دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

دستور پخت مرغ رژیمی با 2 روش 

پنجشنبه، 20 مرداد 1401
مرغ رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم بین المللی است که با رسپی و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ رژیمی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

در ساعد نیوز کامل ترین و بهترین آموزش طرز تهیه مرغ را برای شما عزیزان قرار داده ایم. مرغ غذایی لذیذ و خوشمزه است که مطمئنا همه ی شما عزیزان از خوردن آن لذت خواهید برد. مرغ را می توان با انواع مواد مختلف به شکل شکم پر تهیه کرد و در مهمانی ها و دورهمی ها نوش جان کرد. تهیه مرغ بریان برای میهمانی ها ایده بسیار خوبی است. پخت مرغ کمی سخت است اما اگر با فوت و فن های مخصوص پخت مرغ که در ساعد نیوز آورده شده است دقت فرمائید، میتوانید بهترین مرغ بریانی را برای میهمان های خود آماده کنید.

مواد لازم برای پخت مرغ رژیمی

  • سینه و ران مرغ،
  • زعفران،
  • فلفل،
  • نمک و زردچوبه

طرز تهیه مرغ رژیمی مخصوص

ابتدا زعفران را دم می کنیم و به آن نمک و زردچوبه اضافه می کنیم. این مایع مخلوط شده را روی قطعات مرغ می ریزیم و خوب آغشته می کنیم.قطعات مرغ خوش رنگ آغشته شده با زعفران، زردچوبه و نمک را درون ماهیتابه می چینیم و درب ماهیتابه را می بندیم. دقت داشته باشید که هیچ چیز دیگر همچون روغن و یا آب به آن افزوده نمی شود.

ماهیتابه را روی شعله بسیار ملایم گاز قرار می دهیم تا مرغ به آهستگی آب انداخته و درون آب خود آب پز شود. در چند نوبت درب ماهیتابه را برداشته و قطعات مرغ را پشت و رو می کنیم.ماهیتابه آن قدر روی شعله ملایم باقی بماند تا آب مرغ کاملاً بخار شده و قطعات مرغ شما برشته شود. مدت پختن و برشته شدن مرغ به این صورت حدود نیم ساعت می باشد.این روش، ساده ترین روش دستور پخت مرغ رژیمی مخصوص است. شما با امکانات محدود و وقت کم یک غذای رژیمی را به طریق حرفه ای تهیه نموده اید. امیدوارم از میل نمودن این غذای رژیمی و در عین حال بسیار خوشمزه، لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه مرغ رژیمی به روش اکبر جوجه

  • مقداری مرغ،
  • هویج،
  • پیاز،
  • دارچین،
  • جوز هندی،
  • فلفل،
  • نمک و زعفران

روش تهیه مرغ رژیمی به روش اکبر جوجه

هویج را در قطعات نسبتاً درشت خرد می کنیم مرغ را تکه تکه نموده و پس از شستن کنار می گذاریم تا آب آن خشک شود. پیاز را با یک چاقو حسابی ریز کرده و یا داخل مخلوط کن می ریزیم.تکه های مرغ را درون قابلمه قرار می دهیم و پیاز آب انداخته را روی آن می ریزیم. سایر ادویه ها را هم به آن افزوده و خوب هم می زنیم. اجازه می دهیم مرغ با آب پیاز و ادویه های ذکر شده حسابی طعم دار شود.در نهایت هویج های خرد شده را هم درون قابلمه می ریزیم.درب قابلمه را بسته و آن را روی شعله ملایم قرار می دهیم تا درون آب خود به آرامی بپزد.بگذارید مرغ خوش عطر و رنگ شما روی شعله ملایم پخته و آب آن کاملا بخار شود. پس از چیدن شدن آب مرغ، باز هم شعله را کمتر کنید تا مرغ شما حالت برشته به خود بگیرد.اکنون شما یک غذای مرغ رژیمی به روش اکبر جوجه را تهیه نموده اید که می توانید آن را با سلیقه خود تزیین کنید. مطمئن باشید که با یک بار میل کردن این غذا، از مشتریان پروپا قرص آن خواهید شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی