دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

درد دندان در آوردن کودک را چگونه کاهش دهیم؟ 

شنبه، 29 آذر 1399
انواعی از دندونی وجود دارند که با گاز گرفتن کودک، شروع به لرزش می‌کنند و این مساله بسیار برای کودک خوشایند و دوست‌داشتنی است. برای اینکه باعث تسکین دردش هم بشود، آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در مراحل رشد یک نوزاد زمان دندان درآوردن به مرحله ای گفته می شود که دندان های او شروع به رویش کرده و از داخل لثه بیرون میزند. رویش دندان های شیری معمولا بین 6 تا 24 ماهگی کودک اتفاق می افتد و ممکن است تماما برای او درد آور بوده و رویش دندان را دشوار سازد. در این مدت، کودکان تمایل زیادی برای قرار دادن اجسام، داخل دهان خود دارند تا شاید درد و ناراحتی ناشی از تورم و حساس شدن لثه ها کاهش یابد. خوشبختانه در این زمینه راه های موثری وجود دارد که به شما کمک می کند درد ناشی از دندان درآوردن کودک خود را کاهش دهید.

۴ راه حل برای کاهش درد دندان درآوردن نوزاد

۱- پارچه حوله ای نم دار

پارچه حوله ای خیس و سرد یکی ار روش های خوب برای تسکین درد درآوردن دندان است. این پارچه را روی لثه های کودک قرار دهید تا بجود. حتی می توانید یک تکه یخ هم میان پارچه بگذارید و محکم ببندید تا خدای نکرده در گلوی کودک نپرد و سپس پارچه را در دهان کودک بگذارید تا بجود.

برای این منظور می توانید پارچه را در چای بابونه خیس کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد و خنک بماند یا حلقه های پلاستیکی که برای دندان درآوردن کودکان است را نیز در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس به کودک بدهید تا بجود.

۲- دندونی

برای کودکانی که از درد لثه رنج می برند، می توانید دندونی های لرزان خریداری کنید. انواعی از دندونی وجود دارند که با گاز گرفتن کودک، شروع به لرزش می کنند و این مساله بسیار برای کودک خوشایند و دوست داشتنی است. برای اینکه باعث تسکین دردش هم بشود، آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

۳- غذاهای منجمد

سرما و یخ به کاهش درد لثه کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند بسیار کمک می کند. می توانید غذاهایی که کودک در آن سن مجاز به خوردن آنهاست را در فریزر منجمد کنید تا کودک آنها را بجود و سرمای آن درد دندانش را کاهش دهد. موز یخ زده یا شیر منجمد نیز روش های خوبی برای کم کردن درد هستند.

۴- پستانک در یخ

برای کودکانی که پستانک می خورند می توانید پستانک آنها را در فریزر منجمد کنید تا هنگام مک زدن آن، سرمای موجود باعث بی حس شدن لثه ها و کم شدن درد آنها شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی