دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان جوش ناحیه تناسلی با تغییر سبک زندگی 

چهارشنبه، 26 آذر 1399
جوش واژن معمولا وضعیت جدی نیست. تراشیدن موی عانه می تواند با آلوده کردن فولیکول های مو، جوش ایجاد کند.همچنین در بیشتر موارد، جوش های واژن در عرض چند هفته به تنهایی یا با درمان برطرف می شوند.

مواردی که با جوش های واژن اشتباه گرفته می شوند

بعضی از چیزها، شاید در ظاهر شبیه جوش باشند، اما در واقع کیست ها، زگیل ها یا رشد های دیگر هستند برخی از این موارد عبارتند از:

کیست بارتولین ، که معمولا در نزدیکی یک طرف واژن رخ می دهد اگر کیست در عرض چند روز از بین نرفت و یا دردناک شد، به پزشک خود مراجعه کنید. کیست های بزرگ ،می توانند تخلیه شوند.تبخال تناسلی، ممکن است شبیه جوش باشد آنها اطراف واژن، فرج، و مقعد ظاهر می شوند ؛ تبخال تناسلی، می تواند درمان شود.زگیل تناسلی هم شاید با جوش اشتباه گرفته شود شما می توانید یک زگیل یا خوشه ای از زگیل ها داشته باشید علت این زگیل ها ،ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است، یک ویروس که از طریق رابطه جنسی منتقل میشود و قابل درمان است.تگ های پوستی، می توانند مانند جوش ها باشند، اما آنها تنها بافت های کوچکی هستند، که تهدیدی برای سلامتی ندارند پزشک ،می تواند آنها را برای شما از بین ببرد و درمان کند.

درمان های رایج جوش ناحیه تناسلی

جوش های واژن اغلب خود به خود برطرف می شود. اگر برطرف نشد از روش های درمان زیر استفاده کنید:

تعیین علت جوش

برای تصمیم گیری در مورد درمان صحیح، کشف علت جوش است. از جوش های واژن و هر گونه محصول، فعالیت یا عوامل دیگر که ممکن است بر ناحیه تناسلی تاثیر بگذارد یادداشت برداری کنید. همچنین بهتر است از تمام محصولاتی که در تماس با ناحیه تناسلی قرار می گیرند، از جمله مواد شوینده دوری کنید.

عامل تحریک کننده را حذف کنید:

هنگامی که علت تحریک یا عفونت شناخته شد، استفاده از محصول را متوقف کنید.به عنوان مثال، اگر مشکل اصلاح است، از تیغ جدید استفاده کنید و اصلاح را در جهت رشد مو انجام دهید. هرگز به صورت خشک اصلاح نکنید. حوضچه های آب گرم را تمیز نگه دارید. همچنین از مصرف روغن روی پوست جلوگیری کنید زیرا این کار می تواند باکتری ها را در فولیکول ها محبوس کند.

رعایت بهداشت

گرما و رطوبت در ناحیه تناسلی باعث می شود موقعیت ایده آل برای رشد باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها ایجاد شود.منطقه را روزانه با آب گرم و صابون ملایم بشویید. از استفاده از مواد شوینده خشن در داخل واژن بپرهیزید، زیرا این مواد می تواند تعادل pH را تحت تاثیر قرار دهد، که می تواند منجر به عفونت شود.لباس زیر پنبه ای انتخاب کنید و از پارچه هایی که گرما و رطوبت را می گیرند دوری کنید. لباسهای راحت را انتخاب کنید که اجازه می دهد پوست نفس بکشدتامپون ها یا پدهای بهداشتی را به طور منظم در طول قاعدگی عوض کنید. فنجان قاعدگی یک جایگزین مناسب و بهداشتی برای تامپون ها است.

گرما درمانی

برای مقابله با خارش و درد، سعی کنید منطقه را با کمپرس گرم کنید.یک حوله کوچک را در آب گرم خیس کنید و قبل از قرار دادن بر روی پوست فشار دهید. این درمان را می توان چندین بار تکرار کرد.همیشه قبل از پوشیدن لباس باید منطقه را کاملا خشک کنید تا رشد باکتری مهار شود .

دارو

با دکتر درباره داروهای مناسب جوش های واژن صحبت کنید. اگر درماتیت تماسی ریشه مشکل باشد، داروهای موضعی یا آنتی هیستامین ها توصیه می شود. عفونت ها را می توان با آنتی بیوتیک موضعی یا خوراکی درمان کرد.تشخیص و درمان اولیه برای آکنه اینورسا توصیه می شود. در حالیکه مولوسکوم کونتاژیوزوم اغلب بدون درمان درمان برطرف می شود، ممکن است برای موارد مداوم دارو تجویز شود.

آیا می توان جوش های واژن را ترکاند؟

بهتر است جوش واژن را نترکانید چون می تواند باکتری ها را گسترش دهد و منجر به عفونت شود و این منطقه حساس را تحریک کرده و در نهایت همه چیز خیلی بدتر شود. جوش اگر با چرک پر شود ممکن است بزرگتر شود و با بزرگتر شدن می تواند دردناک باشد.

شما نباید هرگز جوش ها را در مجاورت اندام تناسلی دست کاری کنید یا بترکانید. بهتر است جوش ها خود به خود پاره شوند و یا به پزشک خود مراجعه کنید تا جوش را به گونه ای کم کند که از عفونت جلوگیری کند. جوش های ناشی از تحریک جزئی ممکن است خود به خود برطرف شوند. اگر برطرف نشدند یا بدتر شدند، به پزشک خود مراجعه کنید.

داروهای موضعی می توانند جوش واژن ناشی از درماتیت تماسی را درمان کنند و آنتی هیستامین ها آلرژی های شدید را درمان می کنند. اگر درماتیت تماسی دارید، باید علت را تعیین کنید به این ترتیب شما می توانید در آینده از آن اجتناب کنید. برای انجام این کار باید تمام محصولاتی را که در ناحیه تناسلی استفاده می کنید، قطع کنید.سپس، آنها را یک به یک به صورت مجزا استفاده کنید تا متوجه شوید که کدام یک مشکل ایجاد می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم