دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

درخواست محاکمه نمکی؛ مرهمی بر داغِ ملت 

جمعه، 22 مرداد 1400
کد خبر: 162843
ساعد نیوز : عملکرد فاجعه‌بار نمکی در وزارت بهداشت و پیک دلتا در ایران به همراه صحبت‌های زالی و ظریف، دوباره توجه افکار عمومی را به سمت وزیر پر وعده و بی‌عمل روحانی سوق داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از برترین ها: عملکرد فاجعه بار نمکی در وزارت بهداشت و پیک دلتا در ایران به همراه صحبت های زالی و ظریف، دوباره توجه افکار عمومی را به سمت وزیر پر وعده و بی عمل روحانی سوق داده، او همین دیروز گفته که ۵۰۰فوتی در روز نتیجه تدابیر وزارت بهداشت اوست وگرنه به ۱۳۰۰فوتی می رسیدیم، همین عملکرد باعث شده برخی از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست محاکمه او را داشته باشند، در این مطلب نگاهی به موج ضدنمکی ساعات گذشته داشته ایم.

صدار محقق نوشت: «نحوه مدیریت بحران کرونا نشان می دهد مدل حکمرانی و ساختار حاکم بر ایران از اساس شکست خورده. و البته این شکست را باید به پای کلیت ساختار با همه اجزایش به عنوان یک سیستم غرق در فساد و بی برنامگی - از نهادهای انتخابی تا نهادهای حاکمیتی - نوشت.

فقط به همین یک قلم ماجرای تهیه واکسن نگاه کنید، البته ملاک قراردادن این یک قلم، تقلیل ماجرا و تعمیم جز به کل نیست، کرونا هم البته بحرانی تک بعدی نیست و مرتبط با اصلی ترین و ابتدایی ترین وظیفه هر حاکمیتی در قبال مردمش یعنی حفظ سلامت و امنیت جانی و روانی جمعی و ملی آنها در همه ابعاد است. حالا چرا معتقدم باید با تاکید گفت کل ساختار شکست خورده؟ به این دلایل: کلیت دولت روحانی و شخص او بعلاوه همه مسوولان منتخبش در وزارتخانه های بهداشت، کشور، اقتصاد، امورخارجه و... می توانستند برای مدیریت کم خطر این بحران درست عمل کنند اما واقعیت ها نشان می دهد به دلیل فساد و منافع شخصی، پاچه خواری، بی عرضگی و… این کار را نکردند. (امیدوارم روزی محاکمه و ذلت سعید نمکی را ببینم)

بخش دیگری از عوامل مهم این شکست هم الان اعضای اصلی دولت رییسی هستند. مخبر معاون اول او، تا چند روز پیش رییس جایی بود که به خاطر پروژه تولید واکسنش (برکت) هم هزاران میلیارد تومان پول هزینه کردند و هم جلوی واردات واکسن های خارجی - به اسم حمایت از تولید داخلی - گرفته شد. آن هم پروژه ای که در حقیقت شکست خورده (صحبت ۲ روز پیش رییسی درباره ناتوانی تولید داخلی و لزوم واردات واکسن خارجی)

حتی پای وزیر بهداشت پیشنهادی رییسی هم در این شکست گیر است. او از کسانی ست که دی ۹۹ خطاب به روحانی نامه ای نوشت و خواستار ممنوعیت وارادت واکسن خارجی شد. از آن سو نقش برخی افراد و بخش های غیردولتی مرتبط با سیستم در این وضعیت هم مهم است. سازمان نظام پزشکی، بهمن ۹۹ در نامه ای جوگیرانه خواستار ممنوعیت واردات واکسن روسی شده بود! کمی بعد معلوم شد اسپوتنیک از ایمن ترین واکسن های جهان است.خلاصه در وضعیت فسادزده ی موجود یک عده قدرقدرت علیه واکسن آمریکایی و انگلیسی و یک عده هم علیه واکسن روسی و چینی موضع گرفتند تا این روزها مرگ هزاران نفر از مردم ایران رقم بخورد.»

کاربری در این باره نوشت: چرا افکار عمومی برای مسئولین هیچ ارزشی نداره؟ الان ما نباید بفهمیم کدوم یکی از این سه نفر (زالی ،ظریف ،نمکی) دروغ گو هست، کدوم خائن؟! و محاکمه اش رو ببینیم!؟ هرکی بیاد نمک بپاشه رو زخم مردم، هرچی دوست داره بگه و بره؟

کاربر دیگر نوشت: دو قطبی ظریف - نمکی یک دوقطبی ساختگی و دروغین است. هر دو وزیر روحانی بودند، هر دو ناکارآمد و هر دو مقصر در وضعیت فعلی کرونا در کشور هستن مراقب باشیم در جنگ بین ناکارآمد ها طرف هیچ کدام را نگیریم.

دیگری نوشت: تا یه هنرپیشه براثر ابتلا به کرونا جونش رو از دست داد، سلبریتی ها یادشون افتاده واکسن و محاکمه نمکی حق مردم ایرانه! جون مردم عادی ذره ای برای این جماعت دوزاری ارزش نداره!

کاربر دیگر این طور نوشت: نمکی به تنهایی به اندازه یک جنگ به کشور آسیب رسوند.

کاربری نوشت: بار ها دروغ گفت، تعارض منافع خود را پنهان کرد و صد ها وعده ی پوچ داد، برای فرافکنی از افراد دیگری مایه گذاشت و در نهایت صد هزار کشته رسمی کرونا را موفقیت خواند و تهیه واکسن را وظیفه وزارت بهداشت ندانست ... برای جلوگیری از تکرار این رویه فاجعه بار خواستار محاکمه_نمکی هستم.


10 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

با درود با همه توصیه‌ای که وزارت بهداشت به مردم کرد ما شاهد مراسم ها و عروسی و سفرهای زیادی بودیم خوب باید مردم رعایت می‌کردند ایشون همه تلاش خود رو کرد وقتی ما رعایت نمیکنم ایشون مقصره
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟