دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان جوش کنار گوش به روشی ساده 

شنبه، 11 اردیبهشت 1400
زمانی که یک جوش در گوش رخ دهد آن کاملاً دردناک و ناراحت کننده است در هر یک از گوش خارجی در داخل کانال گوش یا پشت گوش توسعه می یابد آن در اثر فعالیت باکتری در منافذ مسدود شده توسط سبوم و سایر ناخالصی ها رخ می دهد.

آیا تا به حال احساس خارش پشت گوش خود کرده اید ، یا فقط احساس یک توده دردناک می کنید؟ توده ملتهب (یا یک جوش) در پشت گوش شما می تواند نتیجه عفونت در منافذ پوستی شما باشد.

جوش های پشت گوش در بیشتر موارد جای نگرانی ندارند. با این حال ، آنها می توانند بسیار دردناک شوند و نیاز به مراقبت و درمان دارند. در این مقاله داروهای خانگی خاصی را ذکر کرده ایم که می تواند به درمان آن دسته از برآمدگی های کوچک دردناک پشت گوش کمک کند.

برآمدگى پشت گوش مى تواند ناشى از یک غده ى لنفاوى متورم، به وجود آمدن یک کیست، تومور خوش خیم، یا رشد نا به جا و بیش از حد باشد. بعضى از اوقات این برآمدگى ها سخت و دردناک هستند، بعضى مواقع نرم و قابل حرکت و در مواردى دیگر، آن ها به هیچ وجه باعث ایجاد درد نمى شوند و اگر آن ها را لمس کنید، نرم هستند. ممکن است اندازه ى این برآمدگى ها و یا آسیب ها بتوانند تغییر مکان پیدا کنند ولى به ندرت پیش مى آید که اندازه ى آن ها بزرگتر از اندازه ى یک نخود فرنگى بشود. در بیشتر موارد، بعد از گذشت مدت زمان کمى، این برآمدگى از بین مى روند. با این وجود، اگر مدت زمان زیادى بمانند و از بین نروند، نیاز به مراقبت هاى پزشکى پیدا مى کنند. در ذیل به یک سرى از فاکتورها و شرایطى که منجر به رشد و گسترش این بر آمدگى هاى پشت گوش مى شود و نیز به گزینه هاى موجود جهت معالجه و بهبودى این برآمدگى ها اشاره شده است.

معرفی جوش ها

جوش ها به این صورت طبقه بندى مى شوند: جوش هاى نوک تیز، کورک و برآمدگى هاى ریز بر روى سطح پوست. این جوش ها ممکن است به دلیل تغییرات هورمونى و سطوح بالاى غیر عادى هورمون هاى جنسى (هم در آقایان و هم در بانوان)، استرس، عفونت هاى باکتریایى، یا به دلایل ژنتیکى به وجود بیایند.

علل کورک گوش

جوش ها زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست توسط سلول های مرده مسدود شده و توسط میکروب ها آلوده شوند. سایر عواملی که ممکن است در این شرایط موثر باشند عبارتند از:

  • بهداشت ضعیف
  • شرایط آب و هوایی بیش از حد خشک یا مرطوب
  • اصطکاک به دلیل عینک
  • موی فرورفته در پوست
  • سوراخ کردن گوش
  • لوازم آرایشی حاوی کومدوژنیک
  • رژیم غذایی ( به ویژه غذاهای شیرین که می توانند آکنه را تشدید کنند)

درمان جوش گوش:

برخلاف تمایل شخصی باید از ترکاندن جوش داخل گوش خودداری کرد. این کار قرمزی جای جوش را از بین می برد و یا ممکن است باعث بد تر شدن آن بشود.ترکاندن جوش داخل گوش به باکتری ها فشار وارد کرده و موجب می شود تا باکتری به منافذ عمیق پوستی نفوذ کند. این کار موجب می شود تا ناحیه ی جوش ملتهب شده و خارش بیشتری پیدا کند. اگر شما جوش را بترکانید و چرک زیر آن بیرون آمده و ممکن است باعث ایجاد زخم شود.اگر جوش عفونی شود امکان دارد تبدیل به دمل شود. این تبدیل جوش به دمل خود به خود انجام می شود. همچنین به علت کنده شدن ، سوراخ کردن و یا فشرده شدن جوش که نوعی آسیب به ناحیه ی جوش محسوب می شود، ممکن است جوش به دمل تبدیل شود.

شما می توانید برای رفع جوش های سطح پوستتان با استفاده از کمپرس گرم، جوش ها را نرم کرده و از روی پوست پاک سازی کنید. گرما چرک زیر جوش را به سطح پوست نزدیک می کند و باعث می شود تا به تنهایی چرک خشک و تخلیه شود. در صورت تخلیه چرک جوش داخل گوش، سریعا محل مورد نظر را با دقت پاک کنید.شما نباید ناحیه ی جوش را تحریک کنید و از پخش شدن باکتری جلوگیری کنید. از تمیز شدن ناحیه ی مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

پمادهای موضعی

درمان های موضعی برگرفته از ویتامین A بصورت بدون نسخه و با نسخه در اختیار شما قرار می گیرد. ترتینوئین معروف ترین پماد موضعی است که بدون نسخه در اختیار شما قرار می گیرد.

روغن درخت چای

خواص ضد باکتریایی قوی اسانس درخت چای با باکتری عامل جوش مبارزه می کند خواص ضد التهابی آن تورم را کاهش و به روند شفا سرعت می بخشد. یک قاشق چای خوری از روغن درخت چای را به9 قاشق چای خوری آب اضافه کنید.با یک قاشق هم بزنید و مخلوط کنید. با استفاده از یک گوش پاکن محلول را روی جوش بمالید.این درمان را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید تا جوش به طور کامل شفا یابد.

چای کیسه ای سیاه

تانن موجود در چای التهاب را کاهش دهد در حالی که خواص قابض آن سبب خشک کردن جوش از داخل می شود گرما از چای کیسه ای داغ، جوش تخفیف و درد را کاهش می دهد.کیسه چای را در آب داغ به مدت ۱ دقیقه قرار دهید.با فشار، آب اضافی از کیسه چای را خارج و آن را در گوش خود، درست بالای جوش قرار دهید. گوش خود را با یک لیف حمام گرم بپوشانید و آن را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ترک کنید. این درمان را دو بار در روز انجام دهید تا جوش درمان شود.

پراکسید بنزوئیل

ترکیبات مختلفی از پراکسید بنزوئیل وجود دارد که در اختیار شما قرار می گیرد. برای آکنه هایی که وضعیت وخیمی ندارند از پمادی استفاده کنید که دارای حداقل ۵ درصد پراکسید بنزوئیل است. توجه کنید استفاده از این نوع پماد ها در نزدیکی زخم و غشای مخاطی نظیر بخش داخلی بینی و دهان، استفاده نکنید.

شیر

آلفا هیدروکسی اسید موجود در شیر منافذ را غیر مسدود و سلول های مرده پوست را حذف می کند که به نوبه خود به روند بهبودی زخم ها و جوش سرعت می بخشد. یک گلوله پنبه را در شیر خیس دهید و آن را فشار دهید. از این توپ پنبه مرطوب برای پاک کردن جوش بر روی گوش خارجی استفاده کنید.
پنبه روی جوش را به مدت ۱۰ دقیقه ترک کنید. این منطقه را با آب ولرم تمیز کنید.این درمان را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
جوکر2 تمام شد و برنده لو رفت/ فینال سخت و نفسگیر سوسن پرور و ناهید مسلمی عالی بود😂+ویدیو
نیوشا ضیغمی: ترجیح میدم عکس از بچم نذارم چون تحمل توهین به نوزاد بیگناهم رو ندارم+فیلم
چهره خندان و حال خوش بازیگران زن در قایق سواری بر روی آب‌های زیبای ایران؛ از سانیا سالاری و نرگس محمدی تا بهاره رهنما به همراه حاجی، همسر سابقش+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(عکس) استایل هنرمندانه شیلا خداداد در مراسم رونمایی از کتابش با مانتوی فوق العاده زیبا و مجلسیِ دارای کالی‌گرافی یک شعر از مولانا / مرده بدم زنده شدم ...
حرف های احساسی گرگ پارسی در روز تولدش خطاب به هواداران میلیونی خود +عکس/ هادی چوپان به احترام صمیم شیرزاد صفحه اینستاگرامش را سیاه پوش کرد
همسر حامد آهنگی: برعکس برنامه ها توی خونه حامد زیاد اهل بگو بخند نیست؛ از خرید کردن خوشش نمیاد+ویدیو