می‌دهند شما برای مدتی در خانه حضور ندارید، اصلا عاقلانه به حساب نمی‌آید.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید خود را کنترل کنید و باید درباره‌ی این سفر عکس‌هایی به اشتراک بگذارید، بهتر است در اینستاگرام استوری‌های مربوط به سفر را فقط برای دوستان نزدیک خود منتشر کنید. سپس بعد از بازگشت به خانه، با خیال راحت می‌توانید دیگر استوری‌ها و پست‌ها را آپلود کنید.

افشای اطلاعات درباره‌ی برنامه‌ی روزانه

بسیاری از دزدها رفت‌وآمد صاحب‌خانه را در نظر می‌گیرند و تعداد زیادی از این سرقت‌ها زمانی که صاحب‌خانه در محل کار حضور دارد، اتفاق می‌افتند. اگرچه شغلتان می‌تواند تا حد زیادی برنامه‌ی روزانه‌ی شما را لو بدهد، اما اشتراک‌گذاری اطلاعات بیش از حد می‌تواند خطر دزدی را افزایش دهد. مثلا در برابر تمایل به ارسال پست درباره‌ی اینکه «تا ساعت 7 شب به ناچار سر کار هستید» مقاومت کنید زیرا این پست این پیام را مخابره می‌کند که در بیشتر طول روز بیرون از خانه خواهید بود.

تاریخ تولد کاملتان

همه دوست دارند، در روز تولدشان تایم لاین فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرامشان پر از تبریک تولد باشد، اما باید در نظر داشت که پست کردن تاریخ کامل تولدتان روی پروفایل یکی از کلیدی‌ترین اطلاعاتی است که در اختیار کلاه‌برداران و سارقان هویت قرار می‌دهید، تا بتوانند به راحتی خود را به جای شما جا بزنند و حساب‌های کاربری با نام شما ایجاد کنند.

شماره تلفن اصلی خود

با اینکه می‌خواهید دوستانتان قادر به ارتباط با شما باشند، اما اگر شماره تلفن اصلی‌تان به دست فرد ناشناس بیفتد، آن موقع ممکن است اتفاقی جبران‌ناپذیر رخ دهد، پس این کار را نیز هرگز انجام ندهید، زیرا هر کلاه‌برداری در فضای مجازی ممکن است به وقوع بپیوندد.

وضعیت رابطه‌

می‌خواهید چراغ سبز دیگری به سوءاستفاده گران اینترنتی بدهید؟ پس وضعیت رابطه خود را که معمولاً در شبکه‌های اجتماعی با نام Relationship Status می‌بینید، مشخص کنید. بهترین کار این است که این بخش را با گزینه‌ It’s Complicated پر کنید.

اطلاعات درباره شغل فعلی و پروژه‌های مربوط به آن

بیان کردن مسائل کاری جایی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و اصلاً فضای درستی برای بیان ایده‌های اصلی و کاری نیست، حتی کوچک‌ترین صحبت درباره اینکه از فلان مسئله پیش آمده در پروژه خوشحال یا ناراحت هستید هم می‌تواند بر فعالیت‌های شما در اداره یا شرکت تأثیر گذار باشد.

آیا هر محتوایی را می‌توانم در اینستاگرام بارگذاری کنم؟

هر چقدر که دلتان می‌خواهد می‌توانید پست آپلود کنید یعنی تعداد بارگذاری‌های پست‌ها شامل محدودیت اینستاگرام نیست. اما محدودیت‌ اینستاگرام در زمینه موضوعات ممنوعه همواره در حال افزایش است. پس از هر بروزرسانی در جهت ایجاد محیط امن برای کاربران به خصوص نوجوانان قوانینی جدید وضع می‌شود. محدودیت اینستاگرام در زمینه موضوعات محتواها عبارتند از:

  • سلاح گرم تبلیغ نکنید و آگهی خریدوفروش منتشر نکنید.

  • خریدوفروش الکل، تنباکو و داروهای غیرمجاز و روان‌گردان ممنوع است.

  • محتوای شما نباید خشونت و دعواهای فیزیکی را ترویج کند.

  • محتوایی که افراد خاصی را با تحقیر مورد هدف قرار داده، منتشر نکنید.

  • محتوا شما نباید محتوای جنسی باشد، لازم به ذکر است شما برای ساخت اکانت نباید جز مجرمان جنسی باشید.

  • حیوانات اعم از حیوانات خانگی و وحشی به فروش نگذارید.

علاوه بر موارد فوق طبق گفته اینستاگرام برخی مواقع ممکن است بدون اطلاع قبلی تصاویر کودکان برهنه و نیمه برهنه حذف شود. موضوعات ممنوعه در این لیست را حتما در حافظه خود نگه دارید زیرا در صورت نادیده گرفتن محدودیت اینستاگرام در زمینه انتشار محتوا، اکانت شما برای همیشه مسدود می‌شود.

سخن پایانی

بنابراین رعایت نکردن قوانین و نادیده گرفتن محدودیت اینستاگرام به ضرر اکانت و کسب‌و‌کار شما است. اگر پیج شما جدید است و یا دارای آنلاین‌شاپ تازه تاسیس هستید، باید به شدت این قوانین را رعایت کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (363 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (320 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (42 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (24 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس