دانشگاه علوم پایه زنجان از مقطع کارشناسی، دانشجوی دکتری می‌پذیرد

  دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 ID  کد خبر 6573
دانشگاه علوم پایه زنجان از مقطع کارشناسی، دانشجوی دکتری می‌پذیرد
ساعد نیوز: معاون آموزشی، پژوهشی و اداری مالی دانشگاه از پذیرش دانشجوی دکتری از کارشناسی تا دکتر در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانش‌آموزان سال آخر متوسطه که در کنکور پذیرفته شوند می توانند در

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین فضلی ضمن اعلام این مطلب با اشاره به فعالیت های دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: دانشگاه علوم پایه زنجان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا  فقط به علوم پایه در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) دانشجو پذیرش ‌می‌کند چرا که در مقطع زمانی احساس می شد باید دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کشور تقویت شود و خوشبختانه با راه‌اندازی این دانشگاه به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم.

 

وی ادامه داد: کشور توانسته بود در مقاطع پایین علوم پایه تا دوره کارشناسی خوب فعالیت کند، بنابراین احساس می شد که باید یک قدم بالاتر رفت، بنابراین دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان ایجاد شد و در حال حاضر بعد از گذشت 25 سال از تاسیس این دانشگاه توانسته‌ایم جایگاه علمی خوبی در رتبه‌بندی‌های جهانی کسب کنیم. بطوریکه شاخص های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد یک دانشگاه به کار کیفی می پردازد.

معاون آموزشی، پژوهشی و اداری مالی دانشگاه با بیان اینکه هدف این دانشگاه تربیت نیروهای با کیفیت تحصیلات تکمیلی در علوم پایه است، یادآورشد:  یکی از شاخص هایی که نشان می دهد یک دانشگاه کیفی کار می کند، سرانه تولید علمی است و اینکه هر هیأت علمی چند خروجی پژوهشی در سال دارد؛ دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان دراین شاخص جزء چند دانشگاه اول کشور است.

فضلی ادامه داد: گروه فیزیک دانشگاه زنجان دارای ۳۰ عضو هیات علمی است که نیمی از آنها را فارغ التحصیلان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تشکیل می دهد.

برگزاری دوره دکتری مستقیم از کارشناسی در رشته های علوم پایه

وی درباره پذیرش دانشجو از مقطع لیسانس تا دکتری گفت: دانشگاه علوم پایه زنجان دارای ۲ ویژگی است، یکی اینکه دارای دکتری پیوسته فیزیک از دیپلم به دکتری است و دوم اینکه برای سال ۹۸-۹۷ دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان موفق به کسب مجوز برگزاری دوره دکتری مستقیم از کارشناسی در رشته‌های گروه علوم پایه شده است.

معاون آموزشی، پژوهشی و اداری مالی دانشگاه علوم پایه زنجان یادآورشد: از مزیت‌های این دوره می‌توان کاهش میزان طول دوره نسبت به دوره کارشناسی ارشد و دکتری ناپیوسته، کاهش هزینه بودجه عمومی کشور در برگزاری آزمون و جذب سریع‌تر دانش‌آموختگان دکتری تخصصی اشاره داشت.

وی با بیان اینکه از سال تحصیلی آینده در تمام رشته های علوم پایه در این مقطع دانشجو پذیرش خواهیم کرد، افزود: درحال حاضر ۹۸۶ دانشجو در دانشگاه علوم پایه زنجان در حال تحصیل و ۱۱۵ عضو هیات علمی در این دانشگاه فعال هستند.

ایجاد بستر لازم برای جذب دانشجوی خارجی

فضلی به برنامه وزارت علوم درباره ارتقاء ۵ دانشگاه و ۵ واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه هایی است که دراین طرح حضور دارد، بنابراین یکی از ماموریت های دانشگاه  گسترش فعالیت های بین المللی آن است و درهمین راستا زمینه جذب دانشجویان خارجی فراهم شده است.

آمار فارغ التحصیلان شاغل بالاتر از میانگین کشوری

وی در پایان درباره آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی فارغ التحصیل داریم که میانگین افرادی که شاغل به کار شده اند از میانگین کشوری بالاتراست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (133 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (52 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت