دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان پزشکی زخم های باز چیست؟ 

یکشنبه، 18 آبان 1399
پزشک شما ممکن است از روش‌های مختلفی برای درمان زخم باز شما استفاده کند. بعد از تمیز کردن و احتمالاً بی‌حرکت کردن ناحیه با بیهوشی، پزشک شما ممکن است با استفاده از چسب و یا بخیه زخم شمارا ببندد

شاید شما نیز در طول زندگی دچار آسیب دیدگی شده و با زخم باز روی پوست خود مواجه شده باشید. زخم باز یک نوع جراحت است که در اثر آسیب دیدگی بافت داخلی یا بیرونی بدن رخ می دهد. تقریبا همه افراد در طول زندگی خود چنین زخم هایی را تجربه می کنند.

بیشتر زخم های باز جزئی بوده و در خانه قابل درمان هستند. افتادن روی زمین، تصادفات رانندگی و برخورد با اشیا تیز شایع ترین علت ایجاد زخم های باز است. در صورت بروز آسیب های جدی لازم است که حتما به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

این امر به خصوص در صورت مواجه شدن با خونریزی زیاد به مدت بیش از ۲۰ دقیقه صادق است و لازم است که فرد در چنین مواقعی حتما پزشکی متخصص را در جریان امور قرار دهد. زخم های باز معمولا انواع مختلفی را شامل می شوند.

درمان پزشکی زخم های باز

پزشک شما ممکن است از روش های مختلفی برای درمان زخم باز شما استفاده کند. بعد از تمیز کردن و احتمالاً بی حرکت کردن ناحیه با بیهوشی، پزشک شما ممکن است با استفاده از چسب و یا بخیه زخم شمارا ببندد. درصورتی که زخم شما از نوع پارگی باشد، ممکن است پزشکتان یک آمپول کزاز برای شما تجویز کند. بر اساس این که مکان زخم شما و پتانسیل آن برای عفونت، ممکن است پزشک شما آن را نبندد تا زخم به طور طبیعی بهبود یابد. این ، یکی از روش های درمان زخم باز می باشد که به عنوان "درمان با قصد فرعی " نامیده می شود که به معنای پایه زخم تا پوست بیرونی سطحی می باشد. در این فرآیند ممکن است نیاز باشد تا زخم با گاز پوشانده شود . اگرچه ممکن است در این حالت، زخم ظاهر زیبایی نداشته باشد اما از عفونت و ورم چرکی جلوگیری می کند.

درمان های دیگر برای زخم باز شامل پنی سیلین و دروهای درد می باشد. در صورتی وجود عفونت و یا خطر ابتلا به عفونت، پزشک شما ممکن است پنی سیلین یا آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند. در بعضی موارد، نیاز به انجام جراحی است. اگر بخشی از بدن قطع شود، برای بستن مجدد آن مجروح را باید سریعاً به بیمارستان منتقل کرد. بخش جداشده را در گاز مرطوب بپیچانید و در جعبه ای از یخ بگذارید.

زمانی که مطب پزشک را ترک کردید، ممکن است پانسمان داشته باشید. به این موضوع توجه داشته باشید زمانی که می خواهد باند و پانسمان زخم را عوض کنید، دست های خود را بشورید و سطح تمیزی را برای انجام این کر در نظر بگیرید. زخم خود را قبل از پوشاندن کاملاً خشک و ضدعفونی کنید. پانسمان زخم و باندهای قدیمی را در نایلون های پلاستیک بیندازید.

انواع زخم های باز

  • ساییدگی
    ساییدگی در اثر تماس پوست با سطح زبر اتفاق می افتد.معمولا با خونریزی همراه نیست.باید جهت پیشگیری از بروز عفونت، زخم تمیز شسته شود.
  • بریدگی
    بریدگی زخم عمقی است که در اثر برخورد اشیای تیز مانند چاقو، با سطح پوست ایجاد می شود.در مواردی که عمق بریدگی زیاد باشد شاهد خونریزی از زخم خواهیم بود.
  • کنده شدن
    گاهی در اثر تصادف قسمتی از پوست از بافت زیرین جدا می شود.
  • سوراخ شدن
    این نوع زخم یک سوراخ کوچک است که در اثر برخورد ناخن و یا سوزن با پوست ایجاد می شود.این قبیل زخم ها معمولا با خونریزی همراه نیستند، اما میزان عمقی بودن آن ها می تواند به حدی باشد که به ارگان های داخلی نیز آسیب بزند.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!