دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان گیاهی و کم هزینه برای جوش واژن 

دوشنبه، 14 تیر 1400
جوش، عفونتی موضعی است که در لایه های عمیق پوست ایجاد می شود در ابتدا، آنها قرمز و آرام هستند، اما بعد از آن در مرکز خود تجمع می یابند و آن را قوی می کند ؛ جوش باعث درد و ناراحتی می شود و اگر عفونتش درمان نشود ممکن است به سایر قسمت ها گسترش یابد.

جوش، عفونتی موضعی است که در لایه های عمیق پوست ایجاد می شود در ابتدا، آنها قرمز و آرام هستند، اما بعد از آن در مرکز خود تجمع می یابند و آن را قوی می کند ؛ جوش باعث درد و ناراحتی می شود و اگر عفونتش درمان نشود ممکن است به سایر قسمت ها گسترش یابد.جوش ممکن است در هر جایی که مالش یا اصطکاک دارد رخ دهد، مانند بین پاها، بازوها ممکن است به علت عفونت فولیکول های مو بوجود آید.جوش در واژن و بخش تناسلی به عنوان جوش واژنی شناخته می شود. واژن یک منطقه حساس بدن زن است، در نتیجه جوش واژنی موضوع نگران کننده ای است و اگر شما از آن رنج می برید، باید به دنبال برخی از راه حل های درمانش باشید.

درمان گیاهی جوش واژن

درمان گیاهی برای برطرف نمودن جوش تناسلی عبارتند از:

عسل و ریشه زردچوبه: عسل و زردچوبه، هر دو ضد باکتری و ضد عفونی کننده هستند. هر دو آنها را در مقادیر مساوی تقسیم کنید، کمی جوشانده و نصف قاشق چای خوری به محل جوش بزنید. صبح روز بعد، جوش شروع به تخلیه خواهد کرد. پس از تخلیه کامل جوش، ناحیه را کاملا پاک کنید. این درمان، بسیار موثر است.

عسل و زردچوبه

شیر، سرکه و زردچوبه: این مواد را با هم مواد مخلوط کرده و بجوشانید. پارچه ای را به این مواد آغشته کرده و در محل جوش قرار دهید. این کار را دو بار در روز و به مدت ده دقیقه انجام دهید. این کار ،در درمان جوش واژینال بسیار موثر است.

روغن کرچک: چند قطره روغن کرچک را روی سطح جوش بزنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا جوش تخلیه شود.

سیر: سیر در درمان هر نوع جوشی مانند واژن بسیار موثر است. یک عدد سیر را له کرده و آن را به قسمت آسیب دیده بزنیدهمچنین می توانید سیر را به صورت خوراکی مصرف کنید. خواص ضد باکتری و آنتی بیوتیک سیر، جوش واژن را به سرعت درمان می کند.

خیار: یک تکه خیار را روی جوش قرار دهید. خیار، با اثر خنک کنندگی، سوزش، درد و سایر نشانه های جوش را تسکین می دهد.

پیاز: چند تکه از پیاز را برش دهید. پنبه ای را باعصاره آب پیاز آغشته کرده و به قسمت آسیب دیده بزنید.

پودر زنجبیل: پودر زنجبیل را به میزان مساوی با پودر زردچوبه مخلوط کرده و با اضافه کردن آب ، خمیر به دست آمده را به بخش آسیب دیده بزنید. این کار را روزانه برای تسکین جوش واژنی تکرار کنید.

شما ممکن است هر یک از داروهای خانگی و گیاهی ذکر شده را برای درمان جوش، به کار برده اما درمان موفقیت آمیزی نداشته باشید، به این ترتیب بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید. در صورت بروز جوش واژینال به همراه تب، به دلیل مشکوک بودن به نقص در سیستم ایمنی، پزشک را در جریان بگذارید.

چگونه می توان از جوش واژن پیشگیری کرد؟

  • هر قطعه از لباستان را که با ناحیه واژینال در ارتباط است را با مواد شوینده ای که معطر نیستند، بشویید. اگر دلیل جوش هایتان، تماس درماتیت است، مطمئن باشید که از محصولات بدون بو استفاده می کنید و از دوش واژینال بپرهیزید.
  • جلوگیری از برگشت موهای زائد ممکن است به معنای پرهیز اصلاح مو یا انتخاب سایر روش های برداشت مو مانند لیزر به جای اصلاح باشد.. اگر ترجیح می دهید اصلاح کنید، از تیغ تیز استفاده کنید و آن را اغلب تغییر دهید.
  • برای جلوگیری از رطوبت و رشد باکتری ها، واژنتان را خشک کنید و همیشه در جهت رشد موها اصلاح کنید.
  • انتخاب لباس زیر و سایر لباس ها می تواند تاثیر بزرگی بر پیشگیری از بروز جوش واژن داشته باشد. پنبه خالص یا سایر مواد طبیعی و لباس هایی که هوا را از خود عبور می دهند، پوست را از عرق کردن مداوم دور می کنند. واژنتان را تمیز نگه دارید و از پوشیدن لباس های تنگ، جلوگیری کنید.
  • برخی از موارد جوش واژن می تواند مسری باشند و همچنین برخی از بیماری های منتقل شونده جنسی می توانند علائمی مانند جوش واژن داشته باشند.
  • هرگونه جوش یا التهاب اطراف این ناحیه حساس باید پیگیری شود و توسط متخصص پوست ویزیت شود. هر چقد این درمان سریع تر صورت گیرد برای سلامتی دستگاه تناسلیتان بسیار مفید است.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه