دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان عرق سوز شدن پوست پاها چیست؟ 

چهارشنبه، 03 دی 1399
برخی مداواهای خانگی و داروها می‌توانند به کنترل تعریق زیاد بین پاها کمک کنند. گزینه‌های زیر ارزش امتحان هم برای زنان و هم در مورد مردان را دارد.

یکی از مشکلات آزار دهنده عرق سوز شدن لای پا و یا عرق کردن بین کشاله های ران می باشد ، اما علت و درمان این مشکل آزار دهنده چیست؟ چکار باید کنیم تا بین پاهایمان کمتر عرق کند؟عرق کردن بین پاها و کشاله ران به خصوص در هنگام ورزش و هوای گرم غیرعادی نیست. ما غدد عرق زیادی در بدن خود داریم. اما لکه های عرق روی شلوارهای بیرونی و خانگی ممکن است کمی برای افراد خجالت آور باشد.تعریق یا عرق کردن به بدن ما کمک می کند تا خودش را خنک کند. روند تعریق شامل متابولیسم ، سیستم عصبی ، هورمون ها ، جریان خون و حتی احساسات ما است.عرق بین ران و پاها می تواند به علت یک مشکل در بدن باشد به خصوص اگر در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد کند و در واقع شما را اذیت کن. در ادامه برخی علائم احتمالی عرق بیش از حد ذکر شده است

علائم عرق بیش از حد

  • خارش
  • سوزش پاها
  • بوی بد بین پاها و یا همان کشاله های ران

در اصطلاح پزشکی تعریق بیش از حدی که در اثر درجه حرارت یا ورزش ایجاد نشود ، هایپرهیدروز می گویند. به سختی می توان تشخیص داد که تعریق شما عادی است و یا اینکه غیرعادی ، به خصوص اگر در مورد آن احساس راحتی نکنید.

اگر فکر می کنید زیاد بین پاهایتان عرق می کند ، علائم خاصی برای بررسی وجود دارد. شما می توانید به یک پزشک مراجعه کنید تا علت تعریق بیش از حد شما بررسی و در صورت امکان معالجه شوید.

علت عرق کردن کشاله ران و واژن

مهمترین علتهای عرق کردن کشاله ران و واژن در خنمها عبارتند از:

تمرینات ورزشی

عرق کردن معمولا بعد از تمرینات ورزشی رخ می دهد و هرگونه فعالیت جسمی شدید موجب افزایش دمای داخلی بدن و فعال شدن غده های تعریق برای ترشح عرق می شود. تمریناتی که به طور خاصی بر پاها متمرکز هستند همانند دویدن می تواند موجب عرق کردن در پایین تنه شود.ممانعت از عرق کردن در طی ورزش غیر ممکن است. با این وجود، پوشیدن لباس های نخی می تواند میزان عرق را به حداقل برساند.
همچنین می توان از لباس زیر های طراحی شده برای تمرینات وزشی استفاده کرد. لباس زیر های ورزشی به خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی و کشاله ران کمک می کنند. پس از تمرینات ورزشی، دوش گرفتن و پوشیدن لباس تمیز و خشک بسیار مهم است.

موهای زائد ناحیه تناسلی

غده های تعریق اپوکرین در ناحیه تناسلی و کشاله ران موجب ترشح عرق در فولیکولهای مو می شوند. موهای زائد ناحیه تناسلی می توانند موجب به دام انداختن باکتری و رطوبت شوند. موهای زائد تناسلی همچنین موجب گرمتر شدن این ناحیه می شوند که موجب می شود غده های اپوکرین عرق بیشتری ترشح کنند. باکتری هایی که در موهای زائد تجمع می کنند نیز میتوانند منجر به عفونت شوند.برای جلوگیری از افزایش تعریق ناحیه تناسلی، موهای زائد خود را کوتاه کنید یا آنها را با لیزر به طور کامل از بین ببرید.

لباس های زیر

پوشیدن لباس زیر های نخی می توانند به کاهش عرق ناحیه تناسلی و کشاله ران کمک کنند. تولیدکنندگان لباس های زیر اغلب از الیاف مصنوعی برای تولید لباس زیر زنان استفاده می کنند. نه تنها این نوع لباس زیر ها موجب گرمتر شدن ناحیه تناسلی و کشاله ران می شوند بلکه موجب جذب رطوبت هم نمی شوند که بدین معنی است که عرق بر روی پوست می ماند.
زنان می توانند با پوشیدن لباس زیرهای نخی موجب کاهش عرق حول ناحیه واژن شوند. نخ از جمله الیاف سبکی است که به راحتی رطوبت را جذب می کند و به این دلیل که ماده طبیعی است هم با دوام است و هم موجب حساسیت پوستی نمی شود.

اضافه وزن
چربی عایق طبیعی بدن است. زنان معمولا اطراف شکم، باسن و ران خود چربی بیشتری دارند. چربی اضافی این نواحی می تواند موجب به دام انداختن گرما و تعریق بیش از حد شود.افرادی که در ران ها و باسن خود اضافه وزن دارند بیشتر در ناحیه تناسلی خود عرق می کنند. این افراد می توانند تعریق خود را با رعایت درست بهداشت و پوشیدن لباس های زیر نخی کاهش دهند.

درمان تعریق بین پاها

برخی مداواهای خانگی و داروها می توانند به کنترل تعریق زیاد بین پاها کمک کنند. گزینه های زیر ارزش امتحان هم برای زنان و هم در مورد مردان را دارد.

مداواهای خانگی

در هوای گرم تابستان یکی از مشکلاتی که افراد زیادی از آن رنج می برند، ساییدگی ران ها به هم و عرق سوز شدن آنهاست. این مشکل بسیار دردناک است و باعث آزار فرد می شود. گاهی سوختگی پوست به قدری شدید است که منجر به خونریزی می شود و باعث می شود فرد نتواند پیاده راه برود. مداواهای خانگی زیر ممکن است در مدیریت تعریق شدید در ناحیه کشاله ران مفید باشند:

  • خودداری از پوشیدن لباس تنگ،
  • پوشیدن لباس زیر و دیگر لباس های ساخته شده از جنس مواد طبیعی و دارای امکان تهویه مثل نخ،
  • دوش گرفتن یا حمام کردن منظم،
  • کوتاه کردن موی ناحیه شرمگاهی (لیزر موهای زائد ناحیه شرمگاهی)،
  • استفاده از نشاسته ذرت برای پوست بین ران ها با هدف کاهش رطوبت و محدود کردن بوی بد،
  • مدیریت استرس با فعالیت هایی مثل یوگا یا مدیتیشن،
  • اجتناب از غذاهای چاشنی دار، الکل، و کافئین، زیرا آنها می توانند محرک ایجاد پاسخ تعریق در بدن باشند.

پماد ضدسوختگی پای نوزاد را دریابید

سایش بین ران ها به اندازه سوختن پای کودک وحشتناک است. پوست داخل ران ها به اندازه پوست پای نوزاد نرم و حساس است. اگر خیلی زود عرق سوز می شوید، برای پیشگیری، از پماد ضدسوختگی پای نوزاد استفاده کنید.

اگر دچار سوختگی هم شده باشید، حتما از این پماد استفاده کنید. خواهید دید که آبی بر آتش خواهد بود. مالیدن پماد در این قسمت باعث لیز شدن پوست شده و سایش پاها را کاهش می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم