دلایل خرابی آمپر بنزین و نحوه تعمیر آن

  شنبه، 29 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دلایل خرابی آمپر بنزین و نحوه تعمیر آن
واضح است که آمپر بنزین به شما از میزان بنزین موجود در باک خودرویتان خبر می‌دهد؛ آگاهی اینکه چه زمانی به پر کردن باک بنزین نیاز دارید، شما را از ماندن در راه باز می‌دارد. برای آن که بتوانید از میزان بنزین موجود در باک اطلاع یابید، باید تعمیر آمپر بنزین خودرو را جدی بگیرید

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،آمپر بنزین به شما اعلام می کند که ماشینتان چقدر بنزین در باک دارد تا به موقع آن را پر کنید و در جاده و خیابان نمانید. اما اگر آمپر بنزین ماشینتان خراب باشد و اطلاعات صحیح به شما ندهد چه؟ باعث می شود بنزینتان هدر رود. این اشکال ممکن است چندان جدی به نظر نرسد، اما هدر رفتن بنزین عواقب بلندمدتی را برای ماشینتان در پی دارد که از آن میان می توان به فرسودگی پمپ سوخت و داغ شدن بیش از حد آن اشاره کرد.

اگر بنزین ماشین کم باشد و آمپر به شما اعلام نکند، باعث می شود که پمپاژ سوخت ماشین رسوبات را جذب کند و در نتیجه فیلتر و انژزکتورهای سوخت مسدود شوند و یا فشار پمپاژ سوخت بالا برود.

اگر آمپر بزنین ماشین شما هم دچار اشکال است، باید ریشه ی مشکل را شناسایی کنید و سپس برنامه ای برای تعمیر آن بریزید. در ادامه با ما همراه باشید تا با رایج ترین علل خرابی آمپر بنزین و نحوه ی شناسایی آنها آشنا شوید.

علت کار نکردن آمپر بنزین

از آنجایی که سیستم آمپر بنزین از اجزای مختلفی تشکیل شده است، لذا کار نکردن آن ممکن است به وجود اشکال در هر یک از این قطعات مربوط باشد:

سیستم آمپر بنزین از سه قسمت مدار، فرستنده و آمپر تشکیل می شود که اختلال در هر یک در نهایت به اختلال در کل سیستم آمپر منجر خواهد شد.

  • اندازه گیر یا آمپر: ابزاری که آنچه که در باک خودرو و واحد فرستنده اتفاق می افتد اندازه می گیرد، اندازه گیر آمپر نام دارد. در برخی از خودروها، آمپرهای بنزین به طور مستقیم به وسیله بازخوردهای ولتاژی که از سوی واحد اندازه گیر فرستاده می شود، کنترل می گردند؛ در حالی که در برخی دیگر از آمپرها، خود آمپر اطلاعات ولتاژی را از واحد فرستنده دریافت می کند.
  • مدار: مدار آمپر، فرستنده و اتصال به زمین را متصل می سازد. لازم است بدانید که اغلب واحدهای فرستنده در سیستم های مدرن دارای سیستم الکتریکی برای اتصال به زمین هستند.
  • فرستنده: فرستنده در واقع شامل بخش هایی مانند فیلتر سوخت، پمپ سوخت، شناور سوخت و نگه دارنده سوخت است که ولتاژ ورودی را کنترل می نماید. اختلال در این سیستم به منزله اختلال در کارکرد آمپر است.

چنانچه در عملکرد هر یک از این اجزا مشکلی پیش آید، کل سیستم آمپر نمی تواند به خوبی راننده را از میزان بنزین موجود در باک آگاه سازد.

برای تعمیر آمپر بنزین خودرو می بایست در ابتدا علت کار نکردن سیستم را بیابید و سپس نسبت به رفع مشکل در هر یک از قطعات اقدام نمایید.

چگونگی تعمیر آمپر بنزین خودرو

برای آنکه بتوانید اقدامات لازم برای تعمیر آمپر بنزین خودرو را انجام دهید، در ابتدا می بایست علت کار نکردن سیستم آمپر را تشخیص دهید. پس در ابتدا باید سه قسمت اصلی سیستم آمپر را بررسی کنید:

تست آمپر خودرو

به منظور تست آمپر خودرو می بایست مولتی متر را روی ۲۰ دی سی ولت تنظیم کرده و سپس به بررسی سیم کشی آمپر بپردازید. چنانچه ولتاژ دریافتی از آمپر ۱۲ یا بیشتر باشد، در آمپر مشکلی وجود دارد که باید آن را تعمیر نمایید. اما در صورتی که ولتاژ کمتر از ۱۲ بود، می بایست موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهید.

تست فرستنده

برای تست فرسنده خودرو باید در ابتدا باک را از بنزین پر کنید. بعد باید از یک مولتی متر استفاده کرده و مقاومت آن را بسنجید. برای اطلاع از عدد مناسب مقاومت باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه نمایید، چرا که نمی توان عدد یکسانی را برای تمامی خودروها اعلام نمود.

تست مدار

به دقت سیم کشی های موجود در مدار را بررسی نمایید و در صورت پوسیدگی و فرسودگی، آن را تعویض نمایید تا مشکل عدم کارکرد صحیح آمپر خودرو برطرف شود. برای تعمیر آمپر بنزین خودرو اگر مشکل خوردگی سیم حاد بود، بهتر است به یک متخصص حرفه ای در این زمینه مراجعه نمایید.

چنانچه تست هر یک از موارد فوق شما را به نتیجه ای نرساند، می توانید از روش زیر نسبت به تعمیر آمپر بنزین خودرو اقدام نمایید.

برای تعمیر آمپر بنزین خودرو به این ابزار نیاز دارید:

  • مولتی متر
  • پاک کننده الکتریکی
  • محلول پاک کننده بنزین
  • دفترچه راهنمای خودرو

برای تعمیر آمپر بنزین شما به وسایلی مانند پاک کننده الکترونیکی، مولتی متر و… نیاز دارید.

اولین قدم برای تعمیر آمپر بنزین خودرو این است که دفترچه راهنمای خودرویتان را مطالعه فرمایید. دفترچه راهنمای خودرو می تواند اطلاعات جامعی را در خصوص اجزای مختلف خودرو و حتی تعمیر آن ها در اختیارتان قرار دهد.

در قدم بعدی باید جعبه فیوز را باز نمایید و وضعیت پنل آمپر بنزین را بررسی کنید. با بررسی این قسمت می توانید قطعات معیوبی ر که نیاز به تعویض دارند شناسایی کرده و آن ها را با قطعه ای نو تعویض نمایید؛ و یا اگر زنگ زدگی و خوردگی وجود داشت، می توانید با محلول های پاک کننده آن قسمت را پاکسازی نمایید. البته توجه داشته باشید که بهترین راه این است که برای رفع این مشکل به یک متخصص مراجعه نمایید و تعمیر آمپر بنزین خودرو را به دست او بسپارید.


15 دیدگاه
  دیدگاه ها
مهرداد روزگار
6 ماه پیش

سلام ماشین من پراید هست آمپر بنزین حالتی هست با هر دفعه که روشن میکنم یکبار آمپر نشان میده یکبار نشان نمیده مشکل چیه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون
بازدیدکننده
7 ماه پیش

سلام درود برشما استاد گرامی من پراید صبا دوگانه سوز ۸۹ دارم کیلومتر تعمیر کردم باتست همه چیز رودستگاه نشان میداد ولی روی ماشین اصلا آمپر بنزین وآمپر آب نشان نمیده شناور هم چک کردم دیگه نمیدانم چکارکنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم سپاس از لطف شما
بازدیدکننده
7 ماه پیش

سلام استاد من ماشینم پژو پارس هست عقربه پمپ بنزین جابه جایه زیاد داره پمپ بنزین رو هم تعویض کردم چند بار هم جای نیکانیک بردم نفهمیده از چیه ممنون میشم بگید
مهدی
8 ماه پیش

سلام من ماشینم پراید امپربنزین بالا میاد اما دیگه پایین برنمیگرده فقط به فول میزنه نشون نمیده که کم شد..! مشکلش چیه خواهشن بگین
بازدیدکننده
1 سال پیش

علت روشن شدن چراغ ای بی اس ترم نیسان ابی چیست
طارق
2 سال پیش

سلام ماشینم پراید است هم آمپر بنزین وهم آمپر گاز نشون نمی ده علت چیه خواهشن کمک کنید
طارق
2 سال پیش

سلام ماشینم هم آمپر بنزین وهم آمپر گاز نشون میده علت چیه خواهشن بهم کنید
آمین
2 سال پیش

سلام آمپر ماشین وقتی مسافتی راه میرم آروم آروم پایین میاد حتی چراغ روشن میشه وقتی میزارم فردا صبح میخوام روشن کنم بنزین واقعی تو باک نشون میده از دوباره بازم همینجوری میاد پایین پژو معمولی سال ۹۷ الان گیر کردم تو جاده بخاطر چند تعطیلی یجا موندم لطف کنید علت رو بگید ممنون میشم
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان