دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

چیزی که «پوستۀ شکلات» به نظر می‌رسید، یک گنج 1200 ساله بود 

سه شنبه، 05 تیر 1403
ساعدنیوز: این نخستین کشف در نوع خود از آستفولد است و مطمئناً برای کسی که آن را کشف کرده، تجربه بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی بوده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مردی حین استفاده از دستگاه فلزیاب خود در مزرعه‌ای در نروژ، صدای بوق ضعیف دستگاه را شنید. روز تقریباً تمام شده بود و او نمی‌دانست کارش را متوقف کند یا نه. این جویندۀ فلزات که نامش میکل کیلینگمو کریستنسن است، گفته: «در بسیاری از موارد، به صداهای ضعیف دستگاه اعتنا نمی‌کنم و به حرکت ادامه می‌دهم.»

اما این بار او می‌ایستد و با حفاری در خاک، یک قطعه فلز کوچک چروک شده را از زیر خاک بیرون می‌آورد. ابتدا فکر می‌کند کاغذ طلایی بسته‌بندی شکلات است.

«تقریباً به اندازه ناخن انگشت کوچکم بود و به سختی می‌توانستم وزن آن را در دستم حس کنم.»

اداره میراث فرهنگی شهرداری شهرستان اوستفولد در یک پست فیسبوکی روز 7 ژوئن اعلام کرد، اما این شیء کوچک در واقع یک مصنوع طلای کمیاب تاریخی است که به عنوان ورق طلا شناخته می‌شود.

طراحی مرکزی این شئ به سختی در عکس بالا قابل‌مشاهده است، اما به نظر می‌رسد دو فیگور روبروی یکدیگر قرار دارند. کریستنسن گفته: «تصور کنید اولین کسی باشید که چنین چیزی را پس از 1000 سال یا بیشتر در دست نگه داشته است.»

به گفته مقامات، ورق‌های طلا قطعات نازکی از طلا هستند که طرح‌هایی روی آن‌ها حک شده و قدمت آن‌ها بین 570 تا 800 است. این طرح‌ها معمولاً شامل افراد یا حیوانات می‌شود و معمولاً یک ازدواج افسانه‌ای بین یک خدای نورس و یک غول تفسیر می‌شود.

ورق‌های طلا در نروژ، سوئد و دانمارک یافت شده است. باستان‌شناسان هدف ساخت این آثار کوچک را نمی‌دانند، اما آن‌ها را با مراسم آیینی مرتبط می‌دانند.

اینگون ماریت روستاد، باستان‌شناس موزه تاریخ فرهنگی در اسلو، گفته: «این یک یافته معمولی نیست. این نخستین کشف (در نوع خود) از آستفولد است. مطمئناً برای کسی که آن را کشف کرده، تجربه بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی بوده است.»

کریستنسن این ورق طلای 1200ساله را در مزرعه‌ای در آستفولد پیدا کرد، جایی که او و پدرش چندین سال است که فلزیابی می‌کنند.

مقامات مشخص نکردند چه برنامه‌ای برای این مصنوع طلا دارند، اما احتمالاً برای تجزیه و تحلیل بیشتر آن را به آزمایشگاه منتقل خواهد کرد.

  برچسب ها: گنج کشف مهم

2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
فیلم+ دوبله جذاب و متفاوت آشا محرابی وسط برنامه به همراه مهران غفوریان/ چقدر خوب و حرفه ای دوبله کرد
نگاهی به چیدمان مفصل میز پذیرایی و ناهارخوری خوش رنگ و لعاب لاله اسکندری در میزبانی از بازیگران در خانه بالا شهری اش+ویدیو/ از چند رقم میوه تا چند جور خورشت خوشمزه
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁