دانستنیهای لازم در مورد کراتینه کردن مو

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دانستنیهای لازم در مورد کراتینه کردن مو
درمان کراتینه مو یا کراتین مو، به منظور از بین بردن وز موها و درخشان سازی موهای خشک و کدر پدید آمد. فرآیند کراتینه مو در واقع به بهبود آسیب‌دیدگی موهای مجعد و وز می‌پردازد و موها را نرم و لخت می‌کند. کراتینه مو این روزها طرفدار بسیاری پیدا کرده و توسط افراد متخصص در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌شود.

درمان کراتینه مو یا کراتین مو، به منظور از بین بردن وز موها و درخشان سازی موهای خشک و کدر پدید آمد. فرآیند کراتینه مو در واقع به بهبود آسیب دیدگی موهای مجعد و وز می پردازد و موها را نرم و لخت می کند. کراتینه مو این روزها طرفدار بسیاری پیدا کرده و توسط افراد متخصص در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی انجام می شود.در کراتینه مو، تارهای مو با پروتئین کراتین پوشش داده می شوند که باعث نرم و صاف شدن موها می شود. اما این بدین معنی نیست که فقط کسانی که موهای فر و خشک دارند می توانند از این روش استفاده کنند؛ افراد با انواع مو، حتی کسانی که موهای معمولی، رنگ شده و حالت دار هم دارند می توانند موهایشان را کراتینه کنند.

کراتین در واقع پروتئین سازنده ی مو، ناخن و پوست بدن انسان است. در بدن حیوانات نیز کراتین هست و این پروتئین می تواند در پر، پشم، شاخ یا حتی سم آن ها وجود داشته باشد. برخی از کراتین ها وظیفه ی فعالیت های حیاتی سلولی مانند رشد سلول ها یا تولید پروتئین را بر عهده دارند. کراتین مو موجود در موی انسان، باعث می شود که موهایی قوی، نرم و درخشان داشته باشید. این پروتئین در موهای فر و مجعد و آسیب دیده کمتر وجود دارد که منجر به خشک و وز شدن این نوع موها می گردد.

کراتینه برزیلی

کراتینه برزیلی، وز مو را از بین می برد و موها را صاف می کند در حالی که حجم موها را نیز حفظ می کند. کراتینه موی برزیلی برای کسانی مناسب است که موهای خیلی فر دارند که به رطوبت نیز بسیار حساس است. روش کراتینه برزیلی به این صورت است که مواد کراتینه مو را روی مو می گذارند، سپس با یک برس گرد فلزی و سشوار موها را خشک می کنند. سپس توسط اتوی موی حرفه ای، موها را صاف می کنند. با توجه به حجم موها این پروسه حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

ماندگاری کراتینه برزیلی، بین۳ تا ۶ ماه می باشد. در این روش موها با روغن های ضروری و مفید به خوبی تغذیه می شود در حالی که یک لایه از پروتئین روی موها را پوشانده و باعث صافی و نرمی آن می شود. شما می توانید در همان روز موهایتان را بشویید و حالت دهید. اکثراً درمان های کراتینه موی برزیلی حاوی فرمالدهید نیستند.

دوام کار کراتین روی مو

دوام کار کراتین تقریبا ۴تا ۶ ماه است بستگی به نگهداری افراد که در محیط های نامناسب قرار می گیرند و پولک های موهایشان باز می شود از شامپوها و نرم کننده های مخصوص استفاده نمی کنند این کارها باعث کمرنگ شدن دوام کراتینه مو می شود.اما اگر کسی هم از بابت نگهداری داخل منزل از شامپو و ماسک های مناسب استفاده کند و دائماٌ هم کار موادی رنگ و مش انجام ندهد می تواند در واقع دوام بیشتری را داشته باشد و تقریباٌ تا ۶ ماه ماندگار است، و اصلا اینطور نیست که مو بعد از یه مدت کراتینه مو دچار خشکی و آسیب می شود به شرطی که مواد خوب استفاده شود و فرد رعایت های لازم را در نظر بگیرید

کراتین احیا کننده مو و ریزش مو

بعضی ها تصور دارند که کراتین موجب ریزش مو می شود در صورتیکه تصور غلط است البته خود کمپانی ها روی دستورالعمل های کرم کراتینه درج می کنند که به ریشه مو محلول زده شود. اما سعی بر این است که موقع استفاده یک الی دو سانت مانده به ریشه این عملیات انجام شود اما گاز یا نم مواد به ریشه مو برخورد کند باعث ریزش مو شود و باز هم به محصولات و مواد کراتین بستگی دارد.بعد از انجام کار مراقبت های بعد از کراتینه مو و نگهداری زیاد از آن برعهده خود شما است و باید موهایتان را صاف نگهدارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند.

کراتینه مو روشی موقت برای براق کردن و صاف نمودن موهای آسیب دیده و وز است که در آرایشگاه ها به مدت 90 دقیقه انجام می شود و به علت وجود فرمالدهید عوارض مختلفی برای فردی که کراتینه انجام می دهد وآرایشگر و افرادی که در آنجا حضور دارند ، دارد و سلامتی آن ها را به خطر می اندازد. فرمالدهید موجود در برخی از محصولات کراتینه سرطان زاست و برای سلامت آرایشگران بسیار خطرناک است.

  • استنشاق فرمالدهید سوزش گلو، سرفه، خارش چشم و خونریزی از بینی را در پی دارد.
  • فرمالدهید موجود در مواد کراتینه موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری ALS، بیماری های مزمنی هم چون آسیب به سیستم عصبی مرکزی، سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حساسیت، اختلال حافظه و تعادل می شود .
  • مادران باردار در طول بارداری باید در مکان هایی که کراتینه مو انجام می شود قرار نگیرند و همچنین در این دوران به هیچ وجه موهای خود را کراتینه نکنند زیرا عوارض خطرناکی برای جنین و مادر دارد.
  • اگر دچار آسم، برونشیت یا هر گونه مشکل تنفسی دیگر باشید، نسبت به فرمالدهید حساس تر از دیگران خواهید بود و علائم قرار گرفتن در معرض فرمالدهید مانند آبریزش و سوزش چشم، سوزش گلو، خونریزی بینی به محض تماس و استنشاق فرمالدهید بروز خواهند کرد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (124 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!