دستور پخت کوکو مرغ و قارچ

  سه شنبه، 24 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
دستور پخت کوکو مرغ و قارچ
کوکو قارچ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از کوکوهای جدید محسوب می شود. این غذای خوشمزه را می توانید به عنوان یک شام سبک و فوری تهیه کنید. کوکوی قارچ با موادی مثل گوشت مرغ ، قارچ و سیب زمینی تهیه می شود.

کوکوی مرغ و قارچ همانند سایر کوکو ها به سادگی تهیه می شود، اما طعم مطبوعی دارد. این کوکو مانند سایر انواع کوکو باید سرخ شود، ولی می توان آن را در فر نیز طبخ کرد تا به این ترتیب به روغن کمتری نیاز داشته باشد.این کوکو علاوه بر آنکه یک وعده غذایی اصلی به حساب می آید، می توان آن را به صورت فینگر فود برای پیش غذا نیز سرو کرد. در ادامه نحوه سرو کوکوی قارچ و مرغ به هر دو شیوه شرح داده خواهد شد.

کوکو مرغ و قارچ یک کوکوی خوشمزه و مقوی می باشد که از ترکیب قارچ و مرغ می توانید آن را تهیه کنید. این غذا علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد به راحتی تهیه می شود. در صفحات قبل طرز تهیه برخی از کوکو ها شامل: کوکو سیب زمینی، اشپل کوکو ، کوکو پاغازه و کوکو گردو را برایتان توضیح دادیم. حال در این صفحه شما را با دستور پخت یک کوکوی جدید آشنا می کنیم. یکی از موادی که در این غذا استفاده می شود قارچ است شاید خیلی از شما طعم قارچ را دوست نداشته باشید اما خوب است که از خواص این ماده مفید با خبر شوید تا شاید نظرتان راجع به این ماده مقوی تغییر کند. شاید برایتان جالب باشد که اولین بار چینی ها از قارچ به عنوان یک دارو استفاده می کرده اند و به خاصیت دارویی آن پی برده اند. پس از آنها افراد طبقه بالای کشور های روم و یونان از آن در آشپزی های خود بهره می بردند. قارچ ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی در آنها پیدا نمی شود و مقدار نمک بسیار کمی دارند. گروهی از ویتامین ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و … هم در قارچ ها وجود دارد. قارچ ها به دلیل داشتن بتاگلوکان و اسیدلینولئیک منبع غذایی خوبی برای پیشگیری از بروز سرطان سینه و پروستات هستند. علاوه بر این اسیدلینولئیک از ایجاد اثرات نامطلوب استروژن پیشگیری می کند. هورمون استروژن یکی از دلایل بروز سرطان سینه در زنان بعد از یائسگی است. یکی از بهترین راه های تامین ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است اما درصورتی که روزانه بیشتر ساعات روز را در محیطی سر بسته می گذرانید بهتر است با کمک برخی مواد غذایی از جمله قارچ کمبود ویتامین D بدن تان را جبران کنید. یکی از مهم ترین نکات بهداشتی هنگام مصرف قارچ ها شست و شوی درست آنهاست، البته تا زمانی که قصد استفاده از قارچ ها را ندارید، آنها را نشویید. هنگام شست و شو آنها را به حال خودشان در آب رها نکنید چون قارچ ها آب را جذب می کنند و هنگام پخت و پز آب غذای تان بیشتر می شود.

مواد لازم کوکو قارچ

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سینه مرغ ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه کوکو قارچ

ابتدا سینه مرغ را در قابلمه ای قرار میدهیم و تا روی آن آب میگیریم و یک عدد پیاز کوچک را پوست میگیریم و روی تخته نگینی خرد میکنیم و به همراه کمی زردچوبه به مرغ اضافه کرده و با حرارت متوسط اجازه میدهیم تا خوب بپزد(پیاز و زردچوبه بوی سینه مرغ را کاملا میگیرد).

سپس مرغ را در آبکش قرار میدهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد سینه را با چاقو ریز ریش ریش میکنیم. سیب زمینی ها را نیز میشوییم و در قابلمه ای پر از آب قرار میدهیم و با حرارت نسبتا زیاد صبر میکنیم تا خوب آبپز شوند، سپس پوست میگیریم و با گوشت کوب برقی کاملا له میکنیم. قارچ ها را با دستمالی مرطوب پاک میکنیم(یا پوست آن را میگیریم) و سپس میشوییم و خرد میکنیم. پیاز را نیز پوست میگیریم و میشوییم و روی تخنه به صورت نگینی خرد میکنیم و در تابه ای روغن ریخته و روی حرارت کم میگذاریم تا به مرور کمی داغ شود سپس پیاز را اضافه میکنیم و تفت میدهیم و قارچ های خرد شده را به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا جایی که قارچ ها نرم شود سپس زیر شعله را خاموش میکنیم. دو حبه سیر را نیز پوست میگیریم و میشوییم وریز خرد میکنیم و یا رنده میکنیم. در یک کاسه بزرگ سیب زمینی پوره شده و سینه مرغ خرد شده را میریزیم و نمک ،فلفل سیاه به هر میزان که تمایل داریم میپاشیم. در پیاله ای به صورت جداگانه هر کدام از تخم مرغ را میشکنیم، اگر سالم بودند داخل کاسه ای ریخته و خوب هم میزنیم و آرد را به آن اضافه میکنیم تا خوب مخلوط شوند و گلوله ای از آرد در تخم مرغ نباشد، سپس به مواد کاسه بزرگ اضافه میکنیم.همچنین مخلوط سیر،پیاز داغ و قارچ را نیز می افزاییم و مواد را خوب مخلوط میکنیم تا کاملا مایع کوکو یکدست شود. تابه را روی حرارت کم میگذاریم و روغن مایع کف آن میریزیم تا داغ شود.

سپس کل مایع کوکو قارچ را به یکباره داخل تابه میریزیم و صبر میکنیم تا خودش را بگیرد و سرخ شود، سپس آن را بر میگردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.در آخر در بشقابی زیبا سرو میکنیم و اگر تمایل داشتید با سیب زمینی سرخ شده و یا قارچ کبابی تزئین کنید.

چند نکته:

در صورت تمایل می توانید سیب زمینی ها را آبپز و رنده کنید.می توانید فلفل دلمه ای را قبل از اضافه کردن به کوکوی مرغ و قارچ اندکی تفت دهید تا نرم شود.برای سرو این کوکو به عنوان پیش غذا، می توانید از نان تست نیز استفاده کنید. با یک لیوان، وسط نان تست را یک دایره ایجاد کنید. در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن گرم کنید و نانی که وسط آن به صورت دایره خالی شده است را در آن قرار دهید، دایره وسط نان را با مایه کوکوی مرغ و قارچ پر کنید و دو طرف آن را سرخ کنید.
اگر قصد دارید که کوکوی مرغ و قارچ را به عنوان پیش غذا سرو کنید، می توانید از قالب های سیلیکونی یک نفره نیز استفاده کنید، ابتدا قالب ها را با مقداری کره چرب کنید و از مایه پر کنید و درون فر بگذارید. اگر از قالب سلیکونی استفاده کنید، مدت طبخ این کوکو ممکن است تا چهل دقیقه افزایش پیدا کند.اگر برای وعده اصلی از این غذا استفاده می کنید، آن را با نان های سنتی یا نان باگت سرو کنید. در کنار کوکو نیز می توانید از گوجه فرنگی، خیارشور، پیاز و سبزی خوردن استفاده کنید.همانطور که ملاحظه کردید، این غذای خوشمزه و لذیذ را می توانید برای پیش غذا و غذای اصلی استفاده کنید و حتی می تواند یک گزینه مناسب برای پیک نیک باشد، زیرا برای سرو آن به ظرف چندانی نیاز نیست و به سرعت نیز قابل میل کردن است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (639 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان