دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / مدل مانتو /

دسته بندی مدل مانتوها از نظر جنس 

دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399
یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب و خرید مانتو، توجه به جنس پارچه ای است که در تولید آن به کار رفته است. مانتوها دارای جنس های مختلفی هستند که برای مثال می توان در این خصوص به چرم های طبیعی و مصنوعی، ساتن، تریکو، پشم، جین،‌ پنبه ای و همچنین کتان اشاره کرد.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب و خرید مانتو، توجه به جنس پارچه ای است که در تولید آن به کار رفته است. مانتوها دارای جنس های مختلفی هستند که برای مثال می توان در این خصوص به چرم های طبیعی و مصنوعی، ساتن، تریکو، پشم، جین، پنبه ای و همچنین کتان اشاره کرد. انتخاب مانتو با هر یک از این جنس های پارچه ای مناسب استفاده از آن در هر یک از ۴ فصل مختلف سال می باشد.

مانتوهای کتان:

مانتوهای کتان برای فصل پاییز و زمستان مناسبند زیرا دارای جنس مقاوم و ضخیمی هستند که درخشندگی بالایی دارند .

مانتوهای پنبه:

مانتوهایی از جنس پنبه بیشتر مناسب فصول گرم سال بوده و از ایجاد بوی بد عرق جلوگیری می کنند. این مانتو ها به راحتی قابل شستشواند اما سریع چروک می شوند و باید مدام آن را اتو کنید!

مانتوهای پشم:

مانتو های پشمی که برای فصل زمستان مناسبند بسیار گرم هستند . اما نباید این مانتو ها را در اماکن سرپوشیده و محیط های بسته بپوشید.

مانتوهای ویسکوز:

مانتوهای جنس ویسکوز ، بسیار نرم هستند و از الیاف مصنوعی که هادی گرماست تهیه شده اند پس برای فصل تابستان بسیار مناسبند.

مانتوهای نایلون:

مانتوهای نایلونی تهیه شده از الیاف مصنوعی و پنبه هستند که در برابر ساییدگی یا کشیدگی مقاومند . این نوع مانتوها سریع نخ کش شده و رطوبت کمی را به خود جذب می کنند.

پارچه نخی :

این پارچه که در فصل تابستان پر فروش است ، بسیار سبک و خنک می باشد و رنگبندی تنوع گسترده ای دارد.

پارچه ریون:

پارچه ریون دارای ضخامت کم و قابلیت کشسانی بالایی است و از جنس الیاف مصنوعی است که بیشتر مورد پسند دختر خانم ها است.

پارچه فاستونی :

پارچه فاستونی که ترکیبی از 55% پلی استر و 45% نخ است ، در دوخت لباس اداری و کت و شلوار و مانتو و دامن کاربرد دارد. انواع فاستونی شامل پشم و کرک و پلی استر می باشد.

مانتوهای پلی استر:

مانتوهایی که از جنس پلی استراند بسیار سبکند و مقاومت بالایی دارند ، از الیاف مصنوعی تشکیل شده اند و چروک نمی شوند اما در مواقع لزوم هم به راحتی و آسانی اتو میشوند.

پارچه جین :

این پارچه که ضخامت های متفاوتی دارد برای فصل های بهار و پاییز مناسب است و کش نمی آید.

قبل از خرید مانتو لازم است به این سوالات جواب دهید:خرید مانتو زنانه را با دانستن چند نکته می توانید راحت تر انجام دهید. قبل از خرید مانتو باید یک سری چیزها را مشخص کنید.

۱- مانتو را برای حضور در چه مکانی می خواهید؟

به دنبال خرید مانتو مجلسی هستید و یا می خواهید پوششی مناسب برای حضور در محل کار خود داشته باشید؟ دانشجو هستید و دنبال مانتوی دانشجویی میگردید و یا به دنبال خرید مانتویی هستید که به راحتی بتوان در امور روزمره از آن استفاده کرد؟ بهرحال قبل از اینکه اقدام به خرید مانتو کنید باید مشخص کنید که این مانتو را در چه محیطی قرار است بپوشید.

۲- مانتو را برای چه فصلی از سال میخواهید استفاده کنید؟

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب مانتوی مناسب زمان استفاده از مانتو است. مطمئنا مانتویی که برای فصل تابستان میخواهید انتخاب کنید با مانتوی زمستان متفاوت است. پس قبل از تصمیم برای خرید مانتو باید بدانید که برای چه فصلی قرار است مانتو را بخرید.

۳- اندام و فرم بدن شما چه شکلی است؟

بعد از تصمیم در خصوص نوع مانتو (مانتو مجلسی، اداری، اسپرت و ..)، سعی کنید درک درستی از اندام خود داشته باشید تا بتوانید پوششی مناسب با اندام خود را انتخاب نمایید.
برای مثال اگر کوتاه قد هستید توصیه می شود به دنبال مانتوهایی با قد کوتاه نباشید. اگر قدی بلند دارید بهتر است از مانتوهایی استفاده کنید که بلندی آنها در حدود زانو باشد. اگر اندامی چاق دارید، خرید مانتو های تنگ مناسب شما نخواهد بود. اگر لاغر اندام هستید، مانتوهای گشاد ظاهری شلخته از شما به نمایش می گذارند. پارچه هایی که گل های درشت دارند اندام را چاق تر و پارچه هایی که راه عمودی دارند قد را بلند تر نشان می دهند. اگر لاغر هستید و تمایل به پوشیدن پارچه هایی راه راه دارید، بهتر است از پارچه ایی با راه افقی استفاده نمایید. اینگونه از پارچه ها شما را چاق تر نشان خواهند داد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس