دارندگان سهام عدالت از چه مزیت‌هایی برخوردارند؟

  دوشنبه، 07 تیر 1400 ID  کد خبر 156550
دارندگان سهام عدالت از چه مزیت‌هایی برخوردارند؟
ساعد نیوز:یک مقام مسئول در شرکت سپرده گذاری گفت: یکی از مزیت‌های مهم سهام عدالت، ترویج فرهنگ سهام داری است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید وطن دوست یک مقام مسئول در شرکت سپرده گذاری در پاسخ به این پرسش که سهام عدالت برای دارندگانش چه مزیت هایی را به ارمغان آورده است؟ بیان کرد: یکی از مزیت هایی که سهام عدالت با خود ایجاد کرده، ترویج فرهنگ سهام داری است و مزیت های سهامداری که منافع اقتصادی و مدیریتی با خود به همراه دارد.

او افزود: منافع اقتصادی سهام عدالت بیشتر در خصوص بهره مند شدن از سود نقدی است، به طور مثال در صورت افزایش سرمایه شرکت ها افراد حق تقدم دارند و می توانند از منافع حق تقدم سهام شان استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: دارندگان سهام عدالت به ویژه افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، سودشان به نوعی مضاعف می شود، بنابراین نه تنها از سود نقدی پرتفوی سهامی که واگذار کرده اند، بهره مند می شوند، بلکه از فعالیت های اقتصادی که شرکت سرمایه گذاری هم بهره مند می شوند. چرا که با فعال شدن شرکت های تعاونی سود فعالیت این شرکت ها نیز به پرتفوی این افراد اضافه می شود و به این شکل سود نقدی آنان هم افزایش می یابد.

وطن دوست در ادامه بیان کرد: در رابطه با منافع مدیریتی نیز بحث نظارت بر عملکرد شرکت های سرمایه گذاری، تعاونی ها و حضور در مجامع شان، انتخاب هیئت مدیره و تعیین خط مشی ها مطرح است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا قبل از سهام عدالت قشر وسیعی از مردم کشور با سهام و سهامداری آشنایی نداشتند، افزود: سهام عدالت سبب ترویج سهامداری شده است و مردم با بازار سرمایه بیشتر آشنا شدند، تقریبا ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور پیگیر سود سهام و وضعیت سهام شان هستند، که این موضوع نشانه های بارزی در رقابتی شدن اقتصاد است.

وطن دوست در ادامه گفت: نکته ای که باید به آن اشاره کرد؛ بحث کارت اعتباری است که به سهامداران سهام عدالت تعلق گرفته است این موضوع نیز جزو مزیت های سهام عدالت به شمار می آید، اما نه برای همه اقشار جامعه، این کارت اعتباری برای کسانی مناسب است، که درآمد ثابتی دارند. قشر ضعیف جامعه ما که اکثر آن ها سهامداران سهام عدالت هستند، افرادی هستند که به طور مثال تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا نهاد های حمایتی دیگر قرار دارند و اکثرشان فاقد در آمد ثابت هستند، اگر افراد فاقد در آمد ثابت کارت اعتباری دریافت کنند در بازپرداخت آن ممکن است با مشکل مواجه شوند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: زمانی که افراد برای بازپرداخت این تسهیلات دچار مشکل شوند، طبیعتاً سهام شان که در وثیقه بانک قرار گرفته مصادره می شود و من به عنوان یک کارشناس اقتصادی این نوع تسهیلات را برای افرادی که درآمد ثابت ندارند توصیه نمی کنم، اما این نوع تسهیلات نیز از دیگر مزیت های سهام عدالت به شمار می آید.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

مگر قرار نبود مبلغ اقساط سهام عدالت را از سودش برداشت کنند پس حالا این قضیه ی پرداخت اقساط ووثیقه دیگه چیه درآوردین
بازدیدکننده
3 سال پیش

ما که هنوز سودشو نگرفتیم
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (621 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (562 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...