دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

دلایل کوچک و کم وزن بودن نوزاد هنگام تولد 

دوشنبه، 29 دی 1399
پیشگیری از زایمان زودرس یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نوزادان متولد شده با وزن کم است. مراقبت های قبل از زایمان یک عامل کلیدی در جلوگیری از زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، همه بچه ها در یک هفته بعد از تولد ۱۰ درصد وزن کم می کنند؛ به عنوان مثال نوزادی که با وزن ۳ کیلو و ۹۰۰ گرم به دنیا آمده است، در همان چند روز اول ۳۹۰ گرم از وزن خویش را از دست می دهد و بعد از آن دوباره آغاز به وزن گرفتن می کند؛ از این جهت خیلی از ماد ر ها با نگرانی از این مسئله در مراجعه به پزشک اطفال می گویند که وزن نوزادم مدتی بعد از تولد کم شد و دوباره به وزن هنگام تولد بازگشته است ولی در واقع وزن این نوزاد ایده ال است، برای این که بعد از کم شدن وزن بعد از تولد، دوباره رشد کرده و به وزن اولیه رسیده است.

دلایل اصلی وزن کم نوزاد

نژاد

نوزادان آفریقایی- آمریکایی دو برابر بیشتر از نوزادان قفقازی دچار وزن کم می شوند.

سن مادر

مادران نوجوان (به ویژه کسانی که کمتر از ۱۵ سال سن دارند) خطر ابتلا به داشتن نوزاد کم وزن را دارند.

تولد چند قلو

نوزادان چند قلو در معرض خطر ابتلا به وزن کم هنگام تولد هستند زیرا اغلب آنها زودرس هستند.

سلامت مادر

مادرانی که در معرض مواد مخدر، الکل و سیگار قرار دارند، به احتمال زیاد نوزادشان وزن کمتری دارد. مادران دارای وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین نیز احتمال بیشتری دارند که تغذیه ضعیف، مراقبتهای قبل از زایمان نادرست و عوارض حاملگی را در آن دوران داشته باشند که همه این عوامل می توانند احتمال وزن کم نوزاد را بیشتر کنند.

تقریبا تمام نوزادان مبتلا به کمبود وزن نیاز به مراقبت ویژه در واحد مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) دارند تا زمانی که وزن خود را افزایش دهند و وزنشان به اندازه کافی برسد. خوشبختانه ۹۵ درصد احتمال زنده ماندن نوزادانی که کم وزن هستند وجود دارد.

راه های پیشگیری

پیشگیری از زایمان زودرس یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نوزادان متولد شده با وزن کم است. مراقبت های قبل از زایمان یک عامل کلیدی در جلوگیری از زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن است.

در بازدیدهای قبل از زایمان، سلامت مادر و جنین قابل بررسی است. از آنجا که تغذیه و افزایش وزن مادران با افزایش وزن جنین و وزن تولد ارتباط دارد، خوردن یک رژیم غذایی سالم و به دست آوردن وزن مناسب در دوران حاملگی ضروری است. مادران باید از مصرف الکل، سیگار و مواد دارویی غیرقانونی اجتناب کنند، زیرا می توانند در کنار عوارض دیگر به کاهش رشد جنین کمک کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟