دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

دانشجویان به حضور در عرصه پژوهش علاقه ای ندارند 

پنجشنبه، 30 آذر 1396
کد خبر: 1289
ساعد نیوز: به گفته معاون دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام‌نور، بی‌رغبتی دانشجویان به حضور در عرصه پژوهش مسئله‌ای زیربنایی است که با همکاری همه‌جانبه باید به رفع آن اهتمام داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، حسن کرمی در خصوص کاهش تمایل دانشجویان به کارهای پژوهشی گفت: علی‌رغم اهمیتی که تحقیق و پژوهش در سطح دانشگاه‌ها و برای رشد افزایش دانش علمی دانشجویان دارد، ولی شاهد کم‌رغبتی بسیاری از دانشجویان برای حضور در فعالیت‌های پژوهشی هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه بی‌رغبتی دانشجویان برای حضور در عرصه پژوهش می‌تواند دلایل متعدد از سوی این قشر داشته باشد، تصریح کرد: برای 70 میلیون جمعیت کشور 2800 دانشگاه داریم این در حالی است که در کشور چین که یکی از کشورهای پرجمعیت دنیا است نیز همین تعداد دانشگاه برای علاقه‌مندان دایر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور ابهر تاکید کرد: عدم به‌کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل مرتبط با رشته تحصیلی و حتی عدم جذب به بازار کار و صنعت و ترس از بیکاری همچنین حضور در دانشگاه برای پرکردن اوقات فراغت از سوی تعدادی از دانشجویان از جمله مسائلی است که نیاز به نگاه کارشناسانه دارد.

معاون دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: ارتباط با صنعت یکی از مواردی است که با ایجاد زمینه آشنایی و انگیزه در دانشجویان می‌تواند موجب رونق در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی از سوی دانشجویان باشد که هرچند نباید از نظر دور داشت که انجام این تمهیدات از سوی مسئولان دانشگاهی با استقبال دانشجویان باید همراه باشد وگرنه به نتیجه مورد نظر نخواهیم رسید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی