دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

درمان زودانزالی مردان با وازلین 

چهارشنبه، 30 شهریور 1401
زودانزالی زمانی رخ می‌دهد که مرد کنترل زمان انزال را از دست می‌دهد و قبل از اینکه او و یا شریک جنسی‌اش آمادگی داشته باشند ارضا می‌شود، که این باعث ناراحتی و اضطراب هر دو طرف می‌شود. ما در این مطلب درمان زود انزالی با وازلین را بررسی می کنیم. همراه ما باشید.

مشکلات جنسی از جمله زود انزالی، در بین مردان بسیار شایع بوده و آمار نشان می دهد از هر ۳ مرد یک نفر به این مشکل دچار است. زود انزالی زمانی اتفاق می افتد که مرد قبل از زمانی که خودش یا شریک جنسی اش می خواسته ارضا شود. بسیاری از مردانی که به این مشکل دچار هستند به سرخوردگی و اضطراب دچار شده و در نتیجه از رابطه جنسی دوری می کنند. زود انزالی گرچه ناامیدکننده و استرس زا است، اما درصورتی که فرد در زمان مناسب برای درمان اقدام کند، درمان، بسیار مؤثر بوده و وی را کاملاً به زندگی جنسی عادی خود بر می گرداند. با درمان زود انزالی اعتمادبه نفس فرد برگشته و میزان فشارهای عصبی وی کاهش می یابد.

انزال چیست؟

انزال عبارت است از آزاد شدن مایع منی از آلت جنسی مردانه در زمان ارگاسم (اوج لذت جنسی). هنگامی که مرد از لحاظ جنسی تحریک می شود، مغز از طریق اعصاب موجود در نخاع سیگنال هایی را به ناحیه آلت جنسی او می فرستد که باعث انقباض عضلات لگنی می شوند.در هنگام ارگاسم، تأثیر انقباضات عضلانی اسپرم را به همراه مقدار کمی مایع از بیضه ها به مجرای دفران انتقال می دهند. کیسه های منی و پروستات با ترشح مایع اضافی از اسپرم حفاظت می کنند.این مخلوط اسپرم و مایع (منی) در طول مجرای پیشاب حرکت می کند تا به آلت مردانه رسیده و از آنجا انزال کند.

به چه انزالی، انزال زودرس گفته می شود؟

تعریفی که معمولاً برای انزال زودرس در مردان ارائه می شود عبارت است از انزال ظرف یک دقیقه پس از دخول آلت مردانه به مهبل زن. البته، هیچ معیار ثابتی برای تعیین زود هنگام بودن انزال وجود ندارد. زود انزالی، به از دست دادن کنترل انزال و همچنین پریشانی و اضطرابی اشاره دارد که این وضعیت به یک یا هر دو شریک جنسی وارد می کند، نه فقط زمان انزال مرد.زودانزالی شایع ترین مشکل جنسی مردان بوده و ایشان در هر سنی ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. زود انزالی بیشتر در مردان جوان شایع است، زیرا عموماً با بالا رفتن سن انزال دیرتر صورت می گیرد و همچنین معمولاً مردان تجربه جنسی کمتری داشته یا احساس امنیت آن ها نسبت موقعیتی که در آن آمیزش جنسی دارند پایین تر است.

دلایل روان شناختی زود انزالی

عوامل روانی که ممکن است در بروز مشکل انزال زودرس نقش داشته باشند عبارت اند از:

  • تجربه کم در رابطه جنسی
  • سابقه سوءاستفاده جنسی
  • نگرانی درباره اندام و هیکل
  • افسردگی
  • نگرانی درباره انزال زودرس
  • احساس گناه در حین رابطه که منجر به عجله در رابطه می شود
  • داشتن انتظار بیش از حد از خود یا شریک جنسی

دلایل زیست شناختی زود انزالی

برخی از عوامل بیولوژیکی و زیست شناختی که می توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند عبارت اند از:

  • سطح غیرطبیعی هورمون ها
  • سطح غیرطبیعی مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی
  • التهاب و عفونت پروستات و مجاری ادراری
  • وراثت
  • عوامل تشدیدکننده

درمان زودانزالی با وازلین

یکی از روش های طبیعی برای زود انزالی که نتایج ان برای برخی افراد غیرمنتظره است وازلین است. وازلین یک ماده آرایشی و بهداشتی برای پوست های خشک محسوب می شود. اما عجیب ترین مساله این است که ظاهرا می تواند برخی از مشکلات رایج جنسی، به ویژه مشکل انزال زودرس را نیز مدیریت کند. وازلین یا ژله نفتی یک پماد بر پایه روغن است. نرم، چسبناک و صاف بوده که می تواند به راحتی در دستان شما با تماس و مالش گرم شود.

به نظر می رسد که وازلین یک شیوه کارساز برای زودانزالی و همچنین روان کننده ای عالی برای رابطه جنسی باشد. حقیقت این است که بسیاری گزینه های بهتری برای مقابله با انواع اختلالات جنسی وجود دارد. وازلین را فقط در صورتی باید استفاده کنید که در تنگنا هستید و جایگزین مناسب تری ندارید. این به ایجاد یک لایه ضخیم روی اندام جنسی کمک می کند که همین امر باعث کاهش حساسیت و تحریک در اندام و افزایش توانایی برای نعوظ آن می شود.

وازلین با محدود کردن تحریک یا کاهش سرعت انزال زودانزالی را کنترل می کند. وازلین همچنین گردش خون را فعال کرده و خون رسانی به آلت تناسلی را افزایش می دهد که در تقویت نعوظ و طولانی شدن رابطه جنسی موثر واقع می شود. مدیریت زودانزالی با وازلین بسیار شبیه به اصل کاندوم در درمان انزال زودرس است اما به روشی تقریبا ساده تر.

مضرات درمان زودانزالی با وازلین

حال چرا وازلین لزوما گزینه خوبی برای استفاده نیست و به جای آن باید از چه چیزی استفاده کنید؟ در ادامه شرح کوتاهی اورده شده است. آنچه علم می گوید این است که داشتن رابطه جنسی بدون امادگی کافی روانی و جسمی می تواند بسیار ناخوشایند و حتی ناامیدکننده باشد.کوتاه شدن و زود به اتمام رسیدن رابطه جنسی چه زمانی که خود مرد لذت کافی نبرده و چه زمانی که پارتنر جنسی او به ارگاسم نرسیده است نارضایتی جنسی زیادی را فراهم می کند که می تواند به بخش های دیگر رابطه نیز تعمیم یابد. وازلین یک شیوه ایده آل برای رابطه جنسی نیست. با این حال اگر گزینه های بهتری در کوتاه مدت در دسترس نباشد می توان از آن استفاده کرد. اما باید چند مساله را در نظر گرفت.

1-افزایش عفونت در درمان زودانزالی با وازلین

وازلین ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد. از آنجایی که ماهیت چربی وازلین منجر می شود به اطراف هر چیزی که با آن تماس می یابد بچسبد، ممکن است باکتری ها را به آسانی برای ایجاد عفونت دعوت کند. بر اساس یک مطالعه زنانی که از وازلین برای واژن خود استفاده می کنند، ۲.۲ بیشتر از زنانی که از وازلین استفاده نمی کنند برای عفونت واژن تست مثبت می گیرند. همین روند روی الت تناسلی مرد که با واژن زن در تماس است ادامه می یابد. الت مرد می تواند در تماس با محیط، باکتری و الودگی ها را جذب و به بدن زن منتقل کند.

2-اسیب زدن به کاندوم هنگام درمان زودانزالی با وازلین

وازلین کاندوم را ضعیف و آسیب پذیر می کند. اگر قصد استفاده از کاندوم های لاتکس یا پلی اورتان را دارید، نمی توانید از وازلین استفاده کنید. پترولیوم ژله با محصولات لاتکس ناسازگار است و این نوع کاندوم ها را ضعیف و اماده پاره شدن می کند. کاندوم ممکن است در حین رابطه جنسی پاره شود و منجر به بارداری ناخواسته یا عفونت های مقاربتی شود.

3- ماندگاری بالا

روغن موجود در وازلین قدرت ماندگاری بالایی دارد. این فرآورده نفتی در واقع عمر طولانی تری داشته باشد و به سرعت سایر کرم ها و اسپری های تاخیری و یا روان کننده های مبتنی بر آب تمیز و خشک نمی شود. این یک جنبه منفی محسوب می شود. چرا که تمیز کردن یا شستن وازلین بعد از رابطه جنسی دشوار است. ممکن است چندین روز طول بکشد تا روغن به طور کامل از بدن شما پاک شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب