چگونه لایک و ویو اینستاگرامان را مخفی کنیم؟+ فیلم آموزشی کامل

  پنجشنبه، 11 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه لایک و ویو اینستاگرامان را مخفی کنیم؟+ فیلم آموزشی کامل
اینستاگرام گزینه‌ی جدیدی را به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تعداد لایک‌ها و تعداد بازدید‌های پست‌های خودشان و پست‌های دیگران را در این شبکه‌ی اجتماعی مخفی کنند. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی مخفی کردن لایک و ویو پست هارا آموزش خواهد داد. همراه ما باشید.

شرکت اینستاگرام درباره‌ی این گزینه‌ی جدید اضافه شده به این شبکه‌ی اجتماعی می‌گوید که انجام این کار به دلیل کاهش فشار از روی کاربران و بهبود تجربه‌ی آن‌ها صورت گرفته است. البته باید بگوییم که از سال 2019 تاکنون، اینستاگرام در حال آزمایش این قابلیت در برخی کشور‌ها بوده است. اینستاگرام اکنون این قابلیت را به صورت کلی در سرتاسر جهان منتشر کرده است. اینستاگرام می‌گوید که نتایج بررسی این شرکت نشان می‌دهند که حذف کردن تعداد لایک‌های یک پست تأثیر اندکی را بر روی رفتار و آسایش کاربران این شبکه‌ی اجتماعی داشته است. البته باید گفت که در گذشته تحقیق‌هایی هم انجام شده است که نشان می‌دهند استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی با مشکلاتی مانند اضطراب و سلامت روانی ضعیف مرتبط است. با توجه به این موضوع، در این مقاله با روش‌هایی آشنا می‌شوید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از این گزنیه‌ی جدید اضافه شده به شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام برای مخفی کردن تعداد لایک‌ها و تعداد بازدید‌های یک پست استفاده کنید.

چرا اینستاگرام به کاربران امکان مخفی کردن لایک‌ها را می‌دهد؟

شاید تعجب کنید که چرا پنهان کردن لایک‌ها در اینستاگرام یک قابلیت است. به بیان ساده، این به نفع خودمان است. بر اساس بیانیه‌ای، این شرکت شروع به انجام این کار برای برخی کشورها کرد تا ببیند آیا استقبال افراد از اینستاگرام را کاهش می‌دهد یا خیر.

تحقیقات نشان می‌دهد که ما تمایل داریم موفقیت‌های آنلاین خود مانند تعداد فالوورها، نظرات و لایک‌ها را باارزش خود، به‌ویژه در سنین نوجوانی، یکی بدانیم. در سال 2020، مطالعه‌ای روی 513 دختر نوجوان در برزیل نشان داد که 78 درصد از آنها قبل از ارسال کردن عکسی از خود سعی کرده‌اند قسمتی از بدن خود را که دوست نداشته‌اند، پنهان کنند یا تغییر دهند. درواقع با خودسانسوری سعی کرده‌اند که با بازخوردی خلاف انتظارشان مواجه نشوند. یکی دیگر از تحقیقات مشخص کرد که 43 درصد از نوجوانان با رفاه اجتماعی – عاطفی پایین، پست‌هایی با مضمون اجتماعی را به دلیل لایک‌های بسیار کمی که دریافت کرده است، حذف کرده‌اند. همچنین نکته قابل‌توجه این است که در سال 2019، 25 درصد از نوجوانان اعتراف کردند که به دلیل بازخورد و لایک (چه کم و چه زیاد) پست‌هایشان، قربانی آزار و اذیت سایبری شده‌اند. بنابراین گاهی اینترنت می‌تواند مکانی واقعاً غیردوستانه و خطرناک باشد. برخی از افراد حرفه‌های شخصی در اینستاگرام ایجاد کرده‌اند، اما چه یک اینفلوئنسر با فالوورهای زیاد یا یک روح که به‌ندرت پست می‌گذارد، باشید تعداد لایک‌های به‌ظاهر بی‌ضرر ممکن است بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. اینستاگرام پس از آزمایش پنهان کردن لایک‌ها در چند کشور به این نتیجه رسید که نتایج برای برخی مفید و برای برخی دیگر آزاردهنده است؛ بنابراین در ماه مارس سال 2021، شرکت اصلی Meta اعلام کرد که مایلی سایروس شایسته بهترین‌های هر دوجهان است، بدین معنی که کاربران ازاین‌پس این امکان را دارند که لایک‌های خود را پنهان یا آشکار کنند.

چگونه تعداد لایک‌ها و بازدید‌ها را در یک پست جدید مخفی کنیم؟

پیش از هر چیز بهتر است بگوییم که بعد از فعال کردن این قابلیت به‌جای دیدن تعداد لایک‌ها در زیر یک پست جدید، اینستاگرام در کنار نمایش عبارت بقیه‌ی افراد، فقط نام کاربری بعضی از کسانی که پست شما را لایک کرده‌اند را به شما نشان خواهد داد. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید؛

  • بر روی گزینه‌ی شروع گذاشتن یک پست جدید بزنید و تمامی مراحل را همانند قبل انجام دهید تا به آخرین منو قبل از به اشتراک گذاشتن عکس برسید.

  • در این قسمت بر روی عبارت Advanced Settings در قسمت پایینی منو بزنید.

  • از منوی باز شده گزینه‌ی Hide Like and View Counts را روشن کنید.

  • بعد از انجام این کار، به صفحه‌ی قبل بازگردید و برای به اشتراک گذاشتن پست دلخواه بر روی عبارت Share بزنید.

مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازدید‌ها

چگونه تعداد لایک‌ها را در پست‌های قبلی مخفی کنیم؟

برای مخفی کردن تعداد لایک‌ها در پست‌هایی که قبلا منتشر کرده‌اید، مراحل زیر را انجام دهید؛

  • یک پست را انتخاب کنید.

  • بعد از انتخاب پست، بر روی علامت سه نقطه در قسمت بالایی و سمت راست آن بزنید.

  • از منوی باز شده، گزینه‌ی Hide Like Count را انتخاب کنید.

مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازدید‌ها

چگونه تعداد لایک‌ها و بازدیدهای پست‌های دیگران را مخفی کنیم؟

برای مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازدید‌های پست‌های دیگر کاربران، مراحل زیر را انجام دهید؛

  • بر روی عکس پروفایل خود بزنید و سپس دکمه‌ی منو را که با سه نقطه در گوشه‌ی سمت راست و بالای صفحه مشخص شده است، انتخاب کنید.

  • از منوی باز شده گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

  • به قسمت Posts بروید.

  • دکمه‌ی قرار گرفته در جلوی عبارت Hide Like and View Counts را روشن کنید.

مخفی کردن تعداد لایک‌ها و بازدید‌ها

همچنین شما در این منوی‌ جدید Posts، با گزینه‌های متفاوتی برای تگ شدن در عکس‌های مختلف مواجه خواهید شد. به‌عنوان نمونه شما می‌توانید انتخاب کنید که به تمامی افراد یا تنها افرادی که فالو می‌کنید اجازه‌ی تگ کردنتان را بدهید یا که به کسی اجازه ندهید تا شما را در پستی تگ کند. در ضمن شما در این قسمت می‌توانید تا گزینه‌ی Manually Approve Tags را برای بررسی تگ شدن‌ها توسط خودتان و سپس اجازه دادن یا ندادن به تگ شدن، فعال کنید.

تأثیر پنهان کردن لایک‌ها در عملکرد پیج تجاری اینستاگرامی چیست؟

در سطح تجاری، اعداد می‌توانند در برخورد اول، به‌عنوان نوعی ارزش اجتماعی عمل کنند. یعنی افرادی که برای اولین‌بار با برند شما در اینستاگرام آشنا می‌شوند، می‌توانند بلافاصله با مشاهده تعداد لایک‌های شما، احساس کنند که تجارت شما چقدر بزرگ یا معتبر است. اما در نهایت عامل تعیین‌کننده و جذب‌کننده: محتوای باکیفیت، زیبایی‌شناسی پایدار و تعامل عالی با جامعه است که در بخش دیدگاه‌های کاربران قابل تشخیص است و بیشتر از تعداد لایک‌های پست‌های شما اهمیت دارد.

فواید مخفی کردن لایک های اینستارگام برای پیج های نوپا

زمانی که این قابلیت برای برخی از افراد در سراسر جهان فعال شد مدیران پیج های کوچک و یا پیج هایی که بازدید خوبی دارند و لایک کمتری دارند بسیار خوشحال شدند چرا که اگر شما پیجی را دارید که هنوز بازدید و لایک کمی دارد میتوانید از این امکان استفاده کنید تا اعتبار پیج شما کم نباشد و

سخن پایانی

بنابراین باتوجه‌به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در جامعه و حتی گسترش دسترسی به این پلتفرم بین کودکان و نوجوانان حساسیت‌ها بر روی آن زیاد شد. متخصصین سال‌ها اینستاگرام را تحت‌فشار گذاشته‌اند تا برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بر جامعه و بخصوص قشر کودک و نوجوان، تغییراتی در پلتفرم خود ایجاد کند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (362 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (132 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (48 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (26 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (13 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس